Gå til innhold

Nå får mobilen din ny plugg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste jo akkurat en artikkel om at I kina hadde de bestemt seg for å bruke mini usb som standard på alle mobilene de produserte. (Det skulle komme en lov mot det, for å hindre all el avfallet som kommer av at folk må bytte ladere hele tiden)

 

Nokia gikk jo over på mini usb på 5200 og 5300 (sikkert flere også) også skal de plutselig bytte igjen? Hvorfor kan de ikke klare å holde på en standard i noen år av gangen, blir samme som samsung dette som har byttet lader og datatilkoblingskontakt 4 ganger på 2 år.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan [Nokia] ikke klare å holde på en standard i noen år av gangen, blir samme som samsung dette som har byttet lader og datatilkoblingskontakt 4 ganger på 2 år.
Eller at Nokia tidligere har byttet minnekort fra MMC til RS-MMC til DV RS-MMC til miniSD til microSD. På samme tiden Nokia har byttet fire ganger har SE byttet én. :)
Lenke til kommentar
Vel vel. N93 har jeg ikke nevnt med et ord.

Burn! :p

7647627[/snapback]

Ja, det må jeg si :p

 

Er vel for opptatt av å lete etter feil at jeg finner på egne. Sorry for den :)

 

Nokia gikk jo over på mini usb på 5200 og 5300 (sikkert flere også) også skal de plutselig bytte igjen? Hvorfor kan de ikke klare å holde på en standard i noen år av gangen, blir samme som samsung dette som har byttet lader og datatilkoblingskontakt 4 ganger på 2 år.

Enig i at dette er litt merkelig. Hvis de hele tiden har vært klar over at de skal over til Micro-USB virker det verken lønnsomt eller smart å ta en 1års svipptur innom Mini-USB. Vi har også tilgode å se hvilke fordeler vi får av Mini-USB i Nokia fremfor pop-port. Men, ser man litt lenger på det er i hvert fall ikke Nokia de som bytter lader og kommunikasjonsplugg oftest...

Lenke til kommentar
Hvorfor kan [Nokia] ikke klare å holde på en standard i noen år av gangen, blir samme som samsung dette som har byttet lader og datatilkoblingskontakt 4 ganger på 2 år.
Eller at Nokia tidligere har byttet minnekort fra MMC til RS-MMC til DV RS-MMC til miniSD til microSD. På samme tiden Nokia har byttet fire ganger har SE byttet én. :)

7647666[/snapback]

Skal man først finne en bad-guy synes jeg det er ganske ille at SE nektet oss å bruke større kort enn 128 mb (eller var det 256 mb?) når dette kunne gjøres bare via firmware-endringer.

 

Oooog, at deres nå brukte standard ikke finnes i over 1 gb, selv om minnekortet har eksistert i over et halvt år, er vel heller ikke av det beste.

 

Det er vel alltids noen positive sider som vi ikke ser, men håper de slår seg til ro både med tanke på minnekort og tilkobling en liten stund nå.

 

Om mobilen min blir 2ccm større og får 5% mindre batteritid er ikke det så viktig om jeg da kan få 8gb i stedet for f.eks. 2 gb i en helt ny standard.

 

edit: Bare for å være litt presis, var altså støtte for MS Duo Pro i MS Duo-lesere jeg snakket om.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Skal man først finne en bad-guy synes jeg det er ganske ille at SE nektet oss å bruke større kort enn 128 mb (eller var det 256 mb?) når dette kunne gjøres bare via firmware-endringer.
Stemmer S700i og P800 med sin støtte for MSD kun klarte kort opp til 128MB siden standarden kun klarte opptil denne størrelsen. Dette med FW-endring var jeg derimot ikke klar over (når du sier minnekortlesere, det er vel slik at minnekortlesere for MS støtter MSD fordi de støtter MSPD, ikke andre veien?).

 

Oooog, at deres nå brukte standard ikke finnes i over 1 gb, selv om minnekortet har eksistert i over et halvt år, er vel heller ikke av det beste.
Dette er et stort problem, men det skyldes ikke at SE ikke ønsker større kort. Problemet ligger hos moderselskapet og Sandisk, og at de har gitt klarsignal for å bruke M2 før de selv var sikre på hvorvidt de kunne levere mange og store nok kort.

 

Om mobilen min blir 2ccm større og får 5% mindre batteritid er ikke det så viktig om jeg da kan få 8gb i stedet for f.eks. 2 gb i en helt ny standard.
Hva du sier bekrefter også at du elsker hyppige standardbytter. SE tenker fremover og bytter sjelden, men fremtidsrettet. Nokia på den andre siden bytter i nuet og ender derfor med å bytte mange ganger fordi kortene de tar i bruk med en gang blir "gamle". :)
Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvilken modell det var snakk om, tror det var P900i. Etter at man selv hadde oppgradert den til P910i-programvare leste den av MSD Pro uten problemer.

 

Problemet ligger hos moderselskapet og Sandisk, og at de har gitt klarsignal for å bruke M2 før de selv var sikre på hvorvidt de kunne levere mange og store nok kort.

Okay. Spiller liten rolle for meg om det er SE eller Sandisk som har skyld, kjipt er det lell..

 

Skjønte ikke helt det siste du sa. Jeg liker hyppige bytter av standarder? Nei, gjør da ikke det. Slik jeg ønsker det skal man vente til minnekortet er modent før man tar det i mobilene, dvs. ca. om noen måneder for m2, og man kan gjerne bruke det ganske lenge, selv om det ikke lenger er tipp topp moderne, men da får man høye kapasiteter.

 

Altså går man glipp av de nye flotte tingene ved å bytte kort hele tiden (noe mindre batteribruk, noe raskere, noe mindre fysisk-størrelse), men det synes jeg det absolutt er verdt for å få mer enn 1 gb i mobilen (dvs., om jeg hadde brukt den til mediespiller, trives fint med 64 mb i min E60 nå).

Lenke til kommentar
Om mobilen min blir 2ccm større og får 5% mindre batteritid er ikke det så viktig om jeg da kan få 8gb i stedet for f.eks. 2 gb i en helt ny standard.

7647706[/snapback]

 

For å forsvare SE litt også, så er de faktisk de med best batteritid på markedet nå. Nokia er en stor synder også her.

Lenke til kommentar
Vel,lenge siden eg har følgt med å postet i forumet no.Men,eg er litt for ideén til Douglas Adams om å holde oss til 12Volts.Det kommer alltid nye dingser på markedet men, uansett så greier alt å få strøm fra sigarettuttaket på bilen ;)

 

Synest det er ein god og praktis løsning ;)

7648068[/snapback]

 

Problemet ligger heldigvis ikke på den siden av ledningen:) Der har man enten sigarettenner adapter eller vanlig stikkkontakt:)

 

Bra de prøver å få til en standard i den andre enden av ledningen også, men synd de ikke klarer å bestemme seg.

Dette blir jo nesten som Blu-Ray vs HD-DVD.

Lenke til kommentar

Leste jo akkurat en artikkel om at I kina hadde de bestemt seg for å bruke mini usb som standard på alle mobilene de produserte. (Det skulle komme en lov mot det, for å hindre all el avfallet som kommer av at folk må bytte ladere hele tiden)

 

Ja jeg hadde også lest det der? :yes:

men jeg sett på bildene til Nokia 6300 og den har mini usb ;).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...