Gå til innhold

Dette gir deg best underholdning på langtur (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil man unngå stemmer og barneskrik er ikke aktiv støydemping det beste, fordelen/ulempen med det er jo at man tar unna mye lave frekvenser men ikke så mye lenger opp.

 

AtW

 

Vad är det som är bäst mot stemmer og barneskrik då?

Du kan prøve Creative Sound Blaster EVO ZxR. Dette er et lukket headset og vil dempe veldig mye av all generell lyd, men derimot tar den ikke lyden vekk fra flymotoren så bra som Bose quiet comfort 15 gjør.

Har prøvd headsettet og vet det er bra støyreduksjon på det, men hvor bra det er på flyet kan jeg ikke si. Under avspilling av film/musikk så hjelper lyden å dempe støyen.

Lenke til kommentar

De bruker begge deler for å være sikker, folk er, i snitt, dårlige til å sette inn ørepropper skikkelig, med ekstra hørselvern utenpå, så er du ikke så avhengig av å sette inn proppene skikkelig.

 

AtW

 

Dette er med respekt å melde bare tull. Det er riktig at man kan få dårligere demping hvis man setter inn proppene feil (en rapport kartla en 4 dB økning i demping etter opplæring av ukyndige brukere). Dog kan man lett finne rapporter på nettet som bl.a sier : "For enkelt hørselsvern (klokker eller propper) antas en dempingseffekt på 12 dB og for doble

hørselsvern (klokker og propper) en demping på 18 dB. "

 

Dette er altså en forbedring på 6 dB, som er enormt mye. Det er ikke uten grunn at det finnes regler på arbeidsplasser om at man ved opphold i miljøer over 95dBA, så skal man bruke dobbelt hørselvern.

 

Derfor bruker skyttere, folk som jobber med fly, enkelte industriarbeidere osv osv dobbelt hørselværn. Det er ikke fordi denne gruppen som bruker dobbelt hørselværn til daglig ikke kan bruke proppene, men fordi dobbelt hørselværn gir markant bedre demping en enkelt. Det er tross alt ikke rocket science å sette i noen plugger, og man merket fort når dem er satt i feil med litt erfaring.

 

Hilsen en som jobber i støyende miljø og bruker dobbelt hørselværn til daglig.

Endret av Sleepy20
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en meget behagelig flytur ned til Barcelona for en uke siden. Hadde med mitt nettbrett (Galaxy Note 10.1" 2014) med originalt flipdeksel, fikk greit hengt opp nettbrettet i bladlommen i perfekt hodehøyde ved hjelp av dekselet. Med et lite OTG-adapter koblet jeg til PS3-kontrolleren jeg hadde med, og fyrte i gang en SNES-simulator. Har aldri opplevd en flytur gå så fort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...