Gå til innhold

Asus sikter mot topp tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus har en katastrofe ordning når det kommer til service. Deres ordninger funker slik at om du kjøper bærbar hos en nettside som amentio.no så er det AsusNorge som skal ta inn maskinene på garantien din etc. Jeg driver enda på med min garantisak, kontaktet Amentio får å vite hva jeg måtte gjøre med min sak, de svarte aldri på de 2 mailene jeg sendte. Ringte da direkte til asus, de skulle ha inn maskinen. - men, det etter 1 time på telefonen der han prøvde å finne ut av noe jeg allerede visste/prøvde å fortelle han. Da fikk jeg sendt en mail, hele 4dager (!!) etter og da hadde jeg også purret på den. Da den kom, ble skjemaer sendt i word format, som ingen asus maskiner blir kevert med..videre så måtte jeg finne eldre kvitteringer, scanne de inn og helst med legitimasjon fordi vi er nordmenn. Dette stod faktisk presisert på skjemaet. Urettferdig ....nå venter jeg spent på lappen som skal sørge for en fraktfri ordning, men herre(!) all den tid jeg har brukt på dette. Papirmölle uten sidestykke, Folkens, jeg er ikke halveis enda, allerede nå har jeg mareritt. Ps! Sitter på mobil, er litt blind.

Lenke til kommentar

Asus må gjøre noe med supporten sin. Laptopene er ok for privatpersoner som kan klare seg uten maskin i mange uker. Et sted å start hadde kansje vært å la kvalifiserte forhandlere få kjøpe reserve deler.

 

Som bedrifts kunde vil jeg anbefale å kjøpe ett annet merke. :hrm:

Lenke til kommentar
Asus har en katastrofe ordning når det kommer til service. Deres ordninger funker slik at om du kjøper bærbar hos en nettside som amentio.no så er det AsusNorge som skal ta inn maskinene på garantien din etc. Jeg driver enda på med min garantisak, kontaktet Amentio får å vite hva jeg måtte gjøre med min sak, de svarte aldri på de 2 mailene jeg sendte. Ringte da direkte til asus, de skulle ha inn maskinen. - men, det etter 1 time på telefonen der han prøvde å finne ut av noe jeg allerede visste/prøvde å fortelle han. Da fikk jeg sendt en mail, hele 4dager (!!) etter og da hadde jeg også purret på den. Da den kom, ble skjemaer sendt i word format, som ingen asus maskiner blir kevert med..videre så måtte jeg finne eldre kvitteringer, scanne de inn og helst med legitimasjon fordi vi er nordmenn. Dette stod faktisk presisert på skjemaet. Urettferdig ....nå venter jeg spent på lappen som skal sørge for en fraktfri ordning, men herre(!) all den tid jeg har brukt på dette. Papirmölle uten sidestykke, Folkens, jeg er ikke halveis enda, allerede nå har jeg mareritt. Ps! Sitter på mobil, er litt blind.

9445280[/snapback]

 

Kjøpte en Asus maskin på komplett. fikk problemer sendte den inn.. hadde den tilbake etter 12 dager..

 

Kanskje Amentio som skyver alt ansvaret fra seg er skyldige her?

Lenke til kommentar
Asus må gjøre noe med supporten sin. Laptopene er ok for privatpersoner som kan klare seg uten maskin i mange uker. Et sted å start hadde kansje vært å la kvalifiserte forhandlere få kjøpe reserve deler.

 

Som bedrifts kunde vil jeg anbefale å kjøpe ett annet merke. :hrm:

9445705[/snapback]

 

Det er ikke bare på bærbare de har en jobb å gjøre, på hovedkort er det enda verre, man får ikek engang lov å stille et spørsmål om man ikek allerede eier produktet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Asus har en katastrofe ordning når det kommer til service. Deres ordninger funker slik at om du kjøper bærbar hos en nettside som amentio.no så er det AsusNorge som skal ta inn maskinene på garantien din etc. Jeg driver enda på med min garantisak, kontaktet Amentio får å vite hva jeg måtte gjøre med min sak, de svarte aldri på de 2 mailene jeg sendte. Ringte da direkte til asus, de skulle ha inn maskinen. - men, det etter 1 time på telefonen der han prøvde å finne ut av noe jeg allerede visste/prøvde å fortelle han. Da fikk jeg sendt en mail, hele 4dager (!!) etter og da hadde jeg også purret på den. Da den kom, ble skjemaer sendt i word format, som ingen asus maskiner blir kevert med..videre så måtte jeg finne eldre kvitteringer, scanne de inn og helst med legitimasjon fordi vi er nordmenn. Dette stod faktisk presisert på skjemaet. Urettferdig ....nå venter jeg spent på lappen som skal sørge for en fraktfri ordning, men herre(!) all den tid jeg har brukt på dette. Papirmölle uten sidestykke, Folkens, jeg er ikke halveis enda, allerede nå har jeg mareritt. Ps! Sitter på mobil, er litt blind.

9445280[/snapback]

 

Kjøpte en Asus maskin på komplett. fikk problemer sendte den inn.. hadde den tilbake etter 12 dager..

 

Kanskje Amentio som skyver alt ansvaret fra seg er skyldige her?

9446229[/snapback]

 

Vel kan være amentio også, vil aldri mer i livet handle hos de. De ignorere alt av reklamasjons mail, helt ufattelig.

 

Uansett, Asus gjør alt de kan hos deres support for å få deg til å gjøre feil. Altså, retur skjemaet fikk jeg i en "Microsoft Word" fil. Ikke alle har det installert, kanskje noen andre programmer som openoffice, men det gjør ting unødvendig vanskelig. Deres telefon service er katastrofe også, spør deg ut og får deg til å gjøre ting du allerede viste, men de stoler ikke på deg. De gjør alt de kan for å slippe en retursak og gir meg ett dårlig inntrykk. Det er ikke mye service.

 

Så jeg har jo lært da, om Komplett er litt dyrere enn amentio på noen ting skal jeg jaggu aldri handle hos de mer. Makan..Trist alt skal være så vanskelig når du ikke "kjøper noe hos de"... men må levere inn...

Lenke til kommentar

har solgt mange modeller av Asus tidligere, men når det kommer til service er de elendig..... etter at en kunde fikk trøbel med laptop og måtte vente ca 7 uker før den var reparert sluttet å anbefale laptoper fra Asus.....

 

først var den sendt til Nederland (tok ca. 1 mnd.) før den kom tilbake. skulle liksom vare reparert, men nei da. det var samme feil igjen.

 

andre gangen sendt til Anovo i Norge (tok ca. 3 uker). Anovo hadde ikke deler og måtte vente på deler fra Nederland.....

 

så hold dere unna laptoper fra Asus, inntil de forandrer rutiner og blir mer brukervennlig på service..... det er mitt råd !

Lenke til kommentar

Helt motsatt oppfatning her i leiren...

 

Fikk problemer med lydutgangen min som plutselig begynnte å sende ut lyd i bare høyre kanal.

Ringte kundeservice og på to sec fikk jeg et skjema som jeg skulle fylle ut.

Etter å ha sendt inn dette fikk jeg en sendelapp tilsendt i posten under to døgn senere.

 

Sendte pc'en inn fredag før en helg, fikk den tilbake neste onsdag.

Dette var i tillegg midt i fellesferien i sommer.

 

Vet ikke om det er en generell garanti, men 2år funker veldig fint for meg :-)

De har en garanti som skal fikse pc'en i løpet av syv virkedager. Kanskje jeg har hatt flaks, kanskje de har skjerpet seg veldig.

Lenke til kommentar

Det er sånn bestandig. Du kan ikke si konsekvent at noen er dårlig/bra på service fordi det varierer så veldig fra kunde til kunde. Men når du har en stor frekvens av klager så bør man ta hintet uansett.

 

Jeg liker Asus selv, de har bevisst laget mange "kickass" produkter opp igjennom tidene. Har selv hatt både hovedkort og skjermkort og det virker som de får til ting på den tekniske siden ihvertfall. Men det må jo backes opp av service og support også ellers faller det i grus.

Og en ting som er sikkert er at ting vil feile.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må bare si noen ord når d gjelder oppfatningen jeg har hatt av asus..

Har en Asus A6U ....dette var en veldig billig maskin når jeg kjøpte den i jan 06. kosta vel ca 6000 den gang. Den har vært inne til service 3 ganger.

De 2 første gangene måtte jeg sende den helt til Nederland for å få den fiksa.

Det hele gikk ganske smertefritt for seg....fikk noen skjemaer som måtte fylles ut....

Så kom det en mail fra transportfirmaet som skulle sende den... (TNT Norge). Der var det 5 kopier av et fraktbrev som måtte skrives ut og underskrives . Så ordna dem resten...Den blei henta på døra og etter nesten 4 uker kom den tilbake uten å være testa skikkelig....sendte den tilbake 2 uker etterpå og måtte vente i overkant av 3 nye uker. Så måtte jeg sende den tilbake 3 mnd etterpå pga viftestøy ...og da fikk jeg høre at dem hadde ordna en serviceavtale med et firma i oslo...og da blei d bare 2 uker å vente =) var vel Anovo det het det firmaet trur jeg..

Men nå skal jeg sende den inn for 4.gang . nå har jeg nemlig 3 nye feil på den. dvd-brenner DEFEKT / en RAM SLOT - DEFEKT / og nå har PIL-NED tasten tatt kvelden i tillegg..... Håper det ennå er garanti på den

 

Men jeg kommer ALDRI til å kjøpe Asus laptop igjen.

 

Er det noen som vet hvor lang garanti dem har på latopene sine ?

Den er kjøpt på Komplett jan 06.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...