Gå til innhold

EU vil ha mobil-TV NÅ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JA TAKK! jeg er rett ut drittlei av at europa skal ligge så mange år bak asia på teknologien. særlig norge etter resten av europa for den saks skyld. svenskene tilbys allerede 24 mb/s bredbånd, og jappsene ligger vel noen ganger høyere enn det, igjen >:p nei, sony og de andre gigantene får se til å pushe teknologien frem i europa (utenfor CeBit) noen hakk frem. og hvor lenge har koreanerne hatt mobil-TV? og et B&O Earset2 hadde vært kjempefristende, hadde det ikke vært for at det bare selges i korea (når B&O er dansk, FTW?!) hele europa (og særdeles norge) er en samling sinkeland. og hadde det ikke vært for jålete frasnkmenn og hylende tyskerunger, kunne vi hatt konsoller nesten samtidig med USA, siden midt- og søreuropeiske land må på død og liv ha på sitt eget sråk, siden bare en liten del av befolkningen kan engelsk. jeg vokste opp med engelske pokemon-spill, og forsto engelsken litt etter litt med selv-læring. derfor kan jeg godt engelsk i dag og setter meg gjerne ned med en engelsk mammut-bok. nei...europa er og bli et sinke-kontinent for all tid fremover...mobil-TV kommer vel ikke før 2009-2010 til europa, 2011-2112 her i snilenorge, eller "boreway"...

Lenke til kommentar

europa er en samling av enkeltnasjoner, nasjoner som til tider har innført ganske sære løsninger (i frankrike var vel de "klassiske" wifi frekvensene i militær bruk). derfor tar det lang tid å bli enige om ett samarbeid. hjelper ikke stort at en gjerne har en stor nasjonalfølelse, altså at en ikke skal bøye seg for noen utenfra.

 

når du sier asia så tviler jeg på at du tenker lengre en japan, for jeg banner på at det er mange sør-koreanske løsninger som ikke fungerer i japan for 5 flate. en annen sak er at i blandt annet japan så fungerer landet som ett utprøvingsområde for teknologi som firmaene utvikler. også har du slike kjempefirma som docomo som eier alt fra mobilnett til banker og dermed kan innføre totale løsninger (de-facto monopol er greite på den måten, bare se på apple produkter og sømløs sammenkobling).

 

en må også tenke på innbyggertall. både japan og sør-korea (for ikke å snakke om kina. men der er det store forskjeller etter hvert som du reiser ut av byene) har enorme innbyggertall i forhold til landareal. selv sverige har vel 2-3 ganger flere innbyggere en norge. dette er større markeder, og gjør det også potensielt mer lønnsomt å strekke kabler og annet i hytt å gevær.

 

det er ikke uten grunn at blank tro på konkurranseutsettelsens vidundermedisin er i beste fall der oppe med tro på en allmektig gud (i det minste i mine øyne).

 

eu er bygget opp etter troen på at om en unngår å blande seg inn i hva markedet finner på så vil markedet finne den beste løsningen av seg selv (noen som kjenner til uttrykket "1000 aper med skrivemaskiner og shakespears samlede?). desverre så ender en like gjerne opp med at markedet blir splittet mellom 2-3 funksjonelt like men innbyrdes ikke-kompatible løsninger (blu-ray vs hd-dvd anyone?).

 

vi mennesker har en evne til å pendle mellom ytterligheter. enten er det for mye kontroll eller så er det for lite kontroll. vi klarer underlig nok ikke å lære hvor mye kontroll som er akkurat nok kontroll. altså, når en skal innføre orden i kaos og når en skal la kaos løpe fritt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...