Gå til innhold

– Ingen Blu-ray til 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker hvertfall digital distribusjon av både film, musikk og spill velkommen med åpne armer. DVD samlingen min har allerede blitt for stor og jeg ønsker ikke å dekorere stuen med spillesker. Om jeg eier en fysisk kopi eller en digital kopi spiller ingen rolle for samlermanien i meg. Jeg bestiller også blu-ray filmer fra play.com, men det kan ikke sammenliknes med å spontant kunne få en HD film rett på tven kun med noen tastetrykk. Det er ikke alltid man har mulighet til å planlegge en filmkveld, og når muligheten først byr seg så nytter det ikke å bestille en film som kommer frem i neste uke.

 

Enkelte ting er det hyggelig å ha en fysisk kopi av, f.eks Band of Brothers og LOTR når det kommer, men hvis mesteparten av filmene og spillene mine blir liggende på en hardisk om få år ser jeg på det som noe positivt. Det er rett og slett utrolig mye enklere å raskt kunne hoppe mellom forskjellige spill, filmer og serier med noen tastetrykk enn å måtte bla frem DVD plater fra samlingen. Latskap? Kanskje, men det sa man sikkert om fjernkontrollen også i sin tid ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"CDer selger fortsatt bedre enn mp3, og på download-fronten stiger kvaliteten stadig. Greit nok folk er ikke så opptatt av kvalitet som man skulle ønske, men det burde ikke være alt for vanskelig for deg å skjønne at man kan være opptatt av kvalitet uten å være noen PS3-fanboy. Det er ikke sånn at alle valg og meninger man har er ledd i en stor krig mellom 360 og PS3, for enkelte av oss, så består faktisk livet av mer enn hvilken av disse konsollene som er best."

 

CD'er selger mest fordi jenter på 7 år ikke er helt inn i ipod greiene enda så de kjøper barbie hits #44 på CD. Kjenner ingen som har kjøpt en eneste CD plate på flere år. At CD selger mer overrasker meg ikke, Mp3 musikk er fremdeles litt komplisert for mange.

 

For konsoll eiere så er ikke streaming av filmer akkurat komplisert.

 

Ja, for deg består jo livet av å prøve å overbevise folk om at PC er best. Du er jo en ekstrem PC fanboy så du burde vel ikke akkurat rope for høyt.

Lenke til kommentar

"CDer selger fortsatt bedre enn mp3, og på download-fronten stiger kvaliteten stadig. Greit nok folk er ikke så opptatt av kvalitet som man skulle ønske, men det burde ikke være alt for vanskelig for deg å skjønne at man kan være opptatt av kvalitet uten å være noen PS3-fanboy. Det er ikke sånn at alle valg og meninger man har er ledd i en stor krig mellom 360 og PS3, for enkelte av oss, så består faktisk livet av mer enn hvilken av disse konsollene som er best."

 

CD'er selger mest fordi jenter på 7 år ikke er helt inn i ipod greiene enda så de kjøper barbie hits #44 på CD. Kjenner ingen som har kjøpt en eneste CD plate på flere år. At CD selger mer overrasker meg ikke, Mp3 musikk er fremdeles litt komplisert for mange.

 

For konsoll eiere så er ikke streaming av filmer akkurat komplisert.

 

Ja, for deg består jo livet av å prøve å overbevise folk om at PC er best. Du er jo en ekstrem PC fanboy så du burde vel ikke akkurat rope for høyt.

 

Riktig, sånn må det være, det er bare 7-åringer som kjøper CD, selvsagt basert på det solide fundamentet hva du og dine venner gjør... Personlig tror jeg ikke CD selger mer fordi Mp3 er særlig komplisert, på mange måter er mp3 mindre komplisert. Personlig kjøper jeg CDer, men det er vesentlig mer komplisert (innkjøp, ripping og tagging, for deretter å stue bort CDen).

 

Ellers er det jo fint du har bestemt deg for at jeg er PC-fanboy, da slipper jeg i det minste at du tillegger mitt syn i denne saken at jeg er PS3-fanboy. Streaming er jo mer vennlig mot PC-plattformen enn blue-ray er. Derfor burde mitt syn i denne saken være basert på noe annet enn spillplatform....

 

AtW

Lenke til kommentar
"Of course, the new 1080p streaming functionality is really the one I have been waiting to get hands on with and after watching a bunch of movies this morning, all I can say is that the quality it truly incredible. ... they have stated that it only takes about 4MB of bandwidth to be able to get 1080p streaming. You really have to see it to believe it as it really is that good."

 

 

Vil du prøve det selv? Sett igang, her: Microsoft Smooth 1080p streaming

 

Er så "heldig" at jeg har en ustabil linje, takk telenor, slik at jeg fikk testet dette i praksis. Mens jeg kjørte denne filmen hadde jeg en bærg og dalbane graf på båndbreddemålingen. Det gikk fra ca 450kbps til 4000kbps.

 

Jeg hadde derfor gleden av å se hvordan skaleringen fungerer i praksis, og jeg må si at jeg først og fremst er imponert over flyten selv om linja mi er sånn som den er. Ikke en gang var det tegn på fps dropp.

 

Nå er min 52" sony på service, en uke nå, hva skjedde med 3-4 virkedager, sånn at jeg måtte bruke 18"'eren på bærbaren, men med hodet 5 cm fra skjermen har jeg vel omtrent samme størrelsen. Når båndbredden var på topp var billedkvaliteten faktisk svært god, uten at jeg har en BD-kopi på siden som jeg kan sammenligne med, samt at dette var en animasjonsvideo slik at man slipper litt billigere unna. Ganske morrosam faktisk. Når båndbredden fikk en dropp slo skaleringen raskt inn slik at flyten som jeg skrev ikke ble påvirket. Selv om bildet på 450kpbs lignet en fåkka divx video komprimert ned for å få plass på en floppy har jeg generelt ikke noe å si på kvaliteten. Jevnt over var kvaliteten bra selv om båndbredden var ganske så redusert.

 

Dette er imine øyne et supert tilbud hvis du en lørdagskveld oppdager at det bare er shais på TV, men ikke har en ny plate liggende. Kvalitetsmessig er det ikke noe BD, men de har begge sine ulemper og fordeler. Intill videre er dette i mine øyne et suplemang til fysisk disk, men jeg tror nok dette også er fremtiden, uavhengig av våre følelser for fysiske enheter. Om det er bra eller ikke kan nok diskuteres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...