Gå til innhold

Knuser dagens kapasiteter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 x 2 x 1,6 cm
Mener de 1,6 mm tro? Ellers kan det vel knapt regnes for et kort å være.

 

Hvis utviklingen innen minnekortforskning går SÅ mye raskere enn for normale harddisker, kommer nok snart bærbare maskiner til å komme med to harddisker bygget inn som standard.

En hurtig C: (som er en harddisk med kort søketid) til OS og normalt bruk .

Og en D: (en feit minnekloss på hundrevis av GB) til lagring av store greier, som film og bilder, image av C: osv..

Blir jo praktisk det! :)

Lenke til kommentar
3 x 2 x 1,6 cm
Mener de 1,6 mm tro? Ellers kan det vel knapt regnes for et kort å være.

 

Hvis utviklingen innen minnekortforskning går SÅ mye raskere enn for normale harddisker, kommer nok snart bærbare maskiner til å komme med to harddisker bygget inn som standard.

En hurtig C: (som er en harddisk med kort søketid) til OS og normalt bruk .

Og en D: (en feit minnekloss på hundrevis av GB) til lagring av store greier, som film og bilder, image av C: osv..

Blir jo praktisk det! :)

7505828[/snapback]

 

Det skal nok være 0, 16 cm ja.=) Takk for tipset.

 

Når det gjelder teorien din om bærbare datamaskiner med hurtigsøkende OS-disk, mener jeg å ha hørt at flere produsenter skal lage PC-er med flash-minne, som skal kunne starte opp et OS på under to sekunder. Det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Når det gjelder teorien din om bærbare datamaskiner med hurtigsøkende OS-disk, mener jeg å ha hørt at flere produsenter skal lage PC-er med flash-minne, som skal kunne starte opp et OS på under to sekunder. Det hadde vært noe det.

7505929[/snapback]

Det gir vel også nye levevilkår for bloat-ware av værste sort.

Men høres absolutt ikke dumt ut nei...!!

Lenke til kommentar
Det mest oppsiktsvekkende er kanskje hvor mye lagringskapasitet det skal være mulig å presse inn i de kommende kortene: 32 GB.
Som F-r-e-d-r-i-k nevner har både MSPD og M2 har en mulig størrelse på 32GB så her er ingenting forandret. Altså hadde nyheten om at kortet denne gangen også kom i rosa vært mer oppsiktsvekkende.

 

Skrivehastigheten vil ligge på 120 Mbps.
Dette er jo hva helt vanlige MSPD-kort klarer?

 

Kortene vil være nøyaktig like store som sine forgjengere, altså 3 x 2 x 0,16 cm.
MSPD er 31 ¤ 20 ¤ 16, typo? :)

 

Har redaksjonen fått vite hva HG står for?

 

 

Jeg ser ikke helt nyheten i å skrive om dette. Det eneste jeg finner nytt ved MSPHGD-kortet (HG gjør en tung forkortelse tyngre :ermm: ) er tre ganger lesehastighet, hva mer er nytt? I tillegg kommer kortet aldri til mobiltelefoner, det bruker nemlig mye mer strøm og plass en M2-kortet. Allikevel ser jeg ikke M2 nevnt i artikkelen?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Kan den brukes i min w810i?
Nei. W810i, W850i og P990i støtter minnekort av typen MSPD (altså ikke MSPHGD som det her er snakk om) på opptil 4GB. Altså vil selv ikke et MSPD-kort på 8GB fungerer i din telefoner.

 

Du vil nok heller aldri kunne sette et 32GB M2-kort i en Sony Ericsson Z710i, men om grensen går ved 2GB, 4GB eller 8GB vet jeg ikke (altså hvor stort eksternminne telefonen støtter). Det som derimot er sikkert er at M2-kort i størrelser over 1GB garantert kommer i 2007. :)

Lenke til kommentar

Forslag til neste lansering av minnekort: «SanDisk og Sony lanserer i dag kjempestort minnekort.» :!:

 

Mulig det hadde vært en idé å fikse på artikkelen så det kommer frem at nyheten om minnekort på 32GB neste år bare var en misforståelse...

 

Edit: Nå står det faktisk ikke at det kommer 32GB neste år, men som jeg har sagt et par ganger, det er overhodet ingen nyhet at slike minnekort kan komme i 32GB.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Du vil nok heller aldri kunne sette et 32GB M2-kort i en Sony Ericsson Z710i, men om grensen går ved 2GB, 4GB eller 8GB vet jeg ikke (altså hvor stort eksternminne telefonen støtter). Det som derimot er sikkert er at M2-kort i størrelser over 1GB garantert kommer i 2007. :)

7509747[/snapback]

Det er normalt totalt uvesentlig hva en telefon offesielt støtter.

"Støtter" betyr bare at de er helt sikre på at det går, eller at de faktisk har testet det. Men etter lansering kommer det jo større kort enn det som fantes da.

 

I alle telefoner jeg har hatt, har jeg etterhvert satt inn langt større kort enn det som støttes. Det verste som skjer er at det går litt tregere enn ønskelig, å browse et fullt kort. Men det har fungert helt fint!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...