Gå til innhold

SSD til 200 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er ingen skrivefeil. Kursen ligger på 1 $ = 5 NOK, men i tillegg kommer en generelt høyere pris på det norske markedet, samt moms. Derfor bruker vi 8-gangeren. Tidligere, da kursen lå på rundt 7 kroner, brukte vi 10-gangeren. Erfaringsmessig stemte dette meget bra med den endelige prisen på det norske markedet.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Disse er beregnet på små bærbare og er ikke de raskeste, og en STAT disk vil slå dem enkelt.

 

Men dette kommer nok til hjelpe en god del med å senke prisene på hele SSD gjengen, håper jeg. Det er litt morsomt å se en reklame fra MPX på forsiden. Rett ved siden av denne artiklen står det en 32 GB OCZ for over 3000 kroner. Jeg gleder meg når denne faller under 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Er Ikke en billig SATA HDD raskere enn det her da?

Du glenner helt at denne SSD-en er beregnet til portable enheter. Derfor er ikke ytelse spesielt viktig, men vekt, holdbarhet, støy, fysisk størrelse, osv. Der er SSD langt foran tradisjonelle harddisker, og når også prisen er så lav er det ingen grunn til å bruke en HDD i en portabel enhet.

Lenke til kommentar
Ok, mattetime starter her:

 

(25x5) = 125 er NOK uten MOMS. 25% av 125 er likt 32.25. Altså det blir 156.25 NOK. Vi kan runde det og si at prisen i norske butikker vil være ca. kr. 160.

pluss frakt og fortjeneneste ....

 

25$ er inkludert frakt fra Kina til USA, og fortjeneste for merikanske butikker. :p

Lenke til kommentar
Ok, mattetime starter her:

 

(25x5) = 125 er NOK uten MOMS. 25% av 125 er likt 32.25. Altså det blir 156.25 NOK. Vi kan runde det og si at prisen i norske butikker vil være ca. kr. 160.

pluss frakt og fortjeneneste ....

 

25$ er inkludert frakt fra Kina til USA, og fortjeneste for merikanske butikker. :p

Strengere regler i Norge, samt flere ledd i distribusjon. Angående frakt tipper jeg det er dyrere å transportere til Norge enn USA. Utregningen HW har brukt har som regel vært ganske spot on, deal with it!

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
seks sånne i raid 0 med fungerende kontroller, da har vi lesehastighet på 200 MB/s og lav aksess, 48 GB til 2200 kr + kontroller.

 

Spørsmålet blir bare hvor man får tak i p-ata kontrollerre med zif kontakt

 

jeg betalte femti spenn for en zif til ide konverter på ebay fra hongkong, derav trettifem i porto. for seks stykker får du sikkert redusert portoen litt.

Lenke til kommentar
Hvordan er ytelsestallene samenlignet med vanlige harddisker?

ett knippe hardiskers skriveytelse for å sammenligne. Les og Skriveytelse er Elendig i forhold til dagens 3,5 disker, de ville nok også blitt knust av samtlige 2,5 disker. Men de har en tilgangstid på godt under millisekundet(vanligvis >0,1ms, men det er MLC brikker så kan være helt oppe i 0,3ms), mens de beste s-ata diskene kan snike ned mot 10 ms kansje.

Lenke til kommentar
Ok, mattetime starter her:

 

(25x5) = 125 er NOK uten MOMS. 25% av 125 er likt 32.25. Altså det blir 156.25 NOK. Vi kan runde det og si at prisen i norske butikker vil være ca. kr. 160.

pluss frakt og fortjeneneste ....

 

25$ er inkludert frakt fra Kina til USA, og fortjeneste for merikanske butikker. :p

Strengere regler i Norge, samt flere ledd i distribusjon. Angående frakt tipper jeg det er dyrere å transportere til Norge enn USA. Utregningen HW har brukt har som regel vært ganske spot on, deal with it!

 

Her prater vi om en "liten dings" som vier kun 10 gram, og du kan putte 2000 av disse en vanlige servisepakke som koster 120 for hele Norges land. Det kan ikke koste allverden frakt og distribusjon på dette. :p

Lenke til kommentar
Hvordan er ytelsestallene samenlignet med vanlige harddisker?

ett knippe hardiskers skriveytelse for å sammenligne. Les og Skriveytelse er Elendig i forhold til dagens 3,5 disker, de ville nok også blitt knust av samtlige 2,5 disker. Men de har en tilgangstid på godt under millisekundet(vanligvis >0,1ms, men det er MLC brikker så kan være helt oppe i 0,3ms), mens de beste s-ata diskene kan snike ned mot 10 ms kansje.

 

 

Takker, de kan jo være ypperlige som "cache"-disker i HTPC'er da. Legge inn cover og databaser på disse slik at lastetiden blir kortere når man skal ha opp 50 cover samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...