Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: VW Polo CL Coupe -91


Anbefalte innlegg

Hola!

 

Dette er ingen bil med 1000 hk, über stereo eller banebrytende styling.

 

Niks, dette er min "Sjukpolo II". Denne er datter av den originale "Sjukpoloen", se bildet.

 

sjukpolo7vj.th.jpg

 

Andre versjonen av Sjukpoloen er ikke noe vakker, men det var ikke svaneungen da den ble født heller. Ikke har jeg planer som vil fange A4-leseren av slike tråder. Men den skal dulles med. Den skal stelles med. Og som den amatøren jeg er, kan det bli underholdning. Håper noen følger med, skal prøve å være flink med bilder.

 

dsc002145fn.th.jpgdsc002150bx.th.jpgdsc002161ik.th.jpgdsc002184rl.th.jpgdsc002170pu.th.jpg

 

 

 

Info

 

Kjøpesum: 9000,-

Årsmodell: 1991

Motor: 1272 ccm

Hk: 54 :blush:

Km-stand ved kjøp: 101000 km

 

Feil/manger som fulgte med i prisen

 

Vannlekkasje: Foran, under batteriet. Kjent problem hos Polo. Bak, ved lykten.

Rust: Generelt litt her og der.

Interiør: Mangel på cd-spiller/radio som funker. Seter som er full i mugg.

 

Planer

 

1. Få bilen i stand.

2. Felger, helt vanlige, bare litt bedre.

3. Ny potte. Nei, jeg tror ikke på gud og venter ikke på effektøkning, men gøy med lyd.

4. Stereo

 

Det var det. Må bare få 240'en min bort, så skal en se at det skjer saker og ting. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Soting? Nei takk. Trist, tja. På en måte er det det, men livet må gå videre.

Audi 50?? Ser det ut som en MK1 det her? :p

 

Det blir aldri nok hester, men det klarer seg. Jeg syns den greier seg fint på fjerde gir, og syns ikke det er for lite. Men det er ikke for mye heller.

 

Jobbet litt på den idag. Glemte helt å ta bilder, men tok to. Det første ble seff så uklart at det ikke er brukbart.

 

Det som er gjort i dag:

  • Pusset vekk rust med vinkelsliper.
  • Klint litt grunning på.

Om dette er så bra å gjøre på en kvelding med middels luftfuktighet kan diskuteres, men så skal ikke denne bilen stilles ut på Rudskogen heller. :)

 

En smakebit:

 

dsc00220skalert1zg.th.jpg

 

Det ble for mørkt å ta bilder når vi var ferdig å grunne.

Lenke til kommentar

Helgens arbeid:

  • Få bilen tett, lekkasje i batterikassen.

Her kan dere se hvor flott det er etter at vi har rengjort, hull tvers gjennom. Det har vært noen luringer som har fyllt hele kassen med et materiale som vi ikke vet hva er, uansett greide det ikke å tette.

 

dsc002329mj.th.jpgdsc002355dz.th.jpg

 

Begynte med å tette hullene med noe mattelignende materiale som min far hadde liggende.

 

dsc002377zm.th.jpg

 

Så fylte vi på med polyester, herder og glassfiber.

 

dsc002394bg.th.jpg

 

Som stivnet og ble slik til slutt. Tror dette skal være tett mot kupeen og at vannet blir ledet til hullet mot skjermen. Vi håper iallfall det. :)

 

dsc002454pl.th.jpg

  • Lakkering av tidligere grunnete flekker.

Før lakkering.

 

dsc002402tt.th.jpg

 

Etter lakkering.

 

dsc002483be.th.jpg

  • Skifte spiller, fra kassett til cd, dog med crappy originalhøyttalere.

Første problem, det står en plaststopper i bunnen på brønnen. I :love: Dremel, sier ikke mer.

 

dsc002422xw.th.jpg

 

Slik skal det se ut. Må nok ta den ut igjen for å koble til kontinuerlig strøm til spilleren, pluss oppdatering av høyttalere.

 

dsc002435hx.th.jpg

  • Prosjekt Overivrig - Lakkering av grill

Demontert, enkelt og greit.

 

dsc002417vg.th.jpg

 

Resultatet, så greit nok med en gang, dagen etterpå så alt bare solbleket ut. Må nok ta det opp igjen.

 

dsc002491ez.th.jpg

 

Men når en fikser noe, blir noe annet ødelagt.. :blink: I det vi holdt på med batterikassen, dro vi ut ledningene til blinklyset. Nysgjerrig som jeg var, dro jeg av blinkersen. Knakk sikkert noe plastoppheng. See for yourself.

 

dsc002506ww.th.jpg

 

Det var denne økten, er nok litt dill igjen, men det tar vi på sikt. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Litt forskjellig respons på denne tråden i forhold til 240-tråden, men la gå. ;)

 

Har skaffet meg felger nå, byttet de mot et ratt og en måler fra Volvoen.

Har også fått tak i hele og stillbare speil.

 

Før:

dsc002534do.th.jpg

 

Etter:

dsc002542oe.th.jpg

 

Kom ikke her og si at dette ikke er en kongebil! Iallfall nå når bensinprisene er som de er. :p

 

dsc002570eh.th.jpg

Lenke til kommentar

Hjulkapsler? Skal vi sloss? ;)

 

De er svimlende 13". 155 i profil, noe som er bedre enn hva det var iallfall. XD?

 

Lakkere fangerene er en god ide. Tenkte jeg skulle få bilen på stell før jeg begynte med slike "unødvendige" ting. Vil bygge inn ekstralys der som det er utsparringer for det. På den gamle Poloen var det bare to skruer som holdt fangeren på plass, var litt verre her. Kan være jeg tar av listene og tetter igjen hullene.

Lenke til kommentar

Hehehe.. :p *mobbe*

 

13" ja, det er bare en tomme mindre enn hjula jeg har på volvoen da ;)

Men, 155 i profil - der tror jeg du bomma grovt ;) 155 i bredde tror jeg, 60 i profil kanskje?

 

Ekstralys i fangern høres bra ut! Mangler bare hvite blinklys da..

 

XD = Smilefjes.. Øyne i kryss og vidåpen munn.. :) Japanske greier, egentlig..

Lenke til kommentar

Kremt.. 155 i bredde. Jeg tenkte bredde, skrev profil. Er vel 60 i profil ja.

 

Ja, så hva mobber du meg for! :)

 

Tenkt på hvite lys ja, ser at Norsk Bildelsenter har noen, litt over 200,- for stk. Lurer på om jeg skal knalle til på det.

 

Edit: Fant tåkelys som passer i utsparringene i støtfangeren. 1420,- per stk hos Hella! Christ.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Jeg synes den er sjarmerende ja, kjempeartig å kjøre!

 

Vil ikke bruke så mye penger på en bil som kanskje er verdt det dobbelte. Hørte nettopp at noen kunne fikse meg 40% på Hella-deler hos den lokale bensinstasjonen, men allikavel blir det mye. Iallfall i forhold til å gjøre det beste ut av lignende lykter som en kan få hos Biltema for 149,-.

 

Link til lyktene hos Biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp...9&iItemId=92403

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lenge siden oppdatering nå; på tide å gjøre noe!

 

Skiftet til vinterdekk i går, alle var selvfølgelig gjennomtrekt av kattepiss, så om ikke det er en deilig forandring, så vet ikke jeg, har fått lukten på alt jeg eier nå.

 

I det siste har eksosanlegget begynt å blir dårligere og dårligere. Jeg har som regel at skal noe skiftes på den bilen, skal det skiftes til noe kulere. Var hos Bilens Eksosanlegg liten utenfor bergen, link til info, for en uke siden.

3600,- for et Simons effektanlegg, ferdig montert. 1900,- for et standard. Vi kjører på. ;)

 

I går gikk alt fra hverandre, og noe måtte skje. Skal inn der i morgen. 1" blir til 2 1/4".. Sugerør-blås blir til 100mm. Gleder meg! :love:

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har en sånn Polo, men han har ødelagt den da :p

 

Fjerna (!!) fjærene forran og har kun en vinning igjen bak..

 

Har satt på noen 14", 5eikra felger (ok det, men det subber)

 

Malte igjen blinklysa forran, sideblinkers, og baklyktene med svartmaling...

 

Putta blinklyspærer der kjøre og bremselys skal være+++

 

 

Bare noen tips til hva du IKKE må gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...