Gå til innhold

Ny telefon til maks. 3000 kr, åpen for det meste


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som emnetittelen sier er jeg på jakt etter en nye telefon. Har for øyeblikket en gammel ZTE-telefon som synger på siste verset. Hadde tidligere i sommer samsung ativ S, da det var et godt tilbud på den, men den ble stjålet på ferie.

 

Har ingen store preferanser når det gjelder operativsystem. Hadde jo altså en windows phone i en del uker, og var jo stort sett fornøyd med det, selv om jeg merket at den fortsatt hadde visse mangler i forhold til android og ios. Men tror de vil komme seg stort fremover, og merker allerede på den korte tiden at de gjorde visse fremskritt.

 

Men jeg tror nok foreløpig at det er android som tiltaler meg mest, ios føler jeg fortsatt er litt overpriset (jeg byr ikke opp til noen som helst diskusjon ang. det, så det er sagt), men er jo veldig fornøyd med min iPad.

 

Av de telefonene jeg har sett på er det særlig de som er nevnt i taggene, altså alle android-telefoner i sjiktet mellom 2000 og 3000 kr (pluss da nokiatelefonen, da jeg har hørt at den gir ganske mye for pengene med dagens pris)

 

Med de billigste prisene jeg har funnet nå, vil en nexus koste 2500, xperia V 2500 kr, samsung s3 nærmere 3000, optimus 4x hd 2000 kr og lumia 920 2200-2500 kr. Så mitt spørsmål er i grunn hvilken telefon som gir mest for pengene, og vil holde lengst mulig?

 

Bruken min er stort sett "vanlige" ting, altså surfing, sosiale medier, musikk (spotify), litt knipsing, litt spilling osv.

 

Noen av de viktigste kriteriene for meg er holdbarhet (at den fint holder følge med markedet også om ett år), robusthet, raskhet, batterilevetid, design, kamera, lydkvalitet, og generelle specs som lagringsplasss, skjerm, prosessor osv. osv. Rangeringen er ca i den oppsatte rekkefølgen.

 

Så anybody, noen som har noen kommentarer? Setter veldig pris på det. Godt mulig det fins andre gode telefoner i ca samme prisklasse som jeg har oversett.

 

Halpert

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...