Gå til innhold

Google AdWords misbrukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denslags rammer ikke primært Google. Det rammer herr og fru Hansen som får maskinen sin infisert med svineriet når de søker. Så lenge crackere bevisst rammer uskyldige tredjepersoner for å vise sine skills eller få fram sitt budskap, hva nå enn det måtte være, ser jeg ingen grunn til å applaudere deres påfunn.

 

Dette er som å spore av Bergensbanen for å illustrere sikkerheten på NSB. Det er passasjerene ombord (og de som blir rammer av forsinkelsene etterpå) som får svi. Eller som pøblene som benytter G8-demonstrasjonene til å velte biler og rasere butikker. "La oss ødelegge grønnsakbutikken på hjørnet for å fortelle Bush og co hva vi mener om global handel."

 

Gjerningsmennene står i mine øyne igjen uten ære, annet en blant andre kjeltringer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så brukte dem en kjent ActiveX svakhet i Internet Explorer 6 og/eller Windows XP.

Men det er nok datamaskiner der ute som ikke holder seg oppdatert til at slikt kan bli en suksess for crackerens ståsted. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vel, google har nok av penger. Håper de cracker og hacker hele google. Nok en gang har google bevist at sikkerheten suger og at hackere fortsatt rulez :p

8510202[/snapback]

 

 

Å si hack og crack google fordi de har masse penger er temmelig lavmål. Hackere ruler ikke så jævlig mye når de kun er ute etter å ta vanlige folk.

 

Hacking/cracking i disse dager er ikke så mye annet enn gatekriminalitet. Rammer de som trenger det minst, og blir bedrevet med økonomisk vinning som mål.

Lenke til kommentar
Hvordan blir denne koden på disse sidene eksevert? En fornuftig browser vil jo ikke tillate skadlig kode å eksevere helt av seg selv.

 

AtW

8510427[/snapback]

 

 

Slik jeg forstår det så brukte dem en kjent ActiveX svakhet i Internet Explorer 6 og/eller Windows XP.

Men det er nok datamaskiner der ute som ikke holder seg oppdatert til at slikt kan bli en suksess for crackerens ståsted.  :dontgetit:

8511118[/snapback]

IE 6 er vel ikke fornuftig :)

 

Slik jeg har forstått dette, så linker søkene til en tvilsom side. Det kan vel hvem som helst få til? Blir litt feil å blame google for det her? Mulig jeg tar feil da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...