Gå til innhold

GTX 560 - Ustabil? / 2GB vs. 1GB


Zamzo

Anbefalte innlegg

God kveld :)

 

Jeg holder på å plukke sammen deler til min første PC jeg bygger selv, og når jeg kom til skjermkort så falt valget på GTX 560.

 

Jeg tenker å kjøpe Gigabyte sin "Super Overclock" versjon, men etter litt søking rundt på det store nettet fant jeg ut at det er store problemer med drivere som kræsjer og "black screen". Dette skjer med Gigabyte, MSI, Gainward (++) og på alle mulig clockehastigheter, altså ikke bare Gigabyte sitt. :cry:

 

Er det noen som har noe personlig erfaring med stabiliteten på GTX 560? Er det stabilt med 2 skjermer tilkoblet?

 

PS: Burde jeg bytte ut Gigabyte sitt "Super Overclock" (1GB) kort mot Gainward sitt Phantom med 2GB videominne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Gigabyte GTX56 SOC som har slitt litt med diverse feil i spill.

 

Jeg har fikset det ved å klokke det på nytt til fabrikkstandard SOC i MSI Afterburner, satt på en ørliten overvolting (fra 1000mV til 1012mV) og lagret de innstillingene som en egen MSI Afterburner-profil når jeg kjører 3D-applikasjoner. Etter det har jeg ikke opplevd problemer med kortet.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at du måtte klokke ned for å få det stabilt?

Det er jo latterlig, jeg har ikke noe lyst på standard 560, men SOC siden denne har en god del bedre ytelse i følge Hardware.no sin test.

 

Nei, det er ikke det jeg sier.

 

SOC-kortet har 1000/2000/2290 som standard klokkeverdier fra fabrikk.

Jeg må klokke kortet manuelt i MSI Afterburner, til 1000/2000/2290, jeg må altså bare "bekrefte" klokkingen i MSI Afterburner for at alt skal være i orden. I tillegg har jeg valgt å legge på litt ekstra volt (fra 1000mV til 1012mV) for at jeg skal slippe unna småfeil. Dette gjelder mitt kort, og jeg har hørt om andre SOC-eiere som ikke har hatt behov for å endre på noe.

Lenke til kommentar

Okæi, da skjønner jeg :thumbup:

 

Da kjører jeg på med Gigabyte SOC siden det kan fikses i MSI Afterburner.

 

Siste spørsmål: Har du testet det med dual monitor? Tenker å kjøpe en ekstra skjerm med tiden.

 

Hjertelig takk for utfyllende svar :D

Endret av Zamzo
Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt dette kortet, men jeg er ikke beroliget av Pytagoras. Mange har forsøkt med div. klokkeforandringer, og det som ser ut til å funke best er nedklokking til fabrikkstandard. Noe som jo er kjipt. Så av det jeg kan lese er det ingen direkte løsning på problemet. Det som virker på en maskin, virker ikke på noen andre sin.

Ser også ut til at det er Gigabyte som sliter desidert mest med problemet. Vurderer derfor om jeg skal gå for et annet merke og heller prøve å klokke litt selv. Har jo god tid til å bestemme meg da det ser ut til at det tar opp mot en måned før noen får inn Gigabyte SOC igjen.

Lenke til kommentar

Fabrikkstandard er jo 1000/2000/2290. Du mener vel referansestandard på 820MHz core?

 

Uansett, jeg har fikset mine problemer med å bekrefte klokkingen i MSI Afterburner og en ørliten overvolt. Jeg må bekrefte klokkingen hver gang jeg starter maskina på nytt, men det er så sjeldent at det ikke bryr meg.

Lenke til kommentar

Det er veldig synd at dette kortet har slike problemer ettersom at det virker som veldig mye ytelse for pengene.

 

Jeg har ikke lyst på dette kortet slik referansestandarden er, og hvis denne Gigabyte overclocken er såpass dårlig så vurderer jeg sterkt å stå over.

 

Da hopper jeg nok heller ett hakk opp til 570 eller 6970 :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...