Gå til innhold

AprilFest 2008 - Påmelding / Deltagerliste


Anbefalte innlegg

Bruker: Zaft

 

Utfordringer:

- Ta bilde av "mitt liv", altså ting jeg ser i livet mitt eller ting jeg gjør, mao. alt fra bilder av noe i leiligheten min eller nede på kurset jeg har går på eller når jeg er ute og går tur. Med andre ord ganske åpent tema(ja jeg er pingle) ;)

- Kun mitt 50mm objektiv

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Ses i signaturen. Bruker kanskje stativ, ellers ikke noe spesielt utover at jeg bare skal bruke 50mm.

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker: Razul

Utfordring: Dybde i fotografier. Prøve å ta bilder med god dypdeeffekt og perspektiv. Vil eksperimentere med forskjellige brennvidder i forskjellige situasjoner, manuell blender, og trolig noen HDR-bilder. HDR må nødvendigvis innom Photoshop, men skal ellers behandle bildene så lite som mulig.

Deltakernivå: Reservert. Kommer til å ta bilder så godt som hver dag, men pålegger meg ingen krav i forhold til hvor mange mange bilder og hvor ofte jeg legger ut. Legger ikke ut bilder jeg ikke er fornøyd med ;-)

Utstyr: Canon EOS 20D, EF-s 17-55mm F2.8 IS USM, EF-s 10-22mm F3.5-4.5 USM, EF 50mm F1.4 USM, Sigma 105mm F2.8 Macro, Speedlite 430EX, samt stativ, PL-filter, m.m.

 

Her er min deltakertråd.

Lenke til kommentar

Bruker: Turnipkongen

Utfordring: svart/kvit foto og sepia-toner. Kommer til å ta bildet i farger og deretter konvertere i Photoshop.

Deltakernivå: Reservert. Kommer til å ta bilder nesten kvar dag. degradert til pingle

Utstyr: Canon EOS 40d og Tamron 17-50 f2.8.

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Bruker: Modin

Utfordring: Ta analoge bilder med Helios 44m m42 objektiv og framkalle i Rodinal, kamera kroppen veksler jeg mellom mine m42 kameraer.

Klasse: Pingle kommer nok til å ta bilde med Nikkormat, og Mellomformat også i løpet av April.

Utstyr: Helios 44m m42, Pentax Spotmatic, Zenit 12XP og Praktica L.

Lenke til kommentar

Bruker: PlaCBo

Utfordring: Ta "stockbilder" hver dag i perioden.

Jeg kommer til å finne bilder jeg liker, og prøve å kopiere fra dem - og selvsagt forbedre om jeg klarer. Satser hovedsaklig på å lære meg produktfoto, matfoto og lyssetting. Dessuten må jeg jobbe hardt for å ta bilder daglig - da jeg ofte sliter med å sette i gang.

Deltakernivå: Reservert (kan jo ikke la være å ta familiebilder, dessuten kommer jeg til å reise bort noen dager)

Utstyr: Det som trengs :-)

Lenke til kommentar

Bruker: lekang

Utfordringer:

- Kun bruke Nikon 50mm f/1.8

- ved bruk av blitz gjelder: Bruke off-camera blitz(er), med unntak av den som trigger de andre

(Det er en utfordring å ta bilder i seg selv siden jeg er nyoperert, men det blir vell bedre utover måneden)

 

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr:Nikon D80/D300, Nikon 50mm f/1.8, 2stk SB-800, SB-400

Endret av lekang
Lenke til kommentar

Bruker:

Janey

 

Utfordring:

Er veldig nybegynner, så jeg tror jeg skal klare å finne utfordring uansett. Skal forsøke å ta mest mulig ulike bilder - Variasjon må bli stikkordet. Skal også forsøke å ta mest mulig i M og gjøre minst mulig med bildene etterpå.

 

Deltakernivå:

Pingle

 

Utstyr:

Nikon D80 + 18-135mm kitobjektiv.

Endret av Janey
Lenke til kommentar

Bruker: bObleJet

Utfordring: Ta bilder av vinterhager og ellers snike i andres privatliv

Deltakernivå: Reservert, må ta bilde av guttungen minst en gang i uken og har ellers fotoppdrag denne måneden.

Utstyr: Nikon D300, nikkor 10-55 2.8 og 50 1.2 litt avhengig av vær. 1.2 er ikke min og blir ikke brukt i regnvær :nei:

Lenke til kommentar

Bruker:Mollenpriz

Utfordring:

- Alle bildene skal croppes til kvadratisk format

- Kun svart/hvitt

- Minst mulig etterarbeid

- Maksimalt 2 bilder av samme art i løpet av hver uke.

- Jeg må ha minst ett bilde av en fugl.

 

 

Deltagernivå: Reservert

 

Utstyr: Canon EOS 400D, Tamron 17-50mm F/2,8, Canon EF-S 10-22mm F/3,5-4,5*

Mamiya M645 1000S , Mamiya Sekor 80mm F/2,8**

 

*Lånt vekk

** Om jeg får fremkallt noe selv, eller levert inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...