Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

partisjoner blitt korrupt ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lynet tok knekken på HK'et mitt. Fikk tak i nytt dagen etterpå. Etter som min kjøpte Vista ultimate dvd plate kødder under installering fikk eg tak i Windows 7 64bit versjon. Da eg bootet opp og skulle installere på 70GB partisjon på min 1TB disk, stod det at den kunne ikkje installerast på pga en feil. Da merka eg at 70GB partisjonen og den store med resten var fucka. Installerte windows på anna disk, og fikk starta opp. Da var 70Gb part og den store korrupted stod det. Lasta ned R-Studio og eit annet program, dei fant alle filer på diskane, meeeeen da eg skal køyre recovery får eg berre spørsmål om output location ? korleis kan eg berre få heile partisjonen tilbake til normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... da eg skal køyre recovery får eg berre spørsmål om output location ? korleis kan eg berre få heile partisjonen tilbake til normalt?

I noen tilfeller går det å reparere en partisjon, med program som TestDisk.

Ellers er eneste mulighet slike recovery program, og da må man kopiere filene til en annen disk.

 

Det er mulig å analysere partisjonstabeller og bootsektorer for å se om feilen lar seg rette med TestDisk.

Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret.

http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...