Gå til innhold

Hvilket 7900gt kort?


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest i diverse tråder her på forumet og også andre forum at det prates om

fabrikkasjonsfeil på disse kortene.

Noe med overoppheting/smelting av diverse transistorer og da særlig på kort som er fabrikkoverklokket.

6587143[/snapback]

 

Ang. problemene på disse kortene gjelder det kanskje 1% av alle kort.

 

Jeg har selv XFX7900gt 470m og har ingen problemer overhode... monterte zalmann kjøler og klokker 560-600 på gpu og 1600-1750 på minne uten problemer. :!:

Endret av amdme
Lenke til kommentar
Har lest i diverse tråder her på forumet og også andre forum at det prates om

fabrikkasjonsfeil på disse kortene.

Noe med overoppheting/smelting av diverse transistorer og da særlig på kort som er fabrikkoverklokket.

6587143[/snapback]

Endret av alfi
Lenke til kommentar
Har lest i diverse tråder her på forumet og også andre forum at det prates om

fabrikkasjonsfeil på disse kortene.

Noe med overoppheting/smelting av diverse transistorer og da særlig på kort som er fabrikkoverklokket.

6587143[/snapback]

 

Ang. problemene på disse kortene gjelder det kanskje 1% av alle kort.

 

Jeg har selv XFX7900gt 470m og har ingen problemer overhode... monterte zalmann kjøler og klokker 560-600 på gpu og 1600-1750 på minne uten problemer. :!:

6587891[/snapback]

 

Jo men etter mitt syn så må det være valgfritt om en vil montere ny kjøler på et nytt dyrt kort.

Det må ikke bli sånn at en må bytte kjøler for at kortet skal overleve.

Lenke til kommentar

Dette kortet har jeg selv vurdert å kjøpe:https://prisguiden.no/product.php?product_id=43332&view=productinfo

 

Testet:http://www.firingsquad.com/hardware/evga_e-geforce_7800_gtx_ko_acs3_review/default.asp

Endret av alfi
Lenke til kommentar

Dette kortet har jeg selv vurdert å kjøpe:https://prisguiden.no/product.php?product_id=43332&view=productinfo

 

 

 

Var jeg deg, ville jeg heller kjøpt 7900Gt utgaven av samme produsent, den oc versjonen. Hadde selv 7800 Gtx før, men 7900Gt er en del bedre ja:) Legg heller i 500ekstra for Evga 7900gt superclock, den kan klokkes meget bra på standard kjøler.

Lenke til kommentar
Har lest i diverse tråder her på forumet og også andre forum at det prates om

fabrikkasjonsfeil på disse kortene.

Noe med overoppheting/smelting av diverse transistorer og da særlig på kort som er fabrikkoverklokket.

6587143[/snapback]

 

Ang. problemene på disse kortene gjelder det kanskje 1% av alle kort.

 

Jeg har selv XFX7900gt 470m og har ingen problemer overhode... monterte zalmann kjøler og klokker 560-600 på gpu og 1600-1750 på minne uten problemer. :!:

6587891[/snapback]

 

Jo men etter mitt syn så må det være valgfritt om en vil montere ny kjøler på et nytt dyrt kort.

Det må ikke bli sånn at en må bytte kjøler for at kortet skal overleve.

6588353[/snapback]

 

Det er ikke bare pga kjøling, men også støy....

Lenke til kommentar
Difool du har evga superclocked... Hvilke temp har du på idle og når du spiller? Sorry visst dette er litt off-topic :)

6590198[/snapback]

 

 

 

Vel, ang temp. Nå har jeg pc`en stående i en ovn av et rom, det er uansett alltid varmt her inne. Men idle ligger temp rundt 48-51 og med full load rundt 56-58. Går stort sett aldri over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...