Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

hehe grattis Audun.. Vis du sparer opp pittelitt til, så kan du kjøpe Masters settet mitt :p Da kan du få med hihatene på kjøpet til og med!

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...tot=1173&page=2

Har sykli lyst på det settet, elsker woodhoops.. Bare å finne en wrap og rewrappe settet så er det helmaks.. Små trommer også<3

Bare det at jeg faktisk ikke har penger akuratt nå og blir student til høsten så :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med solgt sett :). Premier lager fete trommer, vil tro du blir fornøyd med de. Hardware-messig synes jeg de er bedre enn PDP.

 

Var innom Tabs butikken i Sarpsborg her forleden, må si jeg ble skuffa. De har vel et større lager med mye utstyr på, denne butikken i sentrum var seriøst trist når det kom til trommeutstyr. Eneste de hadde en god del av var stikker og skinn. Ellers en 4-5 sett i utstillingsvinduet, og kanskje totalt 6 cymbaler (!). Hadde forventet at de, med så stor internettbutikk kanskje hadde litt ordentlig utvalg, men men. Takker meg heller til å bestille via netshopen deres da. Men fikk kjøpt med meg noen stikker, 13" Evans Power Center Rev. Dot (til Yamaha Musashi sk.tromma) og en Pearl hi-hat drop-clutch mens jeg var der, så totalt bortkastet var det ikke...

 

Neste på innkjøpslista mi er

- Tama IC hi-hatstativ, HH950 tror jeg det blir

- 2 Meinl crasher, og kanskje et par splasher

- metall-skarptromme, sannsynlig Tama JT sig brass eller Pearl FF brass.

- 18x16 gulvtam til Sonor settet (som BØR komme nå på onsdag...)

 

Legger ut bilde av settet så fort jeg har det, bør som sagt komme nå på onsdag.

 

Kul avatar Audun :)

Lenke til kommentar
huff, jeg unner deg Marius og alle dere andre med sett :(

6544709[/snapback]

 

Var det ikke du som hadde det digre Sonor 3005 dobbelbass settet da? Eller var det Evil_Nerd det kanskje, går helt i surr nå jeg, da det kommer så mange folk her :innocent:

 

Anders: Hadde uansett vært fatter som skulle ha de hatsa :p

Men det recording custom settet så ganske fett ut ja, men kommer nok ikke til å funke for noe annet en jazz, brodern har et Gretsch Catalina med 18" basstromme, den er altfor liten imo. Og 8 og 10" tammer blir vel også litt lite? Skal du ha en 8" må du nesten ha en 12" for å veie opp syns jeg da. Men kunne jo vært fett å hatt det som et ekstra sett da, så du kunne bruke det til noen gigs osv.

 

Anbefaler alle her å sjekke ut www.blocket.se, det er en slags svensk "finn.no", det er faktisk utrolig mye billig der! Så et Tama SP til 14.000 svenske, et Mapex Saturn med to gulvtommer til 10.000 svenske, og Premier Artist Birch settet (som jeg har kjpt da :innocent: ), til 9000 svenske! Utrolig billig!

 

Marius: Tama Iron Cobra hh stativet er digg, har visst glemt å sagt at jeg har fått mitt :dontgetit: har 805 riktignok, men det er lydløst! Sinnsykt deilig feel og, er mye lettere å holde takta med dem nå, mens man gjør allslags crazy stuff med henda (og den ene foten).

Er ennå ikke sikker på hvilke crasher jeg skal ha, skal ha to Meinl ihvertfall, 17 og 18".

Kult med en ekstra gulvtom til Sonor settet ja, men hadde nok tatt 14" selv, synes 18" blir litt for mye. Red Maple er vel ganske lik som Rosewood Laquer?

 

Og Marius, du som har Paiste sigs, han som solgte Premier settet, solgte også en del Paiste sig cymbaler, en ride, en hi-hat, to crasher og en china, for 9000 svenske (7700 NOK), jeg kan få begge deler for 17.000 svenske (14.500 NOK), men har ikke de akkurat riktige specsa på cymbalene her, ettersom annonsen hans har gått ut, men har send mail å spørt da. Bør jeg kjøpe dem i tillegg? HVordan er Paiste sig. cymbalene?

 

Oj, dette trur jeg er den lenste posten jeg har skrivi i min diskusjon.no historie :tease:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Her er de tre bildene av Paiste cymbalene som jeg lagra fra annonsa, tipper det er 14" hats, 16" crash, 22 ride, 20 china men er vanskelig å se størrelse på den siste crashen der, hva tror dere? Og Marius; klarer du se hva slags typer det er?

 

NB: Cymbalene og trommene var i helt ny stand, hadde blitt brukt i studio et par ganger eller noe, er vel blitzen, med litt støv, som gjør at cymbalene ser så "slitte" ut. Anyway, bilder:

 

hatsjpgob7.png

 

crashjpgjo3.png

 

ridechinacrashjpgvl6.png

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Hmm, for meg ser det ut som: 13" Dark Crisp Hats (synes det ser mest ut som 13" på bildene, men kan ta feil), 14-15-16" Fast Crash, 22" Power Ride, 18-20" Power China (pga hamringa ser det mest ut som Power modellen). Fantastisk gode cymbaler dette, men man bør egentlig selv finne ut av om de er verdt prisen... 7000 kr høres ut som en grei pris, om du liker de da. Signature cymbalene låter ganske "glassy", lyst altså, uten å bli for lyse (synes jeg da). Men om du er ute etter litt mørkere crasher, så er nok ikke Signature (bortsett i fra Dark Energy varianten) det rette valget. Heldigvis var det bare 1 crash her da, men om du planlegger å utvide med flere cymbaler i samme merket, kan det være verdt å tenke på... i tillegg til at de er nokså dyre (å skaffe flere av, om ikke du finner brukte).

 

- Dark Crisp hi-hatene er veldig fine allround hats, fungerer til det meste, og de er litt mørkere enn de andre hi-hatene i serien.

- Fast Crashen har jeg ikke testet, men virker å være bra, forsvinner raskt, men høres bra ut. Kanskje ikke det beste valget til heavy musikk...

- Power Riden kan jeg anbefale om du liker god "ping" lyd i riden, egner seg ikke til å chrashes, har litt build-up, men bjella er krystallklar og fin. Har 20" varianten av denne, og er en av de bedre ride'ne jeg har hatt.Men vil si den egner seg best til heavy musikk, ikke så god til jazz og roligere stiler.

- Power China har jeg ikke fått testet, men som navnet sier, pluss i den størrelsen, så er den nok også mest å anbefale til heavy musikk, ville ikke brukt den i en jazz-setting. Ganske sikkert kraftig lyd, men låter ellers som en china skal låte... Flere av paiste endorserne som har denne, SoaD trommisen bl.a...., sånn i tilfelle du vil sjekke der får å høre litt av lyden.

 

Fett du liker IC stativet da, tror jeg kommer til å kjøpe den selv etterhvert, bare spare opp litt først... tror det blir en 18" gulvtam på meg denne gangen, så skaffer jeg kanskje seinere en 14" og har på venstresiden... Red Maple er ganske likt Rosewood ja, fin farge :).

Lenke til kommentar

Ok, folka på PDF mente det var ca samme som deg, men en sa han trudde det var en "thin china", men får svar fra han karen snart sikkert, så da får jeg vite det.

Det er faktisk to crasher, på det siste bildet ser du den andre crashen under chinaen, er ikke samme som på det andre bildet. Liker lyse cymbaler jeg, er jo derfor jeg solgte Amun crashene, syns de var litt for mørke og ikke prosjekterte så bra, så fast crash er vel ideelt :p

Eneste er hvis den er 14", da blir det litt lite =/

Lenke til kommentar

Ok, synes den andre crashen der ser ut som en 16", og hamringa minner mest om Full Crash. I så fall er det en veldig fin crash, har akkurat samme. Av en eller annen grunn hadde jeg inntrykk av at du var ute etter mørkere crasher, men i så fall, om du liker best lys lyd i de, så er Signature et veldig godt valg!

Lenke til kommentar

Ja, 14" er ikke all verden... Spesielt ikke i Fast Crash, da den gjerne har litt mindre volum enn de andre crashene. Så på det andre bildet der chinaen var fra andre siden, så er nok en Innovation China ja, ser det på logoen. De ser bare veldig like ut på "oversiden", så var vanskelig å si. Men de låter visst også bra, selv om de er ute av produksjon nå... Ride'n synes jeg så mest ut som en Power Ride, var det jeg synes å tyde det står på bildet, i alle fall er det bare et ord foran Ride, og tror ikke det er Full eller Dry Ride... I så fall kun Bright eller Power Ride igjen... Størrelsene kan det hende jeg har tatt noe feil av, men er vel ikke så langt unna tror jeg. Av en eller annen grunn synes jeg det ser mest ut som 13" hats, men kan godt være jeg tar feil der og... :p

Lenke til kommentar

Og Bright ride er det ikke, ettersom den bare kom i 20" størrelse :)

Så er nok Power Ride ja, den som passer best til spille stilen min og :)

 

Vel, er jo med en 16" crash og da, så kjøper jeg en 18" siden tenker jeg, 14" er jo helt greit, blir ganske litt "splash" menmen...Chris Adler sin største crash er jo 16", bruker 15 og 14" mest tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...