Gå til innhold

Test: Sony Ericsson HBH-DS970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blåtann-versjon: 1.2
Headsettet har v2.0 i følge SE.

 

Må ellers si det er fint dere fortsetter å teste A2DP-headsett. :)

 

 

Selv bruker jeg BT620s sammen med min K800i, og etter litt over en ukes bruk har fått blod på tann. Selv om headsettet mangler støyisolering, ekkoredusjon, veier en del (100g) og bruker den eldre blåtannversjonen 1.2 virker det strålende.

 

En positiv ting er at det virker som å høre på musikk via blåtann ikke trekker særlig mye strøm av telefonen (headsettet har eget batteri og telefonen gjør derfor ikke annet enn å spille av filene). Er dette en erfaring andre deler?

 

En heller merkelig erfaring er at det virker som om måten telefonen ligger i lomme har noe å si på den hakkingen enkelte har klaget på (var vel Holtemann og en til). Selv merker jeg nemlig hakking om jeg går når telefonen ligger loddrett i lomma. Om telefonen legges vannrett forsvinner derimot problemet. Vet ikke om det gjelder mitt utstyr (K800i + BT620s) eller alle telefon og A2DP-headsett. Det kan være at min telefon er konstruert på en spesiell måte, men det kan jeg ikke si noe om. Noe som kjenner til årsaken på problemet, eller hvor "blåtannsenderen" i en K800i sitter?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Men igjen, dere roter og tuller. Dere skriver:

 

"Det monokrome displayet er veldig praktisk for å få informasjon om batteristatus og tilkobling, men displayet viser ikke info info om f.eks. artist og låtlengde. "

 

Hvilket er korrekt om man tester med K800i. Har dere prøvd med P990i.

Se hva som skjer da. Whoops, da kommer visst både artist, låt og lengde. Har dere blitt sløve, eller bare ignorante?

Lenke til kommentar
Men igjen, dere roter og tuller. Dere skriver:

 

"Det monokrome displayet er veldig praktisk for å få informasjon om batteristatus og tilkobling, men displayet viser ikke info info om f.eks. artist og låtlengde. "

 

Hvilket er korrekt om man tester med K800i. Har dere prøvd med P990i.

Se hva som skjer da. Whoops, da kommer visst både artist, låt og lengde. Har dere blitt sløve, eller bare ignorante?

7023035[/snapback]

 

Eg forstår at du mener det var mangelfult opplyst, men man kan vel ikke forvente at testeren får testet med alle telefonene som kan være aktuelle?

 

Men det er veldig greit å bli opplyst om det da, når andre brukere også finner ut ting :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

en ting som burde vært nevnt er at dette headsettet ikke har radiomottager og headsettet kan dermed ikke brukes til radio. Oppdaget heldigvis dette på en annen webside som advarte om dette, det er kjekt å vite. Ellers fin test, savner litt mer detaljer om testing av selve tilkoblingen/stabilitet iom at andre nevner småproblemer med dette. Avstander, mobil kontra PC bruk er interessante ting som bør testes og nevnes litt mer om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...