Gå til innhold

Radeon Xpress 1250 lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS. Det mangler link til denne tråden i artikkelen.

 

Dette brikkesettet er nok et kjærkomment tilbud for de som ønsker integrert grafikk med god ytelse.

 

Intel reduserte jo ytelsen sin da de lanserte sitt nye brikkesett G965 med X3000-grafikk. X3000 yter faktisk dårligere enn den eldre integrerte grafikken GMA950.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det at de er klare med dette brikkesettet, vil det si at produsentene får tilgang på de nå - eller har de hatt tilgang på det slik at det er vi forbrukere som får tilgang til brikkesettene?

 

Om jeg vil ha en pc med integrert skjermkort; bør jeg vente til disse nye kommer? Eller vil det ta sin tid?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Snaxy - Får HKene nye betegnelser, eller vil de havne i i965 og p965 kategorien?

6789884[/snapback]

P965 er brikkesett fra intel. Dette er et brikkesett fra ATI og vil naturlig nok bli kalt noe annet.

 

Audi kaller ikke sine biler Avensis fordi det er et navn Toyota eier.

6790037[/snapback]

 

Definitivt ikke. Men det kunne vært artig ;)

Jeg trodde det var snakk om å blande nord og sørbro - ettersom jeg så for meg at det bare var sørbroen som var ny.

Men hvordan blir det med Conroe / Intel sertifisering når AMD lager brikkesettene? Blir det dårligere stabilitet? / Kan det bli?

Lenke til kommentar
Dette brikkesettet er nok et kjærkomment tilbud for de som ønsker integrert grafikk med god ytelse.
Tja. Noe stort steg opp fra Xpress 200 er det ikke, og det er allerede klare indikasjoner på at interessen for ATIs Intel-brikkesett er avtagende etter oppkjøpet (selv om den totale interessen er økende). Vet noen om retail-produkter basert på Xpress 1250?
Intel reduserte jo ytelsen sin da de lanserte sitt nye brikkesett G965 med X3000-grafikk. X3000 yter faktisk dårligere enn den eldre integrerte grafikken GMA950.
Har du sett benchmarks av det endelige produktet? Link? Intel utsatte tross alt tilgjengeligheten av dette brikkesettet for hovedkortprodusentene, angivelig for en respin som skulle fikse feil i grafikk-delen. I så fall ville jeg reservert endelig dom til retail-kort er testet og i handelen.
Lenke til kommentar
Men hvordan blir det med Conroe / Intel sertifisering når AMD lager brikkesettene? Blir det dårligere stabilitet? / Kan det bli?

6790322[/snapback]

Nei, hvis intel velger å stikke kjepper i hjulene for brikkesettet så blir det trolig at de legger til egenskaper til Conroe i senere utgaver og sørger for at de ikke fungerer på andre enn sine egne brikkesett. Men dette tror jeg er usannsynlig.

 

qwert: Det ligger litt i kortene at ytelsen vil bli høyere enn på den snart 2 år gamle integrerte grafikken i Xpress 200M. Det sies at det nye brikkesettet vil ha grafikk som er basert på Radeon X700 i motsetning til X300 som det forrige brikkesettet. Det er ikke utenkelig at de samtidig velger å doble fra 2 til 4 pipelines. 20% høyere minnebåndbredde hjelper nok også.

 

Testene jeg har lest av X3000 vs. GMA950 er noen uker gamle ja. Godt mulig de fikser bugs og får det til å yte bedre under forsinkelsen.

Lenke til kommentar
qwert: Det ligger litt i kortene at ytelsen vil bli høyere enn på den snart 2 år gamle integrerte grafikken i Xpress 200M. Det sies at det nye brikkesettet vil ha grafikk som er basert på Radeon X700 i motsetning til X300 som det forrige brikkesettet.
Men dette er da ikke et nestegenerasjons brikkesett?! Det er heller en lettere oppgradert versjon av Xpress 200 tilsvarende Xpress 1100/1150 for AMD, men med den nye sørsiden og støtte for de siste Intel-prosessorene.

 

Edit: Jeg ville forresten bli direkte sjokkert hvis ATIs kommende brikkesett var basert på X700. Noe annet enn en SM3-arkitektur (les X1300) ville være å skyte seg selv i foten. Markedet for disse løsningene tatt i betraktning vil en øknig i 'features' være mere verdifult enn bare en hastighetsøkning.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Jeg vil kalle Xpress 200-serien for forrige generasjon. Den har vart i nesten 2 år og det er på tide med en avløser som kan vare 1-2 år fremover.
Det er jeg enig i, men Xpress 1250 er nok, dessverre, ikke dette brikkesettet. Neste generasjon fra ATI (AMD) må vi nok vente enda en stund til på.
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+9812398713

Venter fremdeles i spenning.. Virker så meningsløst å kjøpe integrert grafikk nå som denne nye brikken er rett rundt hjørnet.

 

Forhåpentligvis får vi noen hovedkort i løpet av oktober..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...