Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 16 år gammel jente som sliter en del med selvbildet.

 

Problemet er at jeg er fornøyd med selvportrettene jeg tar av meg selv og når jeg ser med i speilet/ av og til bilder folk tar av meg.

 

 

Hvorfor er det sånn at jeg ser helt forferdelig ut på mange av bildene folk tar av meg?, av og til ser jeg faktisk ganske bra ut på de men ofte ikke.

Hvis jeg ser meg i speilet eller bilder jeg tar av meg selv, ser jeg ganske lik ut hver gang?, men hvorfor ikke på bildene folk tar av meg?. '

 

Skal jeg da stole på de bildene jeg tar eller bildene andre tar av meg?

 

 PS: Når andre tar selvportrett av seg selv så har jeg merket at de ser helt lik ut på alle bilder, men hvorfor gjør ikke jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er opphengt i enkelte småting på kroppen din som du har komplekser for. Når du tar bilde av deg selv så passer du på at disse småtingene ikke synes. Når andre tar bilde så tenker de ikke over disse tingene fordi det egentlig ikke er noe ille. Bare du som innbiller deg det fordi du har dårlig selvbilde.

Lenke til kommentar

Du er opphengt i enkelte småting på kroppen din som du har komplekser for. Når du tar bilde av deg selv så passer du på at disse småtingene ikke synes. Når andre tar bilde så tenker de ikke over disse tingene fordi det egentlig ikke er noe ille. Bare du som innbiller deg det fordi du har dårlig selvbilde.

 

Men det som er merkelig er at uansett hvilke vinkler og hvor merkelig jeg prøver å få bildet når jeg tar det selv. ser det annerledes ut enn når andre tar det.

 

altså hver gang folk tar bilde av meg ser jeg forskjellig ut på alle bildene? er ikke det merkelig

Lenke til kommentar

Du må huske på at speilet viser deg speilvendt. Ikke slik andre seg deg, eller slik et ordentlig kamera eller bak kameraet på tlf gjør.

Man er som regel mest vant til å se seg selv speilvendt nettopp pga dette. 

 

Speil er egentlig en litt dårlig indikator på hvordan du ser ut, med mindre du er helt symmetrisk. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Tenker at du kanskje ubevisst gjør et eller annet med kroppen eller ansiktet ditt når du tar bilde. Når andre tar det så har du din naturlige kroppsholdning. Kanskje det ser rart ut for deg fordi du ikke er vant til å se deg selv annet enn når du gjør deg til?

Kjenner en som også har dårlig selvtillit , og legger merke til at hun prøver å se bra ut når hun tar bilde av seg selv, men hun ligner enda på seg selv. syns dette er merkelig.

Lenke til kommentar

Du må huske på at speilet viser deg speilvendt. Ikke slik andre seg deg, eller slik et ordentlig kamera eller bak kameraet på tlf gjør.

Man er som regel mest vant til å se seg selv speilvendt nettopp pga dette. 

 

Speil er egentlig en litt dårlig indikator på hvordan du ser ut, med mindre du er helt symmetrisk. 

takk for svar :). er av og til jeg faktisk ligner på den personen jeg ser i speilet på bildene. så jeg aner ikke helt hvordan jeg ser ut :),'

 

har faktisk fått tilbakemelding på at jeg ser helt lik ut på bildene jeg tar av meg selv. mens noen sier at de ikke vet

Endret av anony0101
Lenke til kommentar

Bilder kan bli forskjellige utifra avstand, vinkel, brennvidde og lys selv om personen er den samme med samme sminke.

 

Finn gjerne en profesjonell fotograf som kan faget sitt, så vil du få bilder som burde vise deg fra din beste side.

 

Det behøver ikke å koste penger og benytte seg av en fotograf, du kan skrive en TFP-kontrakt, men sjekk opp fotografen først så du er sikker på at fotografen er seriøs, det finnes endel cowboyer der ute. eller en kjent person som trener/lærer seg opp til og bli fotograf men da kan bilder bli både bra og dårlige.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Flere av bloggerene og andre som poster Selfies i hytt og pine har etterhvert innarbeidet en vinkel og stil som gjør bildene like, i tillegg tar de bildene stort sett foran samme speilet på dassen eller annet sted med det samme forutsigbart lys.

Jeg har fotografert mange jenter, og ei skilte seg ut. Hun hater bildene andre tar inkl mine, til og med tilbudt modellkontrakt som takket nei til, samt vært på shoot for Kari Traa hvor hun også hatet bildene. De bildene hun tar selv som hun er fornøyd med, er tatt i en så rar vinkel fra siden at ser bare sært ut... Pussig nok så er bildene jeg tar bra nok for modellbyråer og fått flere utmerkelser, men man kan vel ikke overvinne alle.

 

Lenke til kommentar

takk for svar :). er av og til jeg faktisk ligner på den personen jeg ser i speilet på bildene. så jeg aner ikke helt hvordan jeg ser ut :),'

 

 

Er alle bildene du tar via speilet som du liker helt like ?

Da innstiller du deg i den posisjonen som du liker best før du tar bildet av deg selv og det blir vanskelig for andre å reprodusere eksakt samme vinkel nå de tar bilder.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...