Gå til innhold

Quake Wars: Enemy Territory klar for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, nå er den testet. Et meget godt alternativ til battlefield serien er mitt inntrykk. Utrolig morsomt å få se state-of-the-art spillgrafikk på linux.
Vel. State-of-the-art er å dra det veldig langt. Mange har faktisk klagd på spillets grafikk.

Kanskje et litt uheldig ordvalg fra min side, men grafikken er bra, spesielt når du tar hardware-krav i betraktning. Jeg skrudde grafikk på maks, og kjørte glatt på min laptop med 1920x1200 oppløsning (2GHz Merom, 32-bit Kubuntu og nvidia 7900gs). Gameplay'et er den store styrken til dette spillet, og det ser ut for meg som om de har dekket dette på en glimrende måte. Det ser ut for meg som om linux brukere nå endelig har fått noe som faktisk overgår battlefield-serien på dennes hjemmebane, og det gleder meg.
Lenke til kommentar

Hvordan innstallerer man spillet? Er litt ny i Linux.

Skulle også gjerne likt å vite hvordan man fjerner det.

 

Åpnet programmet i terminalen og fikk forsåvidt til å innstallere det, men vet ikke om jeg gjorde det rett. Får ikke startet spillet, så jeg skulle gjerne tatt en reinnstallering. Kan jeg bare slette filene i den mappen jeg valgte å innstallere demoen i?

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Hvordan innstallerer man spillet? Er litt ny i Linux.

Skulle også gjerne likt å vite hvordan man fjerner det.

 

Åpnet programmet i terminalen og fikk forsåvidt til å innstallere det, men vet ikke om jeg gjorde det rett. Får ikke startet spillet, så jeg skulle gjerne tatt en reinnstallering. Kan jeg bare slette filene i den mappen jeg valgte å innstallere demoen i?

 

Etter du har lastet ned filen (en .bin fil), så må du gjøre den executable. Deretter må du installere den. Du trenger ikke å installere den som root tror jeg, men jeg gjorde dessverre det av gammel vane. Kommandoene er uansett like om du er root eller ikke (du blir root enten via å skrive "sudo -s" eller "su -", avhengig av distribusjon. Ubuntu/Kubuntu bruker den første).

Når du er i terminal (som bruker eller root, ditt valg. Som bruker må du installere den in din egen home folder mest sansynlig), så skriver du følgende:

 

chmod +x [filnavn]

./[filnavn]

 

hvor du bytter ut [filnavn] med navet på fila såklart (du skal ikke ha med [])

 

så installeres det der du ber om det. Jeg liker å installere ting som kommer i lukkede binære pakker i /opt, så jeg installerte det i /opt/etqw

 

for å kjøre spillet skriver jeg nå i terminalen:

/opt/etqw/etqw

 

Dersom du går inn i folderen og skriver "ls -l", så ser du x ved siden av filene som er executable. Det er noen andre der også, men jeg tror meningen er at spillet skla startes med etqw fila.

 

-Morgan-

Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen :)

 

Får det fortsatt ikke til...

Må filen ligge i en bestemt mappe? Det jeg får til er hvis jeg limer filen inn i terminalen, da kan jeg innstallere, men jeg fikk en make-error eller noe lignende. Og så dukket det opp i begynnelsen at Kernelen måtte være stilt inn for lav latency hvis jeg husker rett.

 

Noen idéer?

Lenke til kommentar

LAtency kravene er for _server_ :)

 

Fordelen med å installere som root er at du får gjort spillet tilgjengelig for alle brukerne på maskinen din. Det legges som standard under /usr/local/games, tror jeg. Har nå sittet å kost meg i hele dag med demoen; så må vel nesten gå til anskaffelse av hele spillet etter hvert:)

 

Red: Kjører forøvrig ET:QW på Ubuntu AMD64 7.10, og allt funker som fett som f. Windows kommer til å få seg en lang pause nå, trur jeg :p

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...