Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat kompis skal date mindreårig


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Småurolig

Ålreit. Hvordan skal jeg forklare.

 

Jeg har en kompis. Grei type. Ikke noe galt med han sånn sett. Vi er begge 18. Problemet er at mens jeg er en avslappa type når det gjelder damer, er han det stikk motsatte. Han er desperat.

Kompisen min har aldri hatt kjæreste, og begynner å bli temmelig lei av det. I det siste har han tatt kontakt med en god del jenter (fra 15 til 18 år tror jeg), og selvom de har holdt tonen, har det ikke blitt noe mer. Kompisen min er ikke akkurat tolmodig, og jeg tror han forventer at ting går seg til fortere enn de gjør. Etter et par uker starter han å klage over situasjonen sin, og om hvordan ingen vil være sammen med han. Hjelper ikke når jeg prøver å forklare at han kun er 18 og at ting tar tid, for så desperat er han.

 

Ok, jeg tror dere skjønner typen hans nå. Tenker kun på damer. Svært seksuelt frustrert. Vil ha seg noe.

Men for en uke sida møtte han noen over nettet. En jente. De utveksla nummere, og har hatt en mengde samtaler siden. Han fortalte meg om det, og selvsagt ble jeg fornøyd. Betyr jo at han også kan ha draget!

Men så kommer to detaljer jeg ikke klarer å slutte og tenke over.

Jenta er 13. Samtalene deres var til tider veldig seksuelle. Jeg har hørt på flere av dem. De snakker om alle mulige greier man finner på i senga. De vil også gjerne "bli bedre kjent", om dere tar hintet. Fra hva jeg har skjønt er hun sannsynligvis veldig nyskjerrig, og da spesielt siden kompisen min er 18. Nå planlegger de å møtes en gang foreldra hennes ikke er hjemme.

Jeg liker ikke å bry meg med andres privatliv, men han har begynt å skremme meg litt i det siste. Han har ofte fortalt hvordan han "helst har lyst på noen mellom 13 og 15". I det siste har han også sagt klart og tydelig at han driter i hva loven sier om slike forhold, for han vil ha henne uansett. Han er lei av jomfrudommen sin.

 

Okay. At de dater er en ting. Men jeg har en uggen følelse av at jenta ikke helt vet hva hun hopper i, og at hun er en av dem som ser på eldre type som et statussymbol. Kombinerer jeg dette med den seksuelle frustrasjonen til kompisen min, blir jeg smånervøs. Spørsmålet mitt er: Jeg vil vite om jeg overdriver eller ikke. Har jeg grunn til å være nervøs? Burde jeg si noe, eller la det ligge? Trenger noen råd her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan gå fryktelig galt for kompisen din. Det er relativt stor sjanse for at havner i storeburet og retten. Det så alt for mye som kan gå galt.

 

Hun kan få kalde føtter i siste øyeblikk å ville trekke seg, uten å kjenne denne kompisen din men han høres ut som en ustabil desperat type, kunne presse henne til å gjøre noe hun ikke vil ? dette vet du bedre enn meg som kjenner han, men om de skulle skje er han virkelig på dypt vann.

 

De kan gjenomføre sex frivillig fra begge parter men fremdeles mye som kan gå galt.

Nevner noen av tingene.

 

1) Hun kan angre og derfor si det til foreldrene som helt garantert vil anmelde kompisen din

 

2) Hun kan "skryte" til veninner som dermed røper forholdet og foreldrene får vite det, det går da igjenn rettens gang.

 

3) Hun vil ha et gjensidig forhold, han ville bare ha seg et knull, hun truer med å anmelde om han stikker.

 

osv osv. Det er utallige måter et seksuelt forhold mellom en på 18 og en på 13 kan komme til overflaten og da er kompisen din i knipe. Foreldrene til en 15 år gammel jente, som også har et liberalt syn på sex, ville gjerne droppe å anmelde en gutt på 18 om gutten har vært hyggelig på middagsbesøket og foreldrene aksepter han som en grei kjæreste for datteren. Men jeg ville tro at de aller fleste foreldre ville annmelde seksuell omgang med deres 13 år gamle datter...

 

Jeg vet ikke hvilken råd jeg vil gi trådstarter. På en sidde er jeg tilhenger av prinsippet "å ikke stikke nesen din i andres saker" men så er det trådstarters kompis planlegger å gjøre både jurirdisk og moralsk forkastelig. Du kan jo siden du allerede er "innvolvert" i situasjon forklare hvor dyp avstand du tar fra det. Siden jeg ikke har vært i en slik situasjon selv er det vanskelig å si om jeg ville gjort noe mer eller ikke. Som f eks Ni Kon skriver å finne ut hvem jenten er å advare eventuelt foreldre som hindrer det å skje vil spare kompisen din for retten og buret, men med hannes menatlitet sikkert vrake vennskapet selv om du vil hans beste.

Lenke til kommentar
Gjest Småurolig

Takk for rådene folkens, det mener jeg virkelig. Jeg må nesten tenke litt videre. Tviler på at han vil presse henne om det kommer til noe sånt, men problemet er jo at hun virker like interessert tilbake igjen. Dessuten blir anmeldelser en helt annen greie når det er snakk om en fyr du har kjent godt i mange år. Gah, ikke lett.

 

Som sagt, reint bortsett fra dette er han en normal, hyggelig type. Men det skal sies at han holder seg mye for seg selv og har noen smått fordreide syn på ting. Man kan si at han undervurderer loven, og snakker høyt om hvordan konsekvensene bare får komme som de kommer. Hele situasjonen er temmelig frustrerende, for denne desperasjonen er kun noe som har oppstått over det siste halvåret. Jeg har håpet på at dette er en midlertidig greie, og at det dabber av før noe går galt, men slik det ligger an nå... jeg vet ikke jeg.

 

Drar forresten på ferie nå i morgen, så jeg får ikke svart noe mer før til neste uke. Bare så folk vet det. Men tusen takk for gode svar! Dere har vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Oi, dette var en vanskelig situasjon. Aldersforskjellen er jo ganske stor, i og med at begge er ganske ung. Nå vet jeg ikke hva jeg ville gjort i en slik situasjon, men jeg hadde nok prøvd å prate med gutten. Eller kanskje fortalt foreldrene til jenten om dette forholdet?

 

Lykke til i hvert fall.

Lenke til kommentar

Håper for gudsskyld at denne jenta er med på en norsk utgave av "To Catch a Predator". Dette kan jo ikke bare skje. Prøv å snakk med kameraten din. Hvis han er så jævla kåt hele tiden, så ikke utnytt småjenter, det er direkte ufint. Han får bruke høyrehånden eller hore.

 

Ikke bare ødelegger han sitt eget liv, men også jenta sitt liv. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Småurolig

To catch a Predator ja. Såvidt jeg veit hater han denne serien, og spesielt Chris Hansen. Han forsvarer alltid predatorsene, og kommer med utbrudd som "Men de er jo alene! De kjeder seg!". Er faktisk det kompisen min minner meg om nå; en predator. Ugh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...