Gå til innhold

Tomtom vil ikke lage mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette kan bli som konkurransen mellom

- Eget kamera vs. kameramobil

- Egen mp3-spiller vs. mp3-mobil

 

Dvs. dedikerte enheter er skreddersydd til formålet og har dermed fordeler over alt-i-ett-dings. Noen vil altså foretrekke dedikerte enheter mens andre har mindre krav til enheten, f.eks at det blir færre ting å drasse på, og kan nøye seg med en alt-i-ett-dings. Tomtom gjør altså ikke noe galt i å velge hva de vil satse på.

Lenke til kommentar
Vel, selv om det nok alltid vil være et marked for dedikerte enheter, så tror jeg det vil bli forsvinnende lite i forhold til de som ønsker alt i en boks.

 

Ja, og som regel lønner det seg å få en fot i riktig marked tidligst mulig. Apple gjorde det med iPod som ble iPhone som igjen blir "iPhone 2" med GPS, Garmin gjør det med Nüvi som blir Nüviphone, og jeg tipper begge blir suksesser på sikt. iPhone-salget har ikke tatt igjen iPod-salget, og det samme vil nok skje med Nüviphone, men i det minste har begge selskaper skaffet seg framtidsrettet erfaring på et tidlig stadium. For å kommentere det Simen1 sier om skreddersydde enheter, så er det ikke sikkert skreddersydde enheter vil ha like store fordeler om to år som de har i dag.

Lenke til kommentar

Jeg kjører TomTom programvare på min HTC Touch Cruise. Så det er ikke som om de driter i mobil-markedet. De bare lar være å produsere enheter som man "også kan ringe med". Jeg vet ikke med dere andre, men jeg heller mer mot en mobil med GPS, enn en GPS det går ann og ringe med. Hva forskjellen vil være, det må gudene vite, men mobilprodusenten var først ute, og da er det lett og innbille seg at de også ligger i front på utviklingen. Tviler sterkt på at Garmin og co kommer til å stjele så innmari store markedsandeler fra Nokia og HTC.

 

Edit: Garmin har ikke samme merkenavnet de kan lene seg på som Apple hadde.

Endret av roboto
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...