Gå til innhold

Kulturo: Heroes - Sesong 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes Heroes var temmelig nyskapende jeg. Kommer ikke på andre serier som har samme tematikk.

 

Hva legger du i tematikken da?

 

Jeg får i alle fall assosiasjoner til både Kyle XY og Smallville når jeg ser denne serien. Begge er serier jeg liker veldig godt, så jeg trives også godt med å se på Heroes :)

Lenke til kommentar
Jeg synes Heroes var temmelig nyskapende jeg. Kommer ikke på andre serier som har samme tematikk.

 

På ekstramaterialet forteller en av skuespillerne at konseptet er gjort mange ganger før, men for å fornye det så har serien et langt større fokus på karakterene enn vanlig, dvs nesten som en helt vanlig dramaserie. Sånn sett har du rett i at en kan argumentere for at serien er nyskapande, men både X-Men og De Besatte (anbefales) har jo tatt opp temaet "vanlige personer med uvanlige krefter" før.

 

X-men. Samme konseptet.

 

Første sesong av Heroes er ikke så ille. Sesong to derimot. Pur lidelse.

 

Jeg syns den var veldig spennende helt fram til alt ble avslørt (rundt episode 6? 7 kanskje?) og etter det gikk det nedover. Spesielt avslutningen var svak, men mye kan jo kanskje skyldes på writers guild-streiken.

Lenke til kommentar

Tuller du?

 

Jeg hatet latinoene! Steike så kjedelige de var! Alt de gjorde var å whine over "forbannelsen" deres. For ikke å nevne Claire. Hun var grei nok å se på i første sesong, fordi, hun er grei å se på ;) I 2. sesong ble det for lite. Claire har alltid vært en platt, stereotypisk og kjedelig rolle.

 

Hiros tidsreise. Varte alt for lenge! Og selvsagt, logiske feil.

 

Hva skjedde med dama til Peter?

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Jeg hatet latinoene! Steike så kjedelige de var! Alt de gjorde var å whine over "forbannelsen" deres. For ikke å nevne Claire. Hun var grei nok å se på i første sesong, fordi, hun er grei å se på ;) I 2. sesong ble det for lite. Claire har alltid vært en platt, stereotypisk og kjedelig rolle.

 

Hiros tidsreise. Varte alt for lenge! Og selvsagt, logiske feil.

 

Hva skjedde med dama til Peter?

 

Joda, dei sør-amerikanerane var temmelig lite interessante, men den historien med dei som blir drept en etter en skapte nok spenning for min del.

 

Men det absolutt verste var

Alle de som døde i sesong 1 var plutselig ikke døde likevel

 

Lenke til kommentar

jepp, det var spennende. Lurte veldig på hvem det var som

drepte faren til Hiro. Men den plottlinen ble også kjedelig da Adam viste å være enda "en som må redde verden fra menneskene". Og selvfølgelig siste episode i sesong 2 der Peter skal åpne safen. Han må selvfølgelig briefe med telekinesen og stresse med å åpne safen istedet for å bare gå rett igjennom den.

Lenke til kommentar
Heroes er en herlig serie, og sesong 1 var en fest fra ende til annen. Har gledet meg til å få denne på dvd, men må samtidig innrømme at jeg er en smule skuffet over at vi endte opp med å få en kjedligere innpakning enn i f.eks. USA, sånn som denne. Men...hva annet skal man forvente av Norge.

 

Den er ikke så veldig ulik den som kommer i Norge da. Det eneste er vel at vi i Norge får separate dvd-cover istedet for ét sammenleggbart, noe som etter min mening er en fordel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...