Gå til innhold

Nå er iPhone opplåst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal en tur til USA om noen måneder - om det viser seg at denne måten å låse opp iPhone faktisk er stabil og motstår Apples forsøk på firmware-oppgraderinger via iTunes så skal jeg jaggu plukke med meg en telefon hjem. :)

9368938[/snapback]

 

Det blir nok litt vanskelig. Du må ha Social Security Number (Amerikansk Personnummer) for å plukke opp en. Siden du må inngå 2 års kontrakt må de (AT&T Wireless) sjekke betalingsevnen din (Credit check).

 

.....vel, lurer på om Apple butikkene gjör credit checks?

Lenke til kommentar
Alt det du snakker om skjer _etter_ kjøpet (om man kjøper i Apple Store), altså under valideringen. Denne valideringen har man lenge kunnet komme seg unna, f.eks. med http://www.modmyiphone.com/wiki/index.php/...hone_activation

 

..så nei; jeg er ikke spesielt bekymret du. :)

9370123[/snapback]

Begynner fort å bli interessant det her ja :) iPhoneSimFree gjorde det bra ved å markedsføre og bevise seg via Engadget. De har nok fått en god del oppmerksomhet, blir spennende å se om det popper opp flere steder med software-unlock en etter en med tiden. Valideringen tar vel låsefjernern seg av vil jeg tro.

 

Angående rutinene du nevner transistorbass, er det ikke noe sannsynlig at disse vil bli endret hvis ulåst iPhone blir et faktum? Og, hvordan er det med kjøp av andre mobiler med abbonement (som selvfølgelig ikke aktiveres via itunes), blir kontrakten inngått i ettertid der og?

 

edit: Sgiga, artikkelen du nevner til gjelder en annen gruppe, ikke de bak den opprinnelige softwaremetoden. Trenger ikke ha noe å si.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Den siste episoden i såpeopraen avkrefter dette. Det hele er nok bare en scam for å lure til seg penger.

 

http://www.engadget.com/2007/08/25/uniquep...-sim-unlock-so/

9372411[/snapback]

Du tar feil. Det er en hel haug med folk som hevder å ha fått det til - UniquePhones har gitt seg, men iPhoneSimFree er de som har bevist at det er mulig (som det også linkes til i artikkelen).

Lenke til kommentar
Angående rutinene du nevner transistorbass, er det ikke noe sannsynlig at disse vil bli endret hvis ulåst iPhone blir et faktum? Og, hvordan er det med kjøp av andre mobiler med abbonement (som selvfølgelig ikke aktiveres via itunes), blir kontrakten inngått i ettertid der og?

9373049[/snapback]

Å lure seg unna aktiveringen har jo vært mulig siden få dager etter at telefonen ble sluppet i markedet, men enn så lenge så har Apple ikke klart å rette opp sårbarheten.

 

Andre mobiler fra andre fabrikanter som ikke bruker iTunes som aktiveringskanal aner jeg ikke hvordan gjør det. Jeg mistenker det for å være som i Norge, at du må registrere og slikt i butikken, og at det var nettopp derfor Apple valgte å la folk gjøre slikt når de kom hjem. Man trenger jo ikke mer kø enn nødvendig. :)

Lenke til kommentar

IPhone er jo ræva i norge da.. er ikke 3G eller MMS på den engang...

 

er en grunn til at den muligens ikke blir solgt i europa.. andre mobiler tilgjenglig her er mye bedre og koster mindrsa.. bla LG sin Prada telefon.. samme stil (LG har faktisk saksøkt Apple fordi de mener Iphone bruker LG sitt design..)

Lenke til kommentar
IPhone er jo ræva i norge da.. er ikke 3G eller MMS på den engang...

 

er en grunn til at den muligens ikke blir solgt i europa.. andre mobiler tilgjenglig her er mye bedre og koster mindrsa.. bla LG sin Prada telefon.. samme stil (LG har faktisk saksøkt Apple fordi de mener Iphone bruker LG sitt design..)

9373738[/snapback]

 

Og her følger man ikke med i timen?

 

Det har nå blitt "bekreftet" at iPhone vil komme til Europa, og den vil mest sannsynlig dukke opp i Norge også, om ikke så alt for lenge. Det at den mangler 3G og MMS, går jeg utifra de kommer til å rette på. I og med at vi i Europa bruker 3G og MMS mer en Amerikanere, som for det meste bruker E-post.

 

Det at LG har saksøkt Apple har vi fått med oss for lengst, men siden vi (jeg) ikke har hørt noe fra det hjørnet på en stund, så går jeg utifra de har kommet til enighet.

 

Hadde jeg måtte valgt mellom iPhone og Prada, hadde jeg klart gått for iPhone. Det er mest pga. de jeg kjenner som har, eller har hatt LG, ikke akkurat har beholdt smilet i mer enn maks 2 dager etter ett kjøp, mye pga. softwaren og byggekvaliteten på telefonen(e).

Lenke til kommentar
ja, ingen tvil om at iPhone er oppskrytt, men såklart må alle fanboysa til apple ha en på død og liv.

9374121[/snapback]

Jeg er definitivt ingen Apple-fanboy, siden jeg aldri har tatt i et Apple-produkt før, men jeg må faktisk si meg rimelig imponert over iphone til tross for alle begrensningene. Som mobiltelefon (dvs selve telefon-funksjonen) synes jeg den fungerer overaskende godt - men nå er jeg også vant til Windows Mobil.

 

Hadde det ikke vært for alle begrensningene, ville dette vært en innertier. Med begrensninger mener jeg at det er særdeles få instillinger - og så er det jo dette itunes dritet som jeg ikke takler. :thumbdown:

 

3G er ikke noe stor mangel synes jeg når den har WLAN, og det i praksis kun er Nettleseren og Youtube som har behov for det.

 

Jeg savner for øvrig også flere hardware-knapper - spesielt knapper til sidene, slik at du f.eks kan bytte sang uten å måtte skru på skjermen.

 

Endelig kan et enkelt lite program låse opp iPhone. Men ikke alle er like glade for det.

9368892[/snapback]

Ingen ting er lansert enda. Jeg i likhet med mange andre begynner å bli kritisk til sannheten i dette - med tanke på at det er lenge siden de lovet at det kom innen 48 timer. Videoen til Engadget er jo også litt pussig - den er åpenbart klippet akkurat på det viktigste punktet, etter at han setter i nytt SIM?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

den er stor, lite brukervenlig, utdatert, den må låses opp (viss man ikke venter, så da er den ENDA mere utdatert) kan ikke bruke 3rd part programvare (iChess o.l gjelder ikke akkurat). hvorfor vil folk ha denne da?

design? da må du jaggu betale dyrt for utseende, men så har jo razr solgt i bøtter og spann også, selv i gull for 1000,- xtra, så det viser jo at darwin hadde rett... "OOH SHINY"

ellers er det vel for fanboys... "jeg har mac, ipod, apple tv, apple-ditt, i-datt og icrap. jeg MÅ ha iphone"

 

seriøst øyeblikk her:

 

MAC og apple TV- Faktisk bra produkter, det benekter jeg ikke, for det meste til spesiellt arbeid som ikke krever for mye utenforsående programvare (ja man kan kjøre en win-emulator, men da mister man vel litt av poenget. eller hva?) men jeg ville uansett anbefallt windows til andre.

 

iPod - kjempebra- NÅR DET BLE LANSERT!, nå får man spillere med mye bedre lyd og oppsett, f.eks FLASHMINNE er vel en av de bra tingene. men ja ipod har en fordel. de kommer med mere plass en konkurrentene, det skal sies. men som på ipod video, konkurrenter har mye bedre skjerm og tilkoblingsmuligheter.

 

iphone - av dagens standard på telefon, ligger den veldig dårlig ann på spec fronten UNTATT grensesnittet hvor man bruker tommelen etc. det virker interessant, men tror kanskje du får mere glede av en htc toutch faktisk. designet er klassisk apple, enkelt og shiny. og det ser ganske bra ut, men jeg er litt lei av apple designet selv. de bruker mye det samme hele tiden, men det kan man jo se som et pluss eller minus.

 

I HAVE SPOKEN!!

 

P.S

 

NEI, jeg er IKKE en windows fanboy, jeg bruker windows, mac og linux, ettersom om jeg er hjemme, på jobb eller skole.

 

som sagt, jeg bruker mac på skole, jeg selger/tar inn mac/ipod på jobb, så jeg har god erfaring med produktene og rakker ikke ned på produktet uten å vite noe.

 

TAKK for oppmerksomheten

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fantastisk at man ikke kan nevne at man har lyst på iPhone uten å bli overlesset av kommentarer fra folk som, av en eller annen merkelig grunn, gjør alt de kan for å si så mye dårlig om iPhone som mulig. Virkelig en fascinerende observasjon av menneskelig oppførsel. :)

 

Uansett; jeg tvinger ikke andre til å kjøpe - jeg sier bare at jeg har lyst på (og kommer til å kjøpe).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...