Gå til innhold

Slik kræsjer du en Sony Ericsson-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En magnet er alt som skal til for å ta knekken på flere Sony Ericsson-mobiler.

 

Les mer

 

Har opplevd at sterke magnetfelt fikk min 6280 til å oppføre seg meget besynderlig. Men tror det kom av at skyvemekanismen muligens blir hjulpet av en magnet slik at telefonen slo av og på tastene, med det resultat at den ble ubrukelig mens man befant seg i magnetfeltet. Samme opplevde vi på en Samsung D900, men om mulig i enda verre grad. Har ikke erfaringer med at telefoner krasjer i magnetfelt, og da snakker vi rimelig kraftig magnetfelt.

Lenke til kommentar
Har opplevd at sterke magnetfelt fikk min 6280 til å oppføre seg meget besynderlig. Men tror det kom av at skyvemekanismen muligens blir hjulpet av en magnet slik at telefonen slo av og på tastene, med det resultat at den ble ubrukelig mens man befant seg i magnetfeltet. Samme opplevde vi på en Samsung D900, men om mulig i enda verre grad. Har ikke erfaringer med at telefoner krasjer i magnetfelt, og da snakker vi rimelig kraftig magnetfelt.

 

De fleste skyve- og kamskjelltelefoner bruker magnetisme for å vite om de er åpen eller lukket. Mange vil tro at de er lukket om du holder en magnet et visst sted.

 

Hehe... "ved en ren tilfeldighet"... hva slags tilfeldighet førte en kraftig magnet over telefonen?

 

Den tilfeldigheten som førte til at vi har store metallplater på arbeidsplassene våre, og at webkamera til Mac festes med en kraftig magnet. Jeg sitter av og til og fikler med magneten siden den er genial i kombinasjon med metallunderlaget.

Og før eller siden måtte jo magneten komme i kontakt med en telefonene her :)

Lenke til kommentar
hmm, jeg kan forstå at skjermen og slikt ville reagert. men at telefonene regelrett "dør"?

 

Har åpnet et par og førti mobiltelefoner, og SE har ofte en metallplate som kontakter visse punkter på kretskortet. Hvis magneten er sterk nok, vil den sikkert bevege denne slik at kontakten blir brutt, med det resultat at telefonen henger. Dessuten benyttes også en liten spiralfjær enkelte plasser for å oppnå kontakt, og det er jo ganske lett å skjønne hva som skjer hvis denne blir utsatt for sterk magnet. :)

Lenke til kommentar
Det gjør vondt å se fult funksjonsfriske mobiler bli ødelagt på denne måten! Jeg trenger en ny mobil, kan dere ikke sende en mobil til meg istedet for å ødelegge de på den måten?

Jeg kan sende dere min T230 som dere kan herpe og ødelegge så mye dere vil! :p

 

 

Ingen av telefonene er ødelagte. Men send gjerne den gamle telefonen din, så skal den få samme behandling som et visst minnekort;)

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

P990i er heller ikke glad i magneter. Hvis man legger en magnet bakpå den med lukket flipp, så bytter skjermbildet til åpen flipp selv om flippen er lukket. om mobiltelefonen tar skade, vet jeg ikke min lever i alle fall enda.

 

Kan mobiltelefonen gå "ordentlig" i stykker av dette, eller løses det hver gang ved å ta ut batteriet? :)

Lenke til kommentar
Vanskelig å ha slike telefoner for de som jobber i nærheten av kraftige elektronmagnetiske magneter ;P

 

Jeg har erfaring med kraftig magnetfelt, og kan ikke rapportere om telefoner som henger, men som nevnt i en annen tråd, så er det problemer med enkelte skyvemobiler, men ikke verre enn at de virker når man går ut av magnetfeltet igjen.

Magnetfeltet er så pass kraftig at jeg kjenner mobiltelefonen som ligger i lommen rører på seg når man beveger seg inne i magnetfeltet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...