Gå til innhold

Test: Nokia 6120 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden dukket opp noen dager etter artikkelen så gikk kanskje glipp av en god diskusjon :/

 

Ett av argumentene for å ikke kjøpe en mobiltelefon med Series 60-menysystem har tidligere vært at alt går tregt. Gudsjammelig tregt.

Det tok meg litt tid å sjekke, men på 5 av de 7 siste S60-mobilene dere har testet har dere vært overrasket over hvor raske menyene er. På de to resterende er ikke hastigheten nevnt.

 

Kanskje det er på tide å ikke bli overrasket over at S60 nå har blitt raskt?

 

Med 6120 har du hele fire forskjellige valg når det kommer til menyvisning. Valgene "hestesko" og "v-form" virker imidlertid mer forvirrende enn noe annet.

I testen av 6290 skrev dere at slik visning lot brukeren se hva som er alternativene i undermenyene, er det ikke slik på 6210 Classic?

 

Kongen av alle mobilteknologier i Norge er likevel HSDPA, som gir teoretiske hastigheter på opptil 3,6 Mbps. I teorien vil hastighetene bli noe lavere.

Hmm? :p

 

Spillstøtte: MIDP 1.0, MIDP 2.0

Nå husker jeg ikke i farten hvilke språk S60 støtter, men kan banne på at det er langt fler enn kun MIDP :)

 

 

 

Ellers en fin test. Ser ut som en grei oppfølger til 3230 som var Nokias forige billig-S60. Grei mobil for de som ønsker høy hastighet på surfing på mobil eller som modem, de som ønsker S60-uten å betale mye eller lignende.

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant å sett en sammenligning av skjerm størrelse på 2 tommer kontra 2,6 tommer (6120c vs N95).

 

Har 0,6 tommer noe å si ved bruk av nettleser og video avspilling!?

Endret av m3
Lenke til kommentar
Det hadde vært interessant å sett en sammenligning av skjerm størrelse på 2 tommer kontra 2,6 tommer (6120c vs N95).

 

Har 0,6 tommer noe å si ved bruk av nettleser og video avspilling!?

9066220[/snapback]

Har ingen sammenligning liggende, men forskjellen vil jeg tro er ganske vesentlig. Gikk nylig fra 2.2" til 2.8" og det er _stor_ forskjell i vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Det hadde vært interessant å sett en sammenligning av skjerm størrelse på 2 tommer kontra 2,6 tommer (6120c vs N95).

 

Har 0,6 tommer noe å si ved bruk av nettleser og video avspilling!?

9066220[/snapback]

nokia_n95_comparison_a_confronto.jpg

 

2,0", 2,4" og 2,6". Du merker klart forskjellen på bildet, men langt mer merkbart i virkeligheten. Oppløsningen QVGA synes jeg passer perfekt til en skjerm som N73, altså 2,4".

 

Og ja, klart du merker forskjell under videoavspilling da bildet blir mye større, men i nettlesing er det vel først og fremst oppløsningen som teller og den er jo den samme.

 

Det er vel aldri før vært sånn at mobiler til 2000 kr og mobiler til 5000 kr har lik oppløsning. Viser bare at vi har kommet til et punkt i utviklingen hvor skjermene er på et akseptabelt nivå og andre ting kan prioriteres :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...