Gå til innhold

Funksjon som blokkerer dobbelposter


Anbefalte innlegg

Dobbelposter er noe jeg ser veldig ofte her på forumet. Det blir rotete, og det tar opp mye av tiden til moderatorene. Kunne det ikke vært mulig å legge inn en begrensning? En begrensning som gjør at man ikke kan poste flere poster på rad innenfor en gitt tidsramme (f. eks. 24 timer). Med 'dobbelposter' så mener jeg 2 eller flere poster på rad, som er lagt ut med vilje. Redigeringsfunksjonen er en herlig oppfinnelse, så den burde brukes.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg bekjent finnes det to ulike funksjoner.

 

Floodkontroll som sørger for at man ikke kan poste rett i etterkant (2 sekunder?) av en post. Sørger for å minimalisere dobbeltposter som oppstår pga, f. eks. at man klikker på knappen to ganger.

 

Automatisk sammenslåing dersom samme bruker poster to ganger i samme tråd i løpet av en kort tidsperiode. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge den er aktiv, men det er snakk om minutter?

Lenke til kommentar

Idiotisk forslag. Du kan ikke si at dobbelposter tar opp mye av tiden til moderatorene når flere av moderatorene selv dobbelposter. Det er til og med flere i forumstyret som dobbelposter. Hvorfor i all verden skulle man ikke gjøre det?

 

I mange tilfeller vil man holde førsteposten ren til kun informasjon, da må trådstarter få muligheten til å poste et innlegg rett etter førstepost. I flere andre sammenhenger er det mer oversiktelig å ha to poster etter hverandre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...