Gå til innhold

Hjemmekino anlegg


ame91

Anbefalte innlegg

Det er mye mulig at Nad har forandret seg nå mht hjemmekino, men når man leser produktinfo så henger de litt etter. Da mener jeg på nyere funksjoner.

 

Jeg har hatt mye Nad, hjemmekino også.. mulig det var noe galt med den Avr jeg hadde, ellers var det en match fra helvete mht høytalere. Har hørt tror samme modell på Jamo til nabo og de lød skikkelig bra.

 

Men de hadde ikke HDMI og ikke romkorreksjon. Det tror jeg de har nå.

 

Men Nad Avr kan være bra, om man ikke er så interessert i spesielle funksjoner, men kun fokuserer på lyd og effekt.

 

Alt annet fra Nad kan jeg bare skryte av, der gir lydfilosofi og no nonsense full valuta for de tingene som er viktige.

 

Jeg elsker Nad og har både Nad nå og har hatt stereo og spiller fra de før.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte kime inn med min erfaring her med det samme. Håper ikke jeg får så ørene flagrer :p

 

Jeg hadde en gammel Yamaha receiver (ca 10k klassen 2005), som var grei nok for en student. Men likte aldri lyden særlig. Såvidt jeg vet er ikke yamaha kjent for varm lyd, heller det motsatte?

 

Nylig oppgraderte jeg til en Marantz SR5011 (veil. ca 12k i 2017? Fikk den for 6k nå nettopp, 6mnd brukt). Den har den varme grom-lyden jeg hadde lyst på (machet sånn sett sennheiser HD650 settet mitt). Storfornøyd med lyd, høyttalerkalibrering og antall funksjoner.

Det sagt, spotify connect funksjonen er av-og-på, virker ca hver fullmåne. HDMI ARC fungerer fint helt til netflix kjører fler-kanals lyd (dd5.1?) sammen med 4k til den. Da kutter den ut, og receiver og tv må restartes. Skal se om jeg kan gjøre noe med dette, eller hva jeg gjør. Men fikk den jo for halv pris, og er ikke avhengig av verken netflix eller spotify, jeg kan kaste til chromecasten istedet. Jeg hadde vært misfornøyd hadde jeg betalt fullpris, men for 6k... 

Lenke til kommentar

Jeg tenkte kime inn med min erfaring her med det samme. Håper ikke jeg får så ørene flagrer :p

 

Jeg hadde en gammel Yamaha receiver (ca 10k klassen 2005), som var grei nok for en student. Men likte aldri lyden særlig. Såvidt jeg vet er ikke yamaha kjent for varm lyd, heller det motsatte?

 

Nylig oppgraderte jeg til en Marantz SR5011 (veil. ca 12k i 2017? Fikk den for 6k nå nettopp, 6mnd brukt). Den har den varme grom-lyden jeg hadde lyst på (machet sånn sett sennheiser HD650 settet mitt). Storfornøyd med lyd, høyttalerkalibrering og antall funksjoner.

Det sagt, spotify connect funksjonen er av-og-på, virker ca hver fullmåne. HDMI ARC fungerer fint helt til netflix kjører fler-kanals lyd (dd5.1?) sammen med 4k til den. Da kutter den ut, og receiver og tv må restartes. Skal se om jeg kan gjøre noe med dette, eller hva jeg gjør. Men fikk den jo for halv pris, og er ikke avhengig av verken netflix eller spotify, jeg kan kaste til chromecasten istedet. Jeg hadde vært misfornøyd hadde jeg betalt fullpris, men for 6k...

Har du koblet til internett og sjekket om oppdateringer er de nyeste? Ofte fikses sånne issues i oppdateringer.

 

Om du allerede har nyeste oppdatering, så ring Marantz og spør, eventuelt send mail om de ikke er å kontakte på tlf.

Lenke til kommentar

Har du koblet til internett og sjekket om oppdateringer er de nyeste? Ofte fikses sånne issues i oppdateringer.

 

Om du allerede har nyeste oppdatering, så ring Marantz og spør, eventuelt send mail om de ikke er å kontakte på tlf.

Jupp, har nyeste oppdateringene. Det har poppet inn nye oppdateringer et par-tre ganger siste 6 måndene. Ingen av de fikset problemene. Spotify ga ut en oppdatering for 1 måned eller to siden som fikset det problemet, ihvertfall i 2 uker. Etterpå har det ikke fungert lengre :\ Jeg har også satt statisk IP og DNS etter råd på marantz-forum, men det hadde ingen effekt. Drøyer det litt med å feilsøke så mye mer akkurat nå, jeg har ikke veldig lyst å sende den inn og være uten.

Lenke til kommentar

Jupp, har nyeste oppdateringene. Det har poppet inn nye oppdateringer et par-tre ganger siste 6 måndene. Ingen av de fikset problemene. Spotify ga ut en oppdatering for 1 måned eller to siden som fikset det problemet, ihvertfall i 2 uker. Etterpå har det ikke fungert lengre :\ Jeg har også satt statisk IP og DNS etter råd på marantz-forum, men det hadde ingen effekt. Drøyer det litt med å feilsøke så mye mer akkurat nå, jeg har ikke veldig lyst å sende den inn og være uten.

Jeg hadde issue lignende dine på Sony spiller, jeg drøyde også, men sendte i retur. Fikk ny spiller på garanti i løpet av 1 uke.

 

Var nettbutikk, CDON på nyttårs salg tror jeg.

 

Null problem på nye.

 

Lettere med spillere da, siden jeg har reserve.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Dersom Nad bruker Dirac, så synes jeg det gir all honnør til Nad.

 

Modul kitene synes jeg også er en bra ting.

 

Men jeg vil gjerne gi litt innside info om lisenser og hvorfor Japsene er så "bra".

 

De har mye billigere priser på lisenser som feks HDMI og Dolby osv.

 

 

Nad er i sjangeren hifi utstyr, og for de er det svindyrt med Hdmi feks.

 

Er det samme med alle andre hifimerker. Rotel feks Primare osv.

 

 

Her er også grunnen til at stereo ikke har HDMI. Det er jo helt sykt hvor kult det hadde vært, og praktisk.

 

Men japsevennlige lisenser og gi og ta til store tv og avr firmaer osv er grunnen.

 

Vi ser det også samme trenden på Dolby Vision nå. Dette er kjempedyre lisenser. Tror LG har noen kort på hånden..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...