Gå til innhold

Mobilen stjeler nattesøvnen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hvorfor og hvordan strålingen påvirker hjernen vår er fortsatt uvisst."

 

Vitenskapelige konklusjoner ute og går ja... :blink:

 

 

Det er vel ingen 884 MHz frekvenser i norske mobilnett uansett - Det nærmeste er 890 MHz for GSM900 uplink. (Med forbehold om at jeg tar feil) :p

Endret av maedox
Lenke til kommentar
"Hvorfor og hvordan strålingen påvirker hjernen vår er fortsatt uvisst."

 

Vitenskapelige konklusjoner ute og går ja... :blink:

Du må ha misforstått hva vitenskap og vitenskapsmetode er. Påvisning av slike kausaliteter danner grunnlaget for videre forsking på fenomenet. Du kan kanskje skumlese dette for å få bedre oversikt: http://folk.uio.no/ingeba/Del2b.html

 

Det har jeg sikkert. Men å si at mobiltelefoner forårsaker søvnproblemer så bastant uten å vite hvordan eller hvorfor, vil jeg mene ikke er spesielt viteskapelig korrekt. Det kan jo være ekstreme tilfeldigheter tilstede (selv om det er usannsynlig) helt til de faktisk kan bevise og forklare hvorfor det skjer. Det er godt mulig at bare artikkelen gir inntrykk av at de konkluderer, og at det ikke egentlig står skrevet i noen rapport fra forskere. :hmm:

 

I bunn og grunn; Jeg blir ikke skremt. :p Det er nok også farlig å spise nugatti.

Lenke til kommentar

som sagt, å finne en slik sammenheng er vitenskaplig interessant, uansett om man forstår mekanismene bak eller ikke. si at man ikke skjønner hvorfor alkohol fører til reduserte kjøreferdigheter hos konsumenten, men man har funnet en klar sammenheng mellom de to variablene. denne sammenhengen er da interessant uansett om man kjenner til mekanismen bak eller ikke

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Min mobil ligg alltid rett ved sidan av hovudet mitt! og har aldri hatt noko problem med det :tease:

 

Det kan jeg forstå da en mobiltelefon som er påskrudd, men ikke brukes til samtale eller mottar SMS, MMS eller annen datatrafikk IKKE sender ut noe som helst for å spare strøm. Den sier "Hei" til telefonsentralen med noen timers mellomrom og stråler da i noen få sekunder (husker ikke intervaller, men tror det var rundt 6 timer).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...