Gå til innhold

Problemer med XP installasjon..hardware?


Bytex

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har plutselig blitt umulig å installere windows xp på maskinen min, hele systemet henger seg etter første reboot!! Altså den kopierer de første install-filene fra cd'n til hd, så kjører resten fra hd'en. Det som da skjer er at startup-filene lastes inn (xp kernel, ntfs file system, scsi driver etc etc), så står det "Setup is starting Windows..." og BOM så henger alt. Caps lock funker ikke, ctrl+alt+del funker ikke. Kan dette være et hardware-problem? Har installert samme versjonen på maskinen min for leeeenge sida, men gikk tilbake til Me for noen mnd siden. Det kræsjer litt for ofte nå :smile:

Eneste hardwaren jeg har byttet siden sist er mere RAM.

 

Har prøvd forskjellige ting, som å omstokke kortene i maskinen, flytte RAM-stavene rundt, ta ut en ram-brikke etc. Ingenting hjelper. Får visst ikke lagra bootlog heller. Formatterer selvsagt C: før jeg starter fresh install. Har også prøvd å bytte om på hd'ene og installere på d:-disken. Hjalp heller ikke.

 

Kan jo legge til at jeg har 320Mb RAM, Duron 600mhz,

2 hd'er (60gb), Abit GF2 MX, SB Live! 1024 lydkort.

 

Hjelp anyone??? Får fnatt her! (er tilbake på Me igjen nå)

 

_________________

 

----

His bite is worse than his bark

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-04-21 19:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Borre : Prøvde det som du foreslo, men fortsatt samme problem. Prøvde også å bytte de forskjellige ram brikkene i alle ram slotene, både enkeltvis og 2 og 3. Fikk ikke memory test programmet til å funke. Ville ikke lage startup diskett. skrudde av antivirus i BIOS, funka ikke. Noen som har noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar

Borre : Prøvde det som du foreslo, men fortsatt samme problem. Prøvde også å bytte de forskjellige ram brikkene i alle ram slotene, både enkeltvis og 2 og 3. Fikk ikke memory test programmet til å funke. Ville ikke lage startup diskett. skrudde av antivirus i BIOS, funka ikke. Noen som har noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar

Borre : Prøvde det som du foreslo, men fortsatt samme problem. Prøvde også å bytte de forskjellige ram brikkene i alle ram slotene, både enkeltvis og 2 og 3. Fikk ikke memory test programmet til å funke. Ville ikke lage startup diskett. skrudde av antivirus i BIOS, funka ikke. Noen som har noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar

Prøvde å bruke en og en ram-pinne også, i begge ram-slotene. Det hjalp ingenting..IDE-porten kan det vel ikke være når jeg har en full install av WinMe oppe og kjører like (vel, 1 time) etterpå på samme HD? :razz:

 

Sitter på jobb nå, men kan sjekke i fdisk om c: står som active primary. Men det tror jeg den gjør....

Har tenkt å gi f... og vente til jeg har råd til nytt HK+CPU+gf3 ti200..virker som det er mere som er feil, da vifta til gf2'en nekter å gå rundt! Har plukka den fra hverandre, rengjort, og satt sammen igjen, da surra den litt, men stoppa igjen hele tida. Maskinen driver og kræsjer når jeg minst venter det når jeg spiller tunge 3d-spill som JediKnight2, tilogmed Grandia II..som f.eks. like før jeg hadde tenkt å quicksave..grrrr.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 14:05, Bitex skrev:

..virker som det er mere som er feil, da vifta til gf2'en nekter å gå rundt! Har plukka den fra hverandre, rengjort, og satt sammen igjen, da surra den litt, men stoppa igjen hele tida. Maskinen driver og kræsjer når jeg minst venter det når jeg spiller tunge 3d-spill som JediKnight2, tilogmed Grandia II..som f.eks. like før jeg hadde tenkt å quicksave..grrrr.


 

Har det aldri fallt deg inn att gf2-kortet ditt kansje trenger den vifta? Med tanke på feilsyntomene kan det hende at det er skjermkortet som roter det til, sjøl om det kan vere litt vanskelig å tro at windows gjir så veldig mye til skjermkortet og jobbe med...en det er jo fullt mulig

Lenke til kommentar

Veit veldig godt at grafikkortet trenger denne vifta. Derfor jeg skal kjøpe nytt når jeg får lønn.

Virker som det er kulelageret i vifta som er røket, den er veldig treig å dra rundt med hendene.

 

Men uansett, grafikkortet burde ha lite å si når jeg enda er i "dos"-delen av winxp installasjonen eller hur?

Har ikke noe annet å sette i maskinen hvis jeg skulle ta ut gf2'en under install..hmm..hvis ikke det er innebygd gfx-kort i maskinen da :smile: kanskje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...