Gå til innhold

[Løst] Får ikke iMessage og dele internett til å fungere.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg får ikke iMessage og dele internett til å fungere. Har søkt rundt og prøvd litt forskjellig men problemet har ikke løst seg.

iMessage:

Når jeg prøver å sende meldinger med iMessage får jeg bare denne feilmeldingen:

post-171639-0-23652800-1324132031_thumb.png

 

Jeg får opp nummeret mitt under: Innstillinger>Telefon:

post-171639-0-86989100-1324131783_thumb.png

 

 

Innstillinger>Meldinger:

post-171639-0-66347600-1324131778_thumb.png

 

 

 

Innstillinger>Meldinger>Motta på:

Her ser du at nummeret mitt er gråt, virker som det ikke er aktivert eller noe.

post-171639-0-58347700-1324131790_thumb.png

 

Dele internett:

Innstillinger>Generelt>Nettverk:

Her er 3G, Mobildata, Dataroaming aktivert.

post-171639-0-94954500-1324133737_thumb.png

 

Her får jeg ikke muligheten til å velge del internett som så mange av mine venner her, hva er årsaken til dette?

 

 

Info:

iPhone 4

FW: 5.0.1 (9A405)

Modem FW: 04.11.08

Mobiloperatør: Telipol (Telenors nett)

 

 

På forhånd tusen takk!

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forandret dns før jeg fikk det til å fungere.

Og skal jeg bytte til F. eks openDNS da eller? Da kan jeg jo legge openDNS til på routeren.

 

EDIT: Jeg har nå lagt til openDNS både på iPaden og iPhonen, det er disse to jeg prøver å sende iMessage mellom. Den ene er min den andre er min mors. Det er forskjellige AppleID på dem.

 

OpenDNS:

208.67.222.222

208.67.220.220

 

Jeg får nå en annen feilmelding:

post-171639-0-00649900-1324134471_thumb.png

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Snakket med Telipol kundeservice angående thetering. Her er svaret:

Hei, Herman.

 

 

 

Deling av 3G nett via smarttelefon er ikke noe vi kan hindre eller "støtte" som sådan.

 

Den eneste årsaken til at dette skjer må være at vi bruker Telenor sitt mobilnett, og Tele2 bruker NetCom.

 

Det kan være NetCom har bedre dekning der dere bor.

 

 

 

Gjelder dette nr. XXXXXXXX? I så fall vil jeg gjøre oppmerksom på at du ikke har noen dataplan på ditt abonnement, så bruk av datatrafikk vil bli veldig dyrt. Vi selger kun én datapakke for tiden, det er 199 kr. for fri bruk.

 

Det er noe å tenke på hvis du får dette til å fungere.

 

 

 

Om det er noe annet du lurer på, ikke nøl med å ta kontakt!

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ja da var det ordnet folkens. Jeg ringte Telenor kundeservice, siden det er der telefonen ble kjøpt. Etter flere timer i telefonen ble problemet løst. Det endte med at jeg oppdaterte til 5.1.1 og gjennoprettet telefonen helt til ny og sykroniserte kontaktene inn igjen. Det var deilig at dette ordnet seg til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...