Gå til innhold

Hjelp til bygging av gaming og innspillings PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver med youtube og min stasjonære pc gikk akkurat konk. Har kabinett men vet ikke helt hva jeg trenger for å få en god gaming pc som takler å spille + innspilling av spillet og eventuelt mic og kamera. Trenger god ytelse og vil helst ikke at den kommer til å kræsje dersom jeg har mange tunge program oppe samtidig. Noen som kunne anbefalt komponenter til dette? Har et budsjett på 4000-8000. Vil helst ha det rimeligste. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg driver med youtube og min stasjonære pc gikk akkurat konk. Har kabinett men vet ikke helt hva jeg trenger for å få en god gaming pc som takler å spille + innspilling av spillet og eventuelt mic og kamera. Trenger god ytelse og vil helst ikke at den kommer til å kræsje dersom jeg har mange tunge program oppe samtidig. Noen som kunne anbefalt komponenter til dette? Har et budsjett på 4000-8000. Vil helst ha det rimeligste. Takk for svar.

 

 

Ta deg en tur til denne tråden, mulig buildene er noe for deg

 

O_O glemte jeg å putte link ? xD oops

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&p=21587345

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg driver med youtube og min stasjonære pc gikk akkurat konk. Har kabinett men vet ikke helt hva jeg trenger for å få en god gaming pc som takler å spille + innspilling av spillet og eventuelt mic og kamera. Trenger god ytelse og vil helst ikke at den kommer til å kræsje dersom jeg har mange tunge program oppe samtidig. Noen som kunne anbefalt komponenter til dette? Har et budsjett på 4000-8000. Vil helst ha det rimeligste. Takk for svar.

 

Enten må du gå ned på dine krav til god ytelse, eller så må du nok spare opp mer penger. 4000-8000 kr er dessverre ikke mye penger til en slik PC. Kjøpe brukt går jo an da. Du kan være heldig der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er eventuelle komponenter da? Har mulighet for høyere budsjett :) takk for svar

 

Vet du om det er noe i den gamle maskinen som overlevde som du kan bruke i den nye maskinen? Du kan/vil bygge maskin selv?

 

Ellers så er det et godt tips om du har kvalifiserende Mastercard fra DnB, å ta med deg en ny Ryzen CPU og hovedkort, eventuelt også RAM fra Expert frem til og med i dag lør. 04.03.17. Da får man 20% rabatt på kjøpet. En Ryzen R7 1700 kommer da på ~2800Kr, og man får et rimelig HK for ~840Kr som støtter å overklokke CPU'en bittelitt. Dette er en CPU med 8 kjerner, så den fikser mange mange oppgaver på likt. :) Og tilsvarende ytelse har til nå kostet mellom 8 og 11 000Kr. Det er en helt ny CPU som ble lansert i går..

Lenke til kommentar

Hva er eventuelle komponenter da? Har mulighet for høyere budsjett :) takk for svar

 

AMD Ryzen 7 1700 med kjøler

ASUS Prime X370-Pro

- Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB (du får samme settet i 32GB også hvis du trenger mer RAM enn 16GB)

- EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W PSU (kan hende din strømforsyning fra før ikke er god nok)

 
- Skjermkort er litt opp til deg og hva du trenger, og kan bruke penger på. AMD RX 480 er det minste du bør ha hvis du vil spille. Anbefaler nVidia GTX 1070 eller GTX 1080, men prisen er ventet å synke innen få uker når storebror 1080Ti kommer ut.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...