Gå til innhold

Jobb som postbud - Lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra 2005:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/16/460879.html

 

Samferdsel:

Postbud: 278 400

Flyger: 577 200

Flytekniker: 577 200

Flyvertinne: 339 600

Bussjåfør: 250 000

 

Jeg vil tro at det ikke er allverden du kan gjøre for å få bedre lønn enn dine kolleger.

 

 

EDIT: Mer tall:

 

http://mininntekt.no/Occupation.asp?ID=158...2C+postsorterer

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Eg har hatt 127,35,- i timen som sommarjobb i posten. Så vidt eg har forstått så er dette det nederste lønnstrinnet (logisk sjølvsagt..) så det er nok der du kjem til å havne reknar eg med. Viss du då ikkje har utdanning eller liknande som skulle tilsei noko anna.

 

Det går ikkje an å diskutere seg til betre løn sidan dette er fastsatt av Posten Norge og er derfor lik i heile landet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 163 i timen når jeg jobba i posten på hverdager, pluss tillegg om lørdagene osv. likte jobben godt, å lønna vakke så ille den heller. absolutt å anbefale

Det var ikke postbud vel? Isåfall fikk du mye overtids betaling? :/

ansatt som førstepostbetjent. brukte lastebil i tjenesten da, så kan være der foskjellen ligger. men med litt mårra/kvelds/lørdagstillegg å overtid på en gang, var det mulig å krabbe helt opp i 3-400 kr timen. beste jobben jeg foreløpig har hatt

Lenke til kommentar
Jeg jobber som lørdags vikar og får minimum 130 kroner timen. Når jeg jobber i ukedagene (sommerjobb) er lønnen ca 110 kroner. Synes jobben er ganske digg da :cool:

Det var voldsomt lite? Har som sagt nærmare 130,- på vanlige dagar, og 150,- på lørdagar. Flott jobb ja.

 

Jeg har ikke skjekket det på over et år, men tviler på det har økt så mye... Da jeg skjekket hadde jeg 130 kroner minimum på lørdager, og i ukedagene var det 118 kroner. Sa feil, det var ikke 110 kroner :p

 

Og jeg kjører ikke lastebil, men vanlig postbil så det kan nok være forskjellen

Lenke til kommentar
Jeg jobber som lørdags vikar og får minimum 130 kroner timen. Når jeg jobber i ukedagene (sommerjobb) er lønnen ca 110 kroner. Synes jobben er ganske digg da :cool:

Det var voldsomt lite? Har som sagt nærmare 130,- på vanlige dagar, og 150,- på lørdagar. Flott jobb ja.

 

Jeg har ikke skjekket det på over et år, men tviler på det har økt så mye... Da jeg skjekket hadde jeg 130 kroner minimum på lørdager, og i ukedagene var det 118 kroner. Sa feil, det var ikke 110 kroner :p

 

Og jeg kjører ikke lastebil, men vanlig postbil så det kan nok være forskjellen

Køyrer vanleg postbil eg òg, men det har nok stige i løpet av det siste året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...