Gå til innhold

yr.no for windows mobile


Anbefalte innlegg

Jeg satt sammen en enkel liten windows mobile-applikasjon som bruker yr.no.

 

Oppdatert: har lagt til visning av Varmest/kaldest/våtest (daglige rekorder). Sjekkes ved å velge "Varmest og kaldest" i "Værvarsel"-menyen.

 

8.png

 

2.png

 

3.png

 

4.png

 

5.png

 

9.png

 

7.png

 

For PocketPC:

 

w1.png

 

w2.png

 

w4.png

 

w5.png

 

w6.png

 

w7.png

 

Lastes ned:

 

http://dump.no/files/2567106b24e8/YrCab.CAB (for Windows Mobile Smartphones (altså uten touchskjerm)

http://dump.no/files/2567106b24e8/YrTouch.CAB (for Windows Mobile enheter med touchskjerm (PocketPC))

 

Krever at .NET Compact Framework 2.0 er installert på enheten.

 

setter pris på feedback!

 

mer detaljert informasjon finnes på mitt nettsted

 

edit: oppdaterte posten endel for å få med siste versjon.

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta nå å les rettningslinjene til Yr.no før du poster oppkast.

Touchè.

 

Bra at yr.no faktisk tillater at brukere lager egne tjenester tilknyttet produktet dems. Kudos til de for det.

 

Men posten min begrunnes med at flere innholdsleverandører ikke tillater at hva som helst blir gjort med innholdet som de leverer. Noe de har all rett til da leverandøren har opphavsrett på innholdet. Derfor ville eg bare gjøre trådstarter oppmerksom på det. Innholdsleverandører av telefonnummer og oppslag er jo et typisk eksempel.

 

Men når vi allikevel leser rettningslinjene så er det satt ett par krav for å kunne videreformidle innholdet og uten å ha sett og brukt selve applikasjonen så kan eg ikke se at disse er innfridd.

 

Så å kalle innlegget mitt oppkast mener eg faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Så å kalle innlegget mitt oppkast mener eg faller på sin egen urimelighet.

 

Det er forskjell på å automatisk slakte et produkt, enn å komme med konstruktiv kritikk.

 

Trådstarter mangler 2-3 ord i "overskriften" for å falle innenfor Yr.no sine retningsliner 100%. I fremtiden bør du heller opplyse om hva som mangler i steden for å bare opplyse om at "de sikkert ikke liker det du gjør".

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å automatisk slakte et produkt, enn å komme med konstruktiv kritikk.

 

Trådstarter mangler 2-3 ord i "overskriften" for å falle innenfor Yr.no sine retningsliner 100%. I fremtiden bør du heller opplyse om hva som mangler i steden for å bare opplyse om at "de sikkert ikke liker det du gjør".

 

Eg slaktet ikke produktet. Eg synes produktet var en god ide. Innlegget mitt var ment som et tips til trådstarter at han burde sjekke rettningslinjene til yr.no selv. Fra mitt ståsted er det lite vits i å lese igjennom potensielt stort antall sider med rettningslinjer og lisenskrav når eg selv ikke har behov for det. Det er trådstarter som må vite hva som står i rettningslinjene, ikke eg.

 

Og når eg så skråsikkert sier at dette mest sannsynlig er imot yr.no sine rettningslinjer så er det bassert på erfaring med andre innholdsleverandører som ikke godtar slikt. Men i dette tilfellet tok eg feil, og det har eg innrømmet. Beklager.

 

At du klarer å trekke så mye negativt ut av mitt innlegg her klarer eg ikke å forstå. Oppkast og slakt? Men her er vi uansett uenig. Satser på at ikke alle tolket innlegget mitt på samme måte. Ikke rart det er krig i verden :)

 

Til trådstarter:

 

Hva med å lage programmet som en tjeneste som alltid kjører i bakgrunnen? Du kan da automatisk sjekke været fremover og varsle brukeren dersom der er større endringer i været fremover. For eks så er har det vært fire dager med vind og regn. Fra yr.no blir det varslet en temperatur på +6 grader, sol og skyfritt innen to dager. Varsle brukeren. Eller det er sol og varmt og neste dag varsler yr.no at det blir dårligere. Varsle brukeren. Samtidig vil du da kunne laste ned været i bakgrunnen slik at når brukeren ønsker å se varselet så slipper brukeren å vente på å laste det ned.

 

 

Og det siste der var ment som en konstruktiv ide. Siden eg kommer med et forslag om funksjoner så betyr det ikke at eg slakter det nåværende produktet ;)

Lenke til kommentar

layouten på den forrige versjonen fungerte dårlig mot pocket pc (altså enheter med touchskjerm), så derfor laget jeg noen nye forms for pocket pc-versjonen.

 

nytt i pocket pc-utgaven er "Favoritter", altså alle lokasjonene du har søkt opp blir automatisk lagret i den listen, slik at det er enkelt å få tak i de mest brukte lokasjonene.

 

I tillegg støttes lokasjoner i utlandet.

 

Last ned Pocket PC-utgaven (testet på windows mobile 5)

 

noen skjermbilder:

(skjermbildene er ikke helt oppdaterte, har lagt til "varsel fra yr.no" nederst på skjermbildene med ikoner)

 

1.png

 

 

2.png

 

 

5.png

 

 

4.png

 

 

7.png

 

 

8.png

Lenke til kommentar
Men når vi allikevel leser rettningslinjene så er det satt ett par krav for å kunne videreformidle innholdet og uten å ha sett og brukt selve applikasjonen så kan eg ikke se at disse er innfridd.

 

hei, takk for tilbakemelding.

 

hvilke krav sikter du konkret til her?

 

Jeg la til "Værvarsel fra yr.no, levert av Meteorologisk institutt og NRK" på

flere av skjermbildene i versjonen til smartphone.

 

 

mvh, Frank

 

endret: sendte en kjapp mail til yr.no for tips angående dette

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar
Hva med å lage programmet som en tjeneste som alltid kjører i bakgrunnen? Du kan da automatisk sjekke været fremover og varsle brukeren dersom der er større endringer i været fremover. For eks så er har det vært fire dager med vind og regn. Fra yr.no blir det varslet en temperatur på +6 grader, sol og skyfritt innen to dager. Varsle brukeren. Eller det er sol og varmt og neste dag varsler yr.no at det blir dårligere. Varsle brukeren. Samtidig vil du da kunne laste ned været i bakgrunnen slik at når brukeren ønsker å se varselet så slipper brukeren å vente på å laste det ned.

 

ingen dum idé nei :)

Lenke til kommentar

Har oppdatert smartphone-versjonen. Den er enklere å bruke ved at jeg fjernet et par steg i brukergrensesnittet. Dessuten kan man søke på vær i utlandet.

 

CAB installasjonsfil lastes ned her: YrCab.CAB

 

Hvis cab-filen av en eller annen grunn ikke fungerer, så finnes en zip her: Yr.zip

Zip-filen må pakkes ut slik at path blir: "\program files\yr\yr.exe" (eller \programfiler\yr\yr.exe)

 

Installeres på enheten, IKKE på minnekortet.

 

Her er skjermbilder av hvordan applikasjonen fungerer:

 

1.png

 

2.png

 

3.png

 

4.png

 

5.png

 

6.png

Lenke til kommentar
ny versjon med ikoner ute, ligger her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11326670

 

Har ønsket meg en sånn app til iPhone utrolig lenge, siden yr.no er så mye bedre enn yahoo weather. Jeg har desverre ikke nødvendig kunnskap til å kunne lage en slik selv, men jeg er villig til å donere litt til deg hvis du kan lage det. Det regner jeg med det er en rekke andre som vil også, har sett flere poster rundt omkring med spørsmål om det samme.. Det må jo gå an å portere dette til iPhone?

 

Er dette noe du kunne fått til?

Lenke til kommentar
Har ønsket meg en sånn app til iPhone utrolig lenge, siden yr.no er så mye bedre enn yahoo weather. Jeg har desverre ikke nødvendig kunnskap til å kunne lage en slik selv, men jeg er villig til å donere litt til deg hvis du kan lage det. Det regner jeg med det er en rekke andre som vil også, har sett flere poster rundt omkring med spørsmål om det samme.. Det må jo gå an å portere dette til iPhone?

 

Er dette noe du kunne fått til?

 

hei, ja jeg tenkte å portere applikasjonen til iphone, men støtte på et uventet problem:

iPhone SDK er ikke PC-kompatibel. dev-kittet fungerer altså bare på Mac og jeg har ingen mac-maskiner.

 

men hvis noen kan låne meg en ålreit mac og eventuelt en iphone (vet ikke hvor stor likheten er mellom emulatoren og den fysiske enheten), så kunne jeg sikkert fått til noe :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert filene på serveren med siste versjon.

 

nytt i denne versjonen:

 

- layout forbedret for PocketPC, landskapsmodus skal fungere uten unødvendig scrolling

- PocketPC-utgaven er forbedret slik at man slipper å trykke "Hent været" etter å ha valgt lokasjon, dette skjer automatisk nå.

- lagt til nedbørsmengde under detaljert vær

- skal være mulig å installere applikasjonen på minnebrikken istedet for på enheten

 

Jeg har oppdatert den første posten i denne tråden med nye skjermbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...