Gå til innhold

Multicom svarer ikke forbrukerrådet.


EG-s

Anbefalte innlegg

Har blandede erfaringer med Multicom på levering. En minnepinne og et minnekort som var "på lager", ble først sendt etter ca 2 uker, etter at jeg mailet og etterspurte varen. Kjøpte også en bærbar pc fra dem en gang, et knallkjøp, og den ble levert svært raskt. Heldigvis ikke vært noen problemer med varene jeg har kjøpt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste beskjed fra multicom til forbrukerrådet var at jeg sendte flere krav om kansellering til dem...

 

Jeg sendte krav om dekningskjøp. Hva er vitsen med å være uriktig som det når e-postene beviser det og er lagt til saksgangen.

jeg nevner ikke kansellering en eneste gang.

 

Tilslutt skriver de noe som... Skal vi lide på grunn av leverandørens uforutsette leveringsproblem.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Mulig?

 

Hvis jeg forstår forbrukerkjøpsloven rett så har man som forbruker lov til å kreve dekningskjøp ved manglende levering innen rimelig tid ( ref paragraf 6)

 

Kan faktisk multicom nekte dette eller si at dette ikke er noe de tilbyr?

 

Stusser også over at de ikke klarer å skaffe varer andre nettbutikker ikke har noe problem med å få tak i.

Lenke til kommentar

De kan skaffe varen, men ikke fra riktig leverandør (billigste). Hvis ikke billigste leverandør er tilgjengelig leverer de ikke.

 

De er uriktig til forbrukerrådet:

-Sier jeg ønsket heving, sendte kansellerings epost og krevde dekningskjøp etter dette.

 

På grunn av "leverandørfeil" vil de ikke sende ordren siden det er uriktig at de skal tape på det.  Er vel bedre at kunden ikke får varen sin, enn å velge neste leverandør på listen.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...