Gå til innhold

Kulturo: Night Watch-regissør med ultravoldelig tegneserieadapsjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

....Budsjettet har blitt såpass stort og vi har fått med noen stjerner, så vi må gå for PG-13....

 

kyss meg langsomt i fuglekassa. filmstudioene i usa er alt for bekymra for intektene til at de lager filmer med 18 års grense, og lets face it, noen av de filmene de har laga de siste åra hadde nok blitt langt bedre om det var grovere vold og beregna på et mer voksent publikum.

 

en ultravoldelig tegneserie blir til PG-13 film...håpløst...:no:

Lenke til kommentar
....Budsjettet har blitt såpass stort og vi har fått med noen stjerner, så vi må gå for PG-13....

 

Forsåvidt enig, men sier ikke artikkelen at dette nettopp IKKE skjedde?

 

Jeg er uansett spent på det. Jeg har ikke lest eller hørt om tegneserien før, og mine erfaringer med tegneserier er 10 år tilbake i tid, når jeg kjøpte alt jeg kom over av superhelt-tegneserier. Sånn sett har de siste årene vært ganske gode, med tanke på alle disse superheltfilmene som har kommet.

 

Jeg er interessert i selve eksperimentet: Hvordan skrider man til verks for å sette sammen en superheltfilm for 18-åringer UTEN den nostalgiske vrien som de superheltfilmene vi har sett frem til nå, har levd litt på.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke alle filmer som har nostalgiske. Jeg var stor transformers-fan som guttunge, og jeg likte filmen - men den var aldri nostalgisk for meg. Jeg har aldri vært batman-fan, men elsket Batman Begins nettopp fordi det var en kongefilm.

Kred til Universal for å ikke gå for melketaktikken, men å faktisk gi fritt spillerom.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke alle filmer som har nostalgiske. Jeg var stor transformers-fan som guttunge, og jeg likte filmen - men den var aldri nostalgisk for meg.

 

 

Jo, jeg skal gi deg den. Det er ikke alle filmer som man kun går på for nostalgiens skyld. Jeg var for eksempel skeptisk til Transformers, men det var mest fordi jeg ventet meg enten en data-animert sak ala biler, eller tegnefilm. Når jeg så traileren var det jeg fikk lyst å se hele greien.

 

Men det jeg spør meg selv om er hvor gode jeg hadde syntes X-men, Spiderman, Fantastic Four og hele det hopprennet der hadde vært, hadde jeg ikke hatt god kjennskap til konseptet superhelter.

 

Batman var og noe jeg hadde sett frem til, men jeg tror for eksempel at Supermann-filmen ikke hadde vært noe for meg. Nettopp fordi jeg aldri var blodfan av Supermann. Han var rett og slett FOR super.

 

Men ja, la oss håpe at Universal gir dem frihet helt inn til mål, og at de ikke krever omklipping og endring av scener når de nærmer seg ferdigstillelsen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...