Gå til innhold

Parabol på PC, DVB-S, kortleser


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå en HTPC, fornøyd, men ikke så mange kanaler analogt.. Så jeg har da lyst på parabol, da det ikke finnes cabel her jeg bor. Litt utpå landet for og si det slik....

 

Har testet en dreambox 500s litt, og den kan faktisk styres fra mediaportal, noe som i bunn og grunn er utrolig bra... bruker vel noe VLCactive-X greier av noe slag. Men så kommer problemet med at CanalDigital og Viasat parrer kortene sine mot deres egene tunere, så da er man like langt, for da får man jo ikke brukt en Dreambox, i hvertfall ikke på den lovelige måten, noe jeg for min del helst vill...

 

Så da har jeg vel på en måte kommet opp med det at jeg skulle hatt scart inn på maskinen slik at jeg kunne gå på AV1 eller AV2 ettersom hvilken leverandør jeg vil se på, eneste som er noe dritt er jo at man må ha to tunere også i tillegg til pc`n... snart like langt at man kunne gitt beng i HTPC, for man ender jo opp med like mange komponenter alikevel... Men er nå litt gira på og få dette til og fungere.

 

Noen som har noen forslag?

 

Finnes det noen godkjente tunere som støtter noe ala det dreamboxen gjør f.eks.?

Edit: Eller kort til og bygge inn men kortleser, slik DBox har?

 

 

Mvh

 

 

Petter

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lov til å bruke viasat og canal+ kort i Dreambox så lenge det ikke er snakk om piratkort.

Men vorfor ikke innstalere et DVB-S kort??

 

hilsen

alfal

7657592[/snapback]

Jeg kan vanskelig forestille meg at en med en standard DreamBox får brukt et kort som krever pairing.

 

Om det finnes noen hackede sw versjoner som på et eller annet vis omgår CD/Viasat sine paring løsninger så kan jo det være en annen sak, men hvis det er like håpløst vanskelig som forslaget ditt om DVB-S kort, så ville jeg tenkt meg om noen ganger før jeg forsøkte på det.

Lenke til kommentar

Skal du ha viasatkortet ditt til å fungere på Dreambox kan du gå inn på www.digsat.net for og få hjelp til dette.

Og er du litt flink med Dreambox er det ikke noe problem med DVB-S kort siden det er så likt.

Hva er livet uten en liten utfordring.

 

hilsen

alfal

Lenke til kommentar

dvb-s kort vil da gi store prob da gjelder denne parrings delen, har lest utrolig mye om den... og viasat bruked nds kryptering... den sikrteste som skal være for dette i øyblikket...

 

men skal sies at jeg ikke er ute etter og gjøre noe ulovlig slik i bunn og grunn... vil bare at min kjære htåc skal kunne kontrollere alt

...

 

det er poenget

Lenke til kommentar

Viasat og Canal+ bryter Norsk og EU lov når dei ikke lar kundene sine benytte seg av en satbox for og få begge tilbydere.

Innen ett land skal en ha mulighet til å ta inn alle tilbydere son tilbyr sine tjenester innen dette landet med en satbox dette er lovbestemt.

Via og C+ bryter disse reglene pga sin kundekrig,det finnes noen få

Satboxer som tar inn begge tilbydere men sjøl på disse har dei gjort alt dei kan for og sabotere konkoruenten sine kanaler.

Som og plassere konkurtnten sine kanaler på kanalplass 500 og bakover og med liten og ingen mulighet til å redigere kanallistene.

Bruker du Dreamboxen til å ta inn begge lilbydere følger du Norsk og EU lov ved å gjøre dette.

Dei einaste reglane du bryter er deres egne regler som dei bruker mot kundene sine for og sabotere for sine konkurenter.

I verste tilfellet kan dei nekte deg abbomang men du vil aldrig få noe Politi på døren.

Men det er vel ikke nødvendig å fortelle Tilbyderen din vilken Box du skal bruke kortet på.

Det som er mest vanligt for dei som bruker Dreambox og har lyst til å bruke den til begge tilbydere er at dei kjøper seg et slikt 1kr abbomang med godkjent Satbox

og så bruker dei kortene i Dreamboxen.

For NDS kort ligger du bare inn en en NDS seriell i en config fil i Dreambox`n

NDS seriellen ligger somregel på baksiden av NDS satboxsen.

NB husk å parre kortet med med NDS satboxen før du flytter kortet over i Dreamboxen.

Det finnes godt forklarte Guider på digsat om hvordan du gjør dette.

Og på DVB-S gjør du det på samme måten forandrer på en config fil.

 

Og du kan sove godt om nettene

hilsen

alfal :D:D

Lenke til kommentar

Fikk CD til og fungere på DBox så der hadde du rett alfal... Så takk for den...

 

Men du snakker om DVB-S kort, da tenker du på pc kort (til og sette iPCI sporet ikke sant?) Har du noen og anbefale.. Som takler CD da det er dem jeg vil bruke...

 

Kort og Kortleser gjerne...

 

Fant ett: WinTV-HVR 4000, men dyrt og ikke kortleser enda...

 

Håer du kan hjelpe...

 

Edit: fungerer det med MCE og eller MediPortal

 

MVH

 

Petter

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar
Oppskriften den er grei den sjøl om det er noen linker som ikke virker.

Phonex leserene kan du bruke til orginalkort.og det finnes nettbutikker på NPF som selger dei.

Viss du ikke vil ha gratiskanaler er vel ikke softcam ikke så viktig,heller en ok emu til å emulere orginalkortene dine.

Er det noe du ikke finner eller lurer på så finnes alt du trenger på Google.

 

hilsen

alfal

7663043[/snapback]

 

Så du hadde skrevet dette et annet sted, kan ikke si jeg fant noe om den kortleseren på NPF desverre, eller så er det jeg som er blind...

 

Men hadde vært snilt med en liten brukerguide på hva trenger for og få dette til og fungere på PC`n, hadde vært fint og slippe og bruke tuner ved siden av PC`n liksom... som da igjen vil skape et bilde tap ved og overføre bildene til PC`n med kabel i mellom...

Lenke til kommentar

Ville brukt Mediaportal siden den har god støtte for DVB-S.

Det mest brukte kortet er SkyStar2 og den har sin egen emu som heter SS2 og tar dei fleste kodesystem.

En Guide hmm kansje neste gang jeg er heime reiser på Offshore i morgen

men det meste du trenger å vite finner du på Google med søkeord som "dvb-s forum,guide,uploade,software" ect.

 

 

Kortleser:

http://www.sagi.no/catalog/product_info.ph...products_id=360

SkyStar2 DVB-S

http://www.sagi.no/catalog/product_info.ph...products_id=182

Software Forum og div:

http://happysat.org/

 

Hilsen

alfal

Lenke til kommentar
Ville brukt Mediaportal siden den har god støtte for DVB-S.

 

:D det her er vel ikke helt sant, i beste fall bare en halv sannhet?

 

De fleste vil gjerne ha tilgang til krypterte signaler, for å få det med SkyStar2 kortet som du anbefaler så må en ha en SoftCAM.

Den offisielle versjonen av Mediaportal støtter ikke softcam lengre.

Finnes gamle versjoner som er fulle av bugs og som er vanskelige å sette opp.

 

Da MediaPortal er opensource så er det også mulig å modde den offisielle versjonen.

 

Ingen av disse to operasjonenen er akkurat plug'n'play.

 

Det blir litt feil når du tilsynelatende forsøker å gi inntrykk av at det bare er å installere Mediaportal på og SS2 kort i PC'en og så sette seg ned i godstolen for å se tv.

 

Her er det en link til hvordan sette opp MDAPI støtte for Mediaportal(softcam plugins og lignende).

Lenke til kommentar

OlavHW:

Så det er ikke så enkelt som det ser ut som altså?

For i DBox er det jo bare og sette inn kortet og det finner kanalene med en gang, Er vel kammen som bestemmer dette... Så da for meg skulle man jo tro at det vil fungere, men dette er bare i teorien da jeg ikke har noe peiling slik i bunn og grunn....

 

Men eneste jeg har prøvd er den streaming greia over fra DBox, ser ut til og fungere, men ingen som har gitt meg noe svar på om det overfører lyden til PC`n med AC3 slik det blir sendt, og om det er mulig og bruke opptak delen i MP... Noen sier det finnes noe av det samme til MCE, men har ikke funnet dette heller...

 

Edit: kanskje noen har en forklaring på hvordan man kan få til dette, hvis det er mulig... Vel og merke kortet fungerte med en gang på DreamBoxen da man bare satte på riktig cam... eller hva det var for noe...

 

MVH

 

Petter

 

PS: har tenkt til og bruke orginal kort da dette DreamBox greiene virker som dette ut hele tiden...

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar

Har funnet ut enda noe mere, men lurer på om det er noen som faktisk kan si at det fungerer, hadde i hvertfall vært fint...

 

Systemet leveres av: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

 

Tenkte på FireDTV/Floppy og en Conax cam v4.00e, og beta driveren til MCE for og få Thor sattelitten, er vel kun den CD bruker?

Noen som har peil på om dette vil fungere, i følge dem så skal det fungere, men er vel mest snakk om i sverige liksom... Derfor jeg lurer, er vel cammen som bestemmer om den leser kortet?

 

Mvh

 

 

Petter

Lenke til kommentar
Har funnet ut enda noe mere, men lurer på om det er noen som faktisk kan si at det fungerer, hadde i hvertfall vært fint...

 

Systemet leveres av: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

 

Tenkte på FireDTV/Floppy og en Conax cam v4.00e, og beta driveren til MCE for og få Thor sattelitten, er vel kun den CD bruker?

Noen som har peil på om dette vil fungere, i følge dem så skal det fungere, men er vel mest snakk om i sverige liksom... Derfor jeg lurer, er vel cammen som bestemmer om den leser kortet?

 

Mvh

 

 

Petter

7695056[/snapback]

 

Du kan ikke bruke Conax cam hvis du har pairing smart kort (kort nummer: 01127... ). Det måtte i så fall være en eller annen form for modifisert CAM (ikke produsert/godkjent av Conax). Om sånne CAM'er finnes vet jeg ikke.

 

Bortsett fra det så burde det vel fungere. CD på satellitt i sverige og i norge er så og si det samme så om det virker i sverige burde det også virke i norge.

 

Oppskrift her på hvordan en kan få det til med Technotrend kort.

 

Dersom du har paring kort så tror jeg bare det er disse Phoenix leser løsningene som kanskje kan være en mulighet, men da er såvidt jeg vet ikke MCE en mulighet.

 

Om det i det hele tatt virker noe sted med pairing kort (vet ikke, har ikke prøvd selv), så høres jo MediaPortal ut til å være beste mulighet (ikke nødvendigvis enkleste, men MediaPortal høres ut til å være blant de bedre alternativene om MCE ikke er en mulighet).

Høres jo ut som om det i teorien skal være mulig siden du vel skrev at du fikk et pairing kort til å virke i Dreambox'en. Da burde det jo være mulig å til på en PC også.

Men som sagt, jeg har ikke funnet noen løsning som virker med MCE og pairing smartkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg prøvde mitt kort (01127*) i en eldre dekoder uten problemer. Da bør det vel funke i en CAM sammen med CI?

7778849[/snapback]

 

Det var rart :hmm:

 

Det må bety at de ikke har skrudd på pairing av kortet ditt likevel. Kortet er jo i så fall åpenbart ikke pairet med en dekoder.

Tror de kan skru på pairingen med enn EMM melding til kortet, men ihvertfall inntil de gjør det så burde det jo fungere i en CAM med CI også.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det fra en tråd jeg fant på avforum.no, så er pairingen slik at kortet ikke vil virke i andre dekodere med pairingstøtte, og at full pairing "vil komme"... har i hvert fall gamblet på dette og har bestilt WinTV HVR-4000 så jeg får koblet til CI og CAM... (ellers har det blitt et svinedyrt kompositt-inn-kort :hmm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...