Gå til innhold

Månedens varp, august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange fine tilbud her.

 

Men jeg savner månendens varp på optikk. Men det har sannsynligvis vært tatt opp før.

 

Tom

9223930[/snapback]

Optikk har nok noe mer stabil pris enn kamerahus. En annen ting er jo også at det er jo mange forskjellige objektiv-fatninger etc som gjør at en må gå igjennom massevis med materiale, som antageligvis ikke vil gi noe fornuftig resultat en gang.

 

Noe som derimot kunne vært nyttig er en slags "anbefaling" av objektiv. Men her igjen, må det deles opp pr fatning. En "anbefaling" av objektiver vil også kreve mye egentesting, eventuellt innsamling av erfaringer fra prisguiden og lignende.

Lenke til kommentar

Mpx har objektivsalg nå hvor man kan gjøre gode kjøp på en rekke objektiver, reff:

 

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...78&list=hovedGr

:dribble:

 

Når det gjelder tester av objektiver så er det ett sted jeg selv pleier å bruke før jeg kjøper objektiv til kamera mitt :D :

 

http://www.ephotozine.com/reviews

 

På denne siden kan man bruke nedtrekksmenyen til å gå etter kategori eller man kan bruke søkefeltet oppe i høyre hjørnet. Selv bruker jeg søkefeltet og skriver inn f.eks sigma 18 (første tallet i zoombrennvidden)

 

Testene på denne siden viser testbilder man kan klikke på, vurdering, punkter på positive og negative egenskaper. Det står gjerne ikke hvilket kamera de har testet med, men man får jo uansett en pekepinn på kvaliet, og bildene er jo greie refferansepunkter.

 

mvh

Ole-Kristian Bjerkeli

 

PS: hvis det er noen andre som vet om nettsteder som har mange objektivtester så skriv gjerne ned adressen til stedene :)

Lenke til kommentar

Et godt alternativ for dem som reiser mye er D70s kit til 599 euro på Schiphol. Tilsvarer knappe 4800 kr for et godt kamerahus, med et adskillig bedre objektiv enn det som kommer med D40.

 

Man mister riktignok rettighetene man har i Norge gjennom kjøpsloven, men dette er et meget godt kjøp uansett.

Lenke til kommentar
Et godt alternativ for dem som reiser mye er D70s kit til 599 euro på Schiphol. Tilsvarer knappe 4800 kr for et godt kamerahus, med et adskillig bedre objektiv enn det som kommer med D40.

Jeg kjøpte nettopp D70s-kit for 4990,- i Norge, med norsk reklamasjonsrett :o)

 

Edit: bør kanskje nevne at det var lagertømming, og at lageret nå er tomt...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...