Gå til innhold

Feil i XP-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mynotir: Et godt råd. Husk også å skru av automatiske oppdateringer FØR du gjør dette.

 

Jeg har selv slitt med denne oppdateringen, og måtte til slutt installere den manuelt (kopiere over filer). Bra at de har fikset dette, men synes den kom litt sent. Var det engelsk språkversjon hadde vel fiksen kommet dagen etter.

Lenke til kommentar
Microsoft har lagt ut en ny utgave av en kritisk sikkerhetsoppdatering for XP.

 

 

 

Les mer

Det er helt UTROOOLIG for sekstenhundreogtreogtreddefte gang så må Microfjott-not-dot komme med ennå mere makkverk.Trend Micro hadde jo nettopp en flott sikkerhetsoppdatering som reulterte i flere tusen norske pc-kræsj !

Etter å ha holdt på med pc i svært mange år nå,kanskje det snart kommer noe som virkelig burde gjort Microsoft rangen stridig.MAKKVERK ,det er hva det er.

Hadde jeg vært like amatør i min jobb,så hadde kundene mine sørget for at jeg hadde ligget under torva for mange år siden !

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har fått en oppdatering forrige uke som vil installeres på nytt hele tida? Blir aldri kvitt den nedi hjørnet.

Det er mange som har hatt problemet. ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006404&hl= )

Bruker deriksen kom ut fra intet og løste problemet, manuelt vel å merke. For å sitere brukeren selv om Microsoft: "Fem dager på å korrigere feilen er vel ikke så galt?"

Lenke til kommentar
Det er helt UTROOOLIG for sekstenhundreogtreogtreddefte gang så må Microfjott-not-dot komme med ennå mere makkverk.Trend Micro hadde jo nettopp en flott sikkerhetsoppdatering som reulterte i flere tusen norske pc-kræsj !

Etter å ha holdt på med pc i svært mange år nå,kanskje det snart kommer noe som virkelig burde gjort Microsoft rangen stridig.MAKKVERK ,det er hva det er.

Hadde jeg vært like amatør i min jobb,så hadde kundene mine sørget for at jeg hadde ligget under torva for mange år siden !

 

Jeg lente meg tilbake i godstolen og gliste når den trend oppdateringa begynnte å dukke opp på jobb, og jeg gjør akkurat det samme nå.

 

Er en behagelig følelse å ha vista som så mange har drevet å snakket dritt om hele tiden og så se at det er XP brukerne som plages.

 

For begge de problemene var helt begrenset til xp brukere.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er ikke de automatiske oppdateringene nødvendige. Alt er jo relatert til Internet Explorer, MediaPlayer, Outlook og bildefremvisning.

 

Bare du ikke bruker noen av Microsoft programmene så er du trygg. Bruk Firefox, Winamp/Foobar2000/VLC til media og pass på at brannmuren er på.

 

Media Player er jo et monster av et program med unødvendige funksjoner relatert til Internett. Enkle programmer til ulike formål er mye bedre enn ett stort program som t.o.m. stryker skjortene dine.

Lenke til kommentar

Den krititske oppdateringen som gikk i "loop," het kb954154.

 

Grunnen til at denne ikke ble installert, eller gikk i en evig loop (for dere som hadde det), var grunnet at dll-filen wmpeffects.dll i mappa system32 var foreldet, og at man trengte en nyere versjon for å få oppdateringen til å gå om normalt. Men nå er det jo kommet en oppdatering som fikser dette, så problemet er løst.

 

Forresten synes ikke jeg at windows media player er et "monster" av et program. Det er faktisk ganske bra å bruke, det kjører raskt og stabilt. Siden det er et microsoft-program, sammarbeider det med andre microsoft-programmer, og det er jo bra...

Endret av Ivar92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...