Gå til innhold

The Beatles får eget spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Aldri helt skjønt dealen med Beatles. Musikken skiller seg ikke bemerkelsesverdig ut fra andre artister på den tiden. De var vel hovedsaklig kun heldig med PR, i likhet med Elvis.

Men det betyr jo ikke at spillet kommer til å suge balle, men mest sannsynligvis kommer det til å selge som varmt hvetebrød, nettop pga coveret og at det er et Beatles-spill og stakkar vedkommende som faktisk påpeker at spillet suger.

Lenke til kommentar
Aldri helt skjønt dealen med Beatles. Musikken skiller seg ikke bemerkelsesverdig ut fra andre artister på den tiden. De var vel hovedsaklig kun heldig med PR, i likhet med Elvis.

Men det betyr jo ikke at spillet kommer til å suge balle, men mest sannsynligvis kommer det til å selge som varmt hvetebrød, nettop pga coveret og at det er et Beatles-spill og stakkar vedkommende som faktisk påpeker at spillet suger.

 

Spillet kommer sikkert til å suge. Dette er jo bare et stunt for å tjene gryn.

Men må virkelig si meg uenig med din uttalelse om Beatles. Det er jo akkurat fordi de skilte seg ut at de ble kanskje det største bandet noensinne. De overlevde fordi de klarte å bryte ut av den standariserte Beat-bølgen ved å gjøre noe nytt.

Å si at grunnen til Beatles og Elvis sin suksess bygger på flaks med PRen er jo helt latterlig og respektløst...

Lenke til kommentar
Aldri helt skjønt dealen med Beatles. Musikken skiller seg ikke bemerkelsesverdig ut fra andre artister på den tiden. De var vel hovedsaklig kun heldig med PR, i likhet med Elvis.

Men det betyr jo ikke at spillet kommer til å suge balle, men mest sannsynligvis kommer det til å selge som varmt hvetebrød, nettopp pga coveret og at det er et Beatles-spill og stakkar vedkommende som faktisk påpeker at spillet suger.

 

Vel... Beatles er blant tidenes mest innovative band, og har påvirket generasjoner med nye musikere så det er ikke helt uten grunn at de er tidenes mestselgende band.

 

Blir dette ett Guitar Heroish spill?

Lenke til kommentar

Det er Rock Band-utvikler Harmonix som skal stå for utviklingen, og Harmonix-sjef Alex Rigopulos lover at det ikke bare blir en tilleggspakke til Rock Band, men et helt nytt spill bygd opp fra grunnen av.

 

Ja da bør det være noe nytt, og ikke noe i nærheten av Rock Band eller Guitar Hero. Er så drit lei av at det kommer "nye spill" i stedet for tilleggspakker. Det er jo det samme spillet, med andre farger og andre sanger! Lei av å måtte bytte plate hele jæ*vla tia når jeg rocker!! (snakker om Guitar Hero for min del)

 

Kommer det 60+ Beatles sanger, og man kan bruke instrumentene fra Rock Band, og at det blir mulig å kjøpe kun spillet (uten intrumenter) fra release.. da snakker vi kanskje. Ellers er det kun pengerpengerpenger. Som det jo er uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg at det utvikles et Beatles-spill som blir såsi likt Guitar Hero eller Rock Band eller hva det måtte være. Det BØR være en form for historie med i bildet. Kanskje det blir et spill som omhandler Beatles som et band, fra de først møttes som The Quarymen til bruddet deres under Let it be. :D Får bare håpe!

Hvis det ikke blir noe sånt så blir det et møkkaspill uten tvil.

 

Angående The Beatles og hva som var så bra med dem. Hehe, nå er jeg kanskje en av forumets største Beatles-fans. Men, The Beatles var jo ikke i utgangspunktet noe spesielt. De kom opp av undergrunnen som et band som alle andre. I skinnjakker og litt småharry "love you"-musikk. De ble jo også avvist av ihvertfall én utgiver som jeg vet siden han sa at "han kan bare åpne døren så står det et dusinvis like band med skinnjakker", så han så ingenting spesielt i dem. Men så begynte de å oppdage akkordenes magiske verden og begynte å utfordre hva man kunne gjøre med dem. Dette var jo spesielt Lennon og Mcartneys felt, noe som de briljerte i i senere år. Men så lagde de en del låter og begynte å spille i The Cavern. På dette tidspunkt kan man kanskje si at det var litt flaks at de ble så store som de var. De hadde jo låter som lignet veldig på The Byrds osv. Men de hadde, for det første, flotte personligheter. Det var bare tull på dem, noe damene elsket. Så de ble godt mottatt, også på TV etterhvert. Også var de jo ikke verdens styggeste personer, ihvertfall ikke sammenlignet med det meste som kom opp fra Liverpools avgrunner. Men deres evne til å bruke akkorder som ikke passet inn i den dagens standard, det tror jeg var en av grunnene til deres suksess. Istedet for å bruke en vanlig akkord som vanligvis brukes (dur og moll) så brukte de parallell-akkorder blant annet. Noe som gir melodien en helt annen vri og flyt. Nå er det sikkert ingen som faktisk skjønner hva dette betyr siden folk gjør det alltid nå til dags. Men den gangen var dette noe ganske nytt. Noe som blant annet banet vei for dusinvis av artister som gjorde lignende ting. Brian Wilson fra The Beach Boys er kanskje det beste eksemplet, samt Crosby Stills and Nash osv. Resten av historien vet vel de fleste, men for min del så hadde det vært fantastisk å spille et spill som omhandler mye av dette. Hvor man kan nærmest være med å "forme historien" på sett og vis, i spillet da selvfølgelig :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...