Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W902


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenke å spy ut flere Walkman modeller i mnd i snart ti år og ikke få det inn i hue at det burde vært 3,5mm jack...

 

Så sant, så sant :p. Enda en ny walkman telefon uten 3,5 mm jack...

Jeg synes at når man kjøper en "musikktelefon" til flere tusen, så burde man slippe å bruke en adapter for å bruke vanlige hodetelefoner/headsett. Alt for tungvindt.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er lei av den endeløse survinga over mangel på minijack? Gjør det virkelig så jævlig vondt når dere bruker overgangen som følger med telefonen?

Hvorfor ha overgangen? Hvilke fordeler har denne framfor minijack?

 

Det er ingen tvil at det er mer praktisk å slippe å tenke på å ha med seg overgangen til enhver tid.

 

SE bør begynne å lære seg å putte WiFi i de fleste mobilene sine også.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er lei av den endeløse survinga over mangel på minijack? Gjør det virkelig så jævlig vondt når dere bruker overgangen som følger med telefonen?

Ja, jeg tror jammen du er den eneste som begynner å bli lei dette. (Bortsett fra en annen forumbruker jeg ikke vil nevne ved navn :tease: )

 

Det er som med meg som med mange andre. Det holder rett og slett ikke at Sony Ericsson markedsfører telefoner som MP3-spillere når det ikke en gang er mulig å plugge inn et hodesett uten å bruke en overgang.

Blir som å kjøpe en bærbar PC med ekstert tastatur.

Lenke til kommentar
Det er som med meg som med mange andre. Det holder rett og slett ikke at Sony Ericsson markedsfører telefoner som MP3-spillere når det ikke en gang er mulig å plugge inn et hodesett uten å bruke en overgang.

Blir som å kjøpe en bærbar PC med ekstert tastatur.

Blir mer som å kjøpe en bærbar PC der du må plugge en kabel fra én USB-port til en annen (på samme PC) for å få tastaturet til å virke.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er lei av den endeløse survinga over mangel på minijack? Gjør det virkelig så jævlig vondt når dere bruker overgangen som følger med telefonen?

Ingen som har sagt at det er "vondt". Det er bare tungvindt. Man må ha overgangen i lommen hvis man skal noen steder, og man kan ikke lade telefonen hvis man skal høre på musikk samtidig.

Lenke til kommentar
Det er som med meg som med mange andre. Det holder rett og slett ikke at Sony Ericsson markedsfører telefoner som MP3-spillere når det ikke en gang er mulig å plugge inn et hodesett uten å bruke en overgang.

Blir som å kjøpe en bærbar PC med ekstert tastatur.

Blir mer som å kjøpe en bærbar PC der du må plugge en kabel fra én USB-port til en annen (på samme PC) for å få tastaturet til å virke.

Mulig det, men poenget står. Det er en dårlig løsning.

Lenke til kommentar
Det er som med meg som med mange andre. Det holder rett og slett ikke at Sony Ericsson markedsfører telefoner som MP3-spillere når det ikke en gang er mulig å plugge inn et hodesett uten å bruke en overgang.

Blir som å kjøpe en bærbar PC med ekstert tastatur.

Blir mer som å kjøpe en bærbar PC der du må plugge en kabel fra én USB-port til en annen (på samme PC) for å få tastaturet til å virke.

Mulig det, men poenget står. Det er en dårlig løsning.

 

Nja, poenget er oppbrukt, både fra dere og amobil. Finn noe annet å gnåle om, for dette er bagateller som eskalerer i deres fantasiverden.

Dere kan jo heller henge dere opp hvorfor i alle dager ikke nokia velger å ha forhåndsinnstalerte smilys og kalkulator på noen av sine mest avanserte modeller...

Lenke til kommentar

Forventet ikke at Simen skal gi en SE toppkarakter, for i følge ham går jo SEMC konkurs når som helst...

Det jeg syns er trist er det evige rangelen om 3.5 jack.

Og kamera dere hadde i deres test enhet, var elendig, mitt eksemplar tar ikke slike bilder i det hele tatt.

Det er jo det som er forskjellen på denne Walkman modellen og alle de andre, kameraet i denne ER bra, det er nøyaktig samme kamera som i C902.. og hva skrev dere om det?

Så at denne får karakter 4... er bare tull.

Jeg garanterer at dere er den eneste mobil siden med denne lave karakteren på W902.

og den koster ikke allverden, 3300.- på Elkjøp, inkl 8 Gb minne... Finn noe bedre, i samme str Simen/Amobil.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er lei av den endeløse survinga over mangel på minijack? Gjør det virkelig så jævlig vondt når dere bruker overgangen som følger med telefonen?

Ingen som har sagt at det er "vondt". Det er bare tungvindt. Man må ha overgangen i lommen hvis man skal noen steder, og man kan ikke lade telefonen hvis man skal høre på musikk samtidig.

 

Vondt gjør det ikke, men det er ufattelig frustrerende: Se for deg at du har glemt headset og overgang: Det er lett å finne noen du kan låne et headset av, å få lånt en overgang kan du bare glemme...

Så - for meg er det kun Xperia som er aktuell kandidat blant SE sine ;-)

Lenke til kommentar
Det er som med meg som med mange andre. Det holder rett og slett ikke at Sony Ericsson markedsfører telefoner som MP3-spillere når det ikke en gang er mulig å plugge inn et hodesett uten å bruke en overgang.

Blir som å kjøpe en bærbar PC med ekstert tastatur.

Blir mer som å kjøpe en bærbar PC der du må plugge en kabel fra én USB-port til en annen (på samme PC) for å få tastaturet til å virke.

Mulig det, men poenget står. Det er en dårlig løsning.

 

Nja, poenget er oppbrukt, både fra dere og amobil. Finn noe annet å gnåle om, for dette er bagateller som eskalerer i deres fantasiverden.

Dere kan jo heller henge dere opp hvorfor i alle dager ikke nokia velger å ha forhåndsinnstalerte smilys og kalkulator på noen av sine mest avanserte modeller...

Vel, det poenget hold i allefall meg fra å kjøpe en SE mobil forrige gang jeg skulle ha ny mobil. Så med mindre det er en god forklaring på denne idiotiske løsningen, så ser jeg ingen grunn til å la det ligge:)

Endret av Slikape
Lenke til kommentar

For de av dere som liker jack, helt ok, men det er ikke alle av dere som gjør det.

Hehe.

For dere som bryr dere om jack, Xperia er ikke den siste modellen SE har som har jack, det vil bli flere.

For dere som ikke syns det er like viktig, fastporten på W902 er betydelig bedre enn på tidligre Walkman modeller, det har tidligre vært et problem at den har løsnet eller laget støy i form av at kontakten har vært for løs.

vel, med W902 er fastporten mye hardere, og det er nesten vanskelig å få den av, det resulterer i at de overnevnte problemene forsvinner i stor grad.

 

Jeg har forsøkt å bidra på forumet og i andre sammenhenger på denne siden tidligre, men andelen umodne brukere og mindre begavete skribenter med svært begrenset viten om markedet/industrien gjør at jeg melder meg ut av denne siden her.

Denne "testen" var siste rest av troverdighet fra amobil sin side.

:thumbup:

Lenke til kommentar
For de av dere som liker jack, helt ok, men det er ikke alle av dere som gjør det.

Hehe.

For dere som bryr dere om jack, Xperia er ikke den siste modellen SE har som har jack, det vil bli flere.

For dere som ikke syns det er like viktig, fastporten på W902 er betydelig bedre enn på tidligre Walkman modeller, det har tidligre vært et problem at den har løsnet eller laget støy i form av at kontakten har vært for løs.

vel, med W902 er fastporten mye hardere, og det er nesten vanskelig å få den av, det resulterer i at de overnevnte problemene forsvinner i stor grad.

 

Jeg har forsøkt å bidra på forumet og i andre sammenhenger på denne siden tidligre, men andelen umodne brukere og mindre begavete skribenter med svært begrenset viten om markedet/industrien gjør at jeg melder meg ut av denne siden her.

Denne "testen" var siste rest av troverdighet fra amobil sin side.

:thumbup:

 

Amobil sin troverdighet forsvant for flere år siden. Dette er jo et nettsted for og av Nokiabrukere, der S-60 er svaret på alt. Det du sier om kameraet i denne mobilen er meget interessant. Amobil blir jo atter en gang tatt med buksene nede, men gjør de noe med det? Neppe. Arrogante som de er.

Ingen som jeg kjenner tar testene til amobil seriøst lengre.

 

Et annet eksempel er overskriften der amobil presenterer en sak om markedsandel. Jeg vedder hatten min på at hadde markedsandelen vært motsatt, så hadde også overskriften blitt forandret til noe ala' "ungdommen elsker Nokia". Men igjen er amobil useriøse og oppgir ingen troverdig kilde, kun et lukket nettsted som ingen kan sjekke, og de sier ingenting om hvordan undersøkelsen blir gjennomført.

 

Synd du forlater nettstedet, da jeg anser deg som en av de mest lesbare og troverdige kildene på hele nettstedet.

 

edit: Amobil har nå forandret den omtalte overskriften. Hvorfor det mon tro?

Endret av poe
Lenke til kommentar

Likte faktisk utseende på W902, er veldig mange SE modeller som er veldig like.. Men denne syntes jeg var noe av det bedre..

Den treffer overhode ikke mine kriterier for en mulig mobiltelefon jeg kun kjøpt, men tror nok den kan bli populær.. Mangel på 3.5 jack er veldig dumt..

 

Syntes du skal holde deg her en stund til Bmwm3, hadde vært veldig synd for forumet og mobilinteresserte og miste deg..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...