Gå til innhold

Skal lage en "blogg style" webside (wordpress), hvor skal jeg hoste?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lenge hatt lyst å lage en webside hvor jeg deler type guider, prosjekter osv. Jeg har skjønt at Wordpress er "the shit" for slikt.

 

Jeg registrerte for litt siden et domene på NameSilo.com som jeg ikke fikk brukt for, men som jeg tenker kan brukes på en slik blog.

 

Jeg har servere og slikt hjemme, så jeg kunne forsåvidt hostet selv, men jeg føler det er bedre å hoste hos en leverandør da jeg får en bedre oppetid.

 

Jeg ønsker:

- Rimelig prising.

- Fungere med word-press, plugins osv

- Åpent, jeg vil ha mulighet til å kunne laste ned alt i sin helhet og hoste andre steder i fremtiden

- Enkelt og greit, jeg kan basic HTML og har installert en php-servere før, men langt i fra noen ekspert.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WordPress er et godt valg, det er ikke uten grunn at mange velger det.

 

For et nytt prosjekt kan du til fordel velge en rimelig webhotell-leverandør og oppgradere senere etter behov.

 

Når det gjelder hvilken leverandør du skal velge får du trolig hundrevis av ulike forslag. Jeg anbefaler at du gjør litt research på egenhånd. Pris gjenspeiler ofte til en viss grad hva du får - et webhotell til 10 kr mnd er sjelden bedre enn et til 100 kr mnd.

 

Min personlige favoritt av rimelige webhotell (for WordPress) er SiteGround.

 

Skulle du være usikker kan du alltids teste tjenesten først. Er du ikke fornøyd kan du benytte deg av fornøydgaranti og få pengene tilbake (forutsatt at du velger en leverandør som tilbyr dette).

 

Husk at raske nettsider ofte gir fordeler hos Google og dermed mer organisk trafikk.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...