Gå til innhold

Musen du klipser på maskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mottageren"? Er den virkelig ikke en vanlig bluetoothmus? Bluetooth er da innebygd i de fleste bærbare maskiner nå, det er jo det i min 4 år gamle PowerBook. USB-kontakten vil jeg helst ha ledig til andre ting enn en ekstra "musemottager". :roll:

 

Clips-løningen var forsåvidt en god idé, men hva skjer hvis man dytter en maskin med et sånt clips ned i en sekk eller et futural? Som dere skjønner er jeg ikke overbevist om at denne musa blir en salgssuksess.

Lenke til kommentar
Er den virkelig ikke en vanlig bluetoothmus?
Merkelig nok bruker den WLAN.

 

Logitech's advanced 2.4 GHz wireless: Logitech's advanced 2.4 GHz wireless dramatically reduces interference with 300 times faster data rate.

 

Må si jeg ikke skjønner hvordan en mus med WLAN skal klare 18 mnd bruk selv om den skur seg av når den er koblet til docken/clipen på utsiden av laptopen og når du putter adaptern inni "adapter-rommet". WLAN bruker da langt mer strøm enn blåtann?

 

Ser det står Windows/Mac, men noen som vet hvordan Logitech er med driverstøtte til Linux eller om det eventuelt finnes et open source-prosjekt ala ThinkFinger?

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver Logitech "2.4 GHz Plug-and-Forget Nano-receiver", og ikke "Bluetooth Plug-and-Forget Nano-receiver"? Det står også at en ledig USB-port er et krav, så om man skal ta Logitech på ordet fungerer den da altså ikke med vanlig blåtann-adapter innebygd i laptopen. Om det er en vanlig blåtann-mus kan jeg trøste meg med at jeg ikke er den eneste som har misforstått: MacWorld.

Lenke til kommentar

2.4Ghz er en ganske vill verden:

http://en.wikipedia.org/wiki/ISM_band

 

mest sannsynlig snakker vi om en generisk radiobrikke som har som eneste jobb å dytte signalene mellom mus og usb buss...

 

nåja, at noen skriver wireless betyr ikke at det er snakk om wlan. wireless betyr jo bare rett og slett "uten ledning".

 

hadde dem skrevet wlan eller wifi så hadde det være en annen sak.

 

og ja, hadde virkelig likt å sett ett bilde av hvordan festet er ordnet. og forslag til hvordan musen kan festes under transport...

Lenke til kommentar

Wireless som er nevnt i macworld og WLAN er ikke det samme, men samme det. Så vidt jeg har forstått så bruker den samme frekvensspekter, men er altså ikke bluetooth eller 802.11.

 

Selv har jeg opplevd mye trøbbel med bluetooth mus/tastatur. Dette har som regel med at bluetooth-løsningen på diverse PC-er er ustabil, noe som gjør at man mister mus/tastatur.

 

Alec: logitech har en video som viser festeordningen på sin hjemmeside. Trykk på produktomvisning.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Denne musen har samme trådløse sender som tidligere mus i Nano-serien. Har selv en slik nano-mus til jobblaptopen og den senderen er særdeles liten samtidig som den rett og slett bare fungerer uten noen form for drivere eller liknende.

 

Slike sendere er forresten ekstremt velegnet til litt morro på jobb ved at man enkelt kan plugge de inn i andres pc'er og fjernstyre musen deres uten at de en gang ser at det er noe ekstra på pcen :cool:

 

Hvorfor noen her automatisk tror at musen bruker bluetooth eller wlan får stå på deres egen regning. 2,4ghz er jo ett frekvensbånd som blir brukt til enormt mange forskjellige former for trådløs kommunikasjon. Bluetooth er i tillegg mye mer strømkrevende enn teknologien som logitech benytter. Personlig har jeg skiftet batteri en gang på musen jeg har nå og den ble kjøpt før jul ifjor! For ikke og snakke om at Bluetooth enheter har en lei tendens til og koble seg fra og til rett som det er noe som kan være særdeles irriterende når man snakker om enheter som mus og tastatur.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

LogitechV550_festeanordning.png

 

 

Ser ut som om festeanordningen trykker ned en knapp inni musa, og at det er sånn den klarer å skru seg av når den er festet til laptopen. Virker grei denne, men om det stemmer at den ikke bruker blåtann er den uaktuell.

 

som jeg hadde mistanke om. er planen at den knotten festes til laptoplokket via lim?

 

tror det er enkelte med sans for fancy utseende som vil styre unna den løsningen der ;)

Lenke til kommentar

Mulig teknologien fungerer bra for Windows og Mac, men som Linux-bruker er jeg skeptisk. Ingen som vet svare på spørsmålet mitt om drivere / OS-prosjekter?

 

 

er planen at den knotten festes til laptoplokket via lim?
Det står "Easy-to-attach, easy-to-remove dock" på nettsiden, men hvem vet? Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

siden den funker uten drivere i windows og mac, og er usb basert så hadde jeg trodd den identifiserer seg som en usb HID enhet.

 

etter en kjapp sjekk hos logitech så finner jeg ingenting som sier noe om driver.

 

ikke noe om noen driver-cd i pakken. ikke noe om driver på nedlastingsområdet.

 

eneste jeg finner er noe som ser ut til å være ett oppsett program, noe som er klassisk logitech.

 

ser jeg burde sjekket siden heller den å undres angående bilder. første som møter meg er en helsides demonstrasjon av løsningen i bruk ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Mulig teknologien fungerer bra for Windows og Mac, men som Linux-bruker er jeg skeptisk. Ingen som vet svare på spørsmålet mitt om drivere / OS-prosjekter?
siden den funker uten drivere i windows og mac, og er usb basert så hadde jeg trodd den identifiserer seg som en usb HID enhet.

Min nano-mus fungerer utmerket i Ubuntu i hvert fall. Andre distribusjoner har jeg ikke testet. Den fungerer helt likt som alle andre usb-mus så den burde jo fungere på alle distribusjoner som har automatisk støtte for automatisk oppdagelse av usb-enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...