Gå til innhold

Ny kontor laptop. Budsjett 16000kr. Nvidia GPU til 3D rendering.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som tittel sier så eg jeg på jakt etter ny kontor laptop. Jeg har 16000kr i budsjett.

Jeg tegner en del i 3D og rendrer derfor ut bilder. (Samt noe real time rendering i lavere sampling mens jeg jobber). Skjermstørrelse har ikke noe å si da jeg har 2 store skjermer som blir brukt 80% av tiden.

 

Hva er mest bang for the buck nå om dagen?

 

Edit: Greit om laptop'en ikke ser ut som den har svart belte i karate (ref. gaming styling).

Endret av Session^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en idé med egpu?

Så kan antar jeg den kraftige gpu'en kan kobles til når du skal rendre. Det betyr vel bedre kjøling som vil gi kortet lenger levetid samt mer fremtidssikkert med tanke på nye utgivelser. Nå kommer det jo antagelig ny gpu serie fra nvidia til høsten om jeg forstår det rett.

 

Da kan du antagelig dedikere ett gpu til modelspace og ett til realtime rendering i store scener/sammenstillinger ved behov.

Lenke til kommentar

Er det en idé med egpu?

Så kan antar jeg den kraftige gpu'en kan kobles til når du skal rendre. Det betyr vel bedre kjøling som vil gi kortet lenger levetid samt mer fremtidssikkert med tanke på nye utgivelser. Nå kommer det jo antagelig ny gpu serie fra nvidia til høsten om jeg forstår det rett.

 

Da kan du antagelig dedikere ett gpu til modelspace og ett til realtime rendering i store scener/sammenstillinger ved behov.

Tja, det kan godt være en ide. Spørsmålet er hvordan jeg får til det innenfor budsjett.

Lenke til kommentar

Er det 16 000,- inkl. MVA?

 

Tviler på du får det du er ute etter til den prisen, spesielt som laptop...

 

Uansett, driver med CAD og sverger selv til Lenovo, men da ligger en på 20 000,- + MVA. "Moder" selskapet mitt kjøper selv in HP, men de ligger i samme prisklasse.

 

Stasjonær får du jo mye mer for for pengene, og kan handle rundt om kring og bygge selv, pluss det er billigere å oppgradere skjermkortet. Det er stor forskjell mellom hver generasjon av Quadro kortene.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en mester i dette men nå er jo ikke rendring bare rendring heller. Hva bruker programmet av ressurser og er det gpu basert eller cpu basert rendring? Noen programmer/engines kan ta i bruk sli, andre ikke. Noen programmer kan bruke flere parallelle gpuer, andre ikke.

 

Antar du bør sjekke opp hva du vil få best utbytte av ellers vil muligens rådene du får ikke være veldig treffende for deg. Eksempelvis driver jeg på med gpu basert rendring og bygget nylig en kraftig maskin til dette - men antagelig er den maskinen ubrukelig til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...