Gå til innhold

TEST: Slim Devices Squeezebox v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er kult med dette produktet var at det var tre karer som startet opp med å lage de første enhetene (første modellen het SliMP3 (uttales slim-pe-three)) i en garasje. Snakk om entusiaster!! Jeg har desverre ennå ikke sett meg råd til en, men håper at det kommer en dag da jeg kan bestille en slik en.. :love:

Håper at flere får øynene opp for den!

 

Takk for god test, men syns dere burde gi den pluss for at SW er opensource og at den støtter så mange forskjellige filformater!

Lenke til kommentar

Vil bare få takke for en flott artikkel, men samtidig kommentere dens vinkling mot kommende produkt i samme sjanger.

 

Til dere som vurderer denne opp mot den kommende transporter. Det skal først sies at denne koster en del mer.

 

Priser hentet fra Slimdevices

($1999.00 i skrivende stund for transporter)

($299.00 for squeezebox wireless)

($249.00 for squeezebox wired), noe som gjør den veldig lite aktuell for mange, og ikke er ment som en direkte konkurrent til nevnte produkt. Mye av dette kan forklares med at det også er slim devices som er produsenten bak transporter, og den derfor ikke er ment som et alternativ til de som er i målgruppen for squeezebox. Transporter kommer også bundlet med squeezebox. Jeg ser derfor bare et poeng i å vente på transporter hvis du har råd til en, eller rett og slett _trenger_ balanserte utganger osv...

 

Er det noen som skjønner noe av at hvit versjon av squeezebox3 har en tendens til å koste mer enn svart på norske webshops? Hvorfor skal hvite produkter på død og liv koste mer enn tilsvarende i sort utførelse? Jeg døper fenomenet herved "the mac effect" ...

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Leste denne testen, men jeg forstår ikke helt hva denne saken er.

 

Er det liksom, du setter den opp i stua. Den ahr trådløst nettverk? Den må ha internett? Så bruker du fjernkontrollen, søker opp guns n roses - welcome to the jungle, og om den da er koblett opp til noen høytalere begynenr den spille sangen?

 

Eller må man ha den koblet opp via en data-maskin?

Lenke til kommentar

Slik virker den:

Den kobler seg opp mot en PC (din PC) som kjører programmet "slimserver". Slimserver tilbyr squeeze-boksen all musikk du har rippet i PCn din. Squeezeboksen kobler du f.eks. til AUX-inngangen på stereoen.

(Hvis naboen din kjører slimserver i sin PC kan du også spille hans musikk, dersom han slipper deg inn på nettet sitt).

 

Hvis du har flere squeezebokser (f.eks. stue + kjøkken) kan disse synkroniseres slik at det ikke blir ekko på musikken.

Det finnes også en "softsqueeze": en java-applet som kjører på PC. Den kan også synkroniseres slik at PC-lyden kommer synkront med stue-lyden.

Endret av nilsjohanole
Lenke til kommentar

Testen som er gjort er ok, men jeg synes det viktig å få med at hvis du bruker iTunes så integrerer Slimserver seg veldig bra mot denne. Alle spillelistene dine dukker automatisk opp i displayet på Squeezebox'en. Med litt arbeid fikk jeg også lagt inn alle NRK radiokanalene samt Radio 1, i tillegg til de flere hundre, eller kanskje tusen, internett radiokanalene som allerede ligger lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Man må så vidt jeg vet ikke ha internett, men man har da muligheten til å lytte til bl.a. nettradio og Pandora.

6747161[/snapback]

Er det noen som har prøvd eller vet hvordan den virker opp mot Pandora? Pandora er egentlig ikke tilgjengelig for brukere utenfor USA. Dette har de løst ved at man må oppgi en zip ved registrering. Det jeg lurer på er om det er noe mer sjekk mot nasjonalitet ved bruk av Pandora og Squeesboxen?

Lenke til kommentar
Man må så vidt jeg vet ikke ha internett, men man har da muligheten til å lytte til bl.a. nettradio og Pandora.

6747161[/snapback]

Er det noen som har prøvd eller vet hvordan den virker opp mot Pandora? Pandora er egentlig ikke tilgjengelig for brukere utenfor USA. Dette har de løst ved at man må oppgi en zip ved registrering. Det jeg lurer på er om det er noe mer sjekk mot nasjonalitet ved bruk av Pandora og Squeesboxen?

6824538[/snapback]

 

For meg fungerer det helt problemfritt. Nå er jeg på det 90 dagers abonnementet som følger med, så jeg er usikker på hva som skjer når/hvis jeg skal betale senere.

 

Du har de samme mulighetene til å gi tommel opp, tommel ned som på web-versjonen, du kan lage nye stasjoner direkte på boksen osv.

Lenke til kommentar
Man må så vidt jeg vet ikke ha internett, men man har da muligheten til å lytte til bl.a. nettradio og Pandora.

6747161[/snapback]

Er det noen som har prøvd eller vet hvordan den virker opp mot Pandora? Pandora er egentlig ikke tilgjengelig for brukere utenfor USA. Dette har de løst ved at man må oppgi en zip ved registrering. Det jeg lurer på er om det er noe mer sjekk mot nasjonalitet ved bruk av Pandora og Squeesboxen?

6824538[/snapback]

 

For meg fungerer det helt problemfritt. Nå er jeg på det 90 dagers abonnementet som følger med, så jeg er usikker på hva som skjer når/hvis jeg skal betale senere.

 

Du har de samme mulighetene til å gi tommel opp, tommel ned som på web-versjonen, du kan lage nye stasjoner direkte på boksen osv.

6824627[/snapback]

Mener du at man med squeezeboxen ikke har noen gratisversjon (som på nettversjonen) men må bruke betalingsabbonement for Pandora?

 

oppdatert:

Etter litt lesing på pandora.com ser jeg at det er tilfelle :(

 

Hentet fra http://blog.pandora.com/faq/ :

 

Pandora-on-Squeezebox is available to Pandora subscribers ($36 for a year or $12 for three months) and will work with any Squeezebox 2 as well as the new (and very beautiful) Squeezebox 3.

 

Pandora and Slim Devices are offering free 90 day Pandora subscriptions to new and current Squeezebox 2 and 3 owners. To get started you'll need to signup for Squeezenetwork. When you connect your account with your ad-supported-free Pandora.com account (you'll do this from your account page at the Squeezenetwork website) we'll automatically upgrade you to a 90-day-free subscription on Pandora. No credit card required.

Endret av nils-x
Lenke til kommentar
Man må så vidt jeg vet ikke ha internett, men man har da muligheten til å lytte til bl.a. nettradio og Pandora.

6747161[/snapback]

Er det noen som har prøvd eller vet hvordan den virker opp mot Pandora? Pandora er egentlig ikke tilgjengelig for brukere utenfor USA. Dette har de løst ved at man må oppgi en zip ved registrering. Det jeg lurer på er om det er noe mer sjekk mot nasjonalitet ved bruk av Pandora og Squeesboxen?

6824538[/snapback]

 

For meg fungerer det helt problemfritt. Nå er jeg på det 90 dagers abonnementet som følger med, så jeg er usikker på hva som skjer når/hvis jeg skal betale senere.

 

Du har de samme mulighetene til å gi tommel opp, tommel ned som på web-versjonen, du kan lage nye stasjoner direkte på boksen osv.

6824627[/snapback]

Mener du at man med squeezeboxen ikke har noen gratisversjon (som på nettversjonen) men må bruke betalingsabbonement for Pandora?

 

oppdatert:

Etter litt lesing på pandora.com ser jeg at det er tilfelle :(

 

Hentet fra http://blog.pandora.com/faq/ :

 

Pandora-on-Squeezebox is available to Pandora subscribers ($36 for a year or $12 for three months) and will work with any Squeezebox 2 as well as the new (and very beautiful) Squeezebox 3.

 

Pandora and Slim Devices are offering free 90 day Pandora subscriptions to new and current Squeezebox 2 and 3 owners. To get started you'll need to signup for Squeezenetwork. When you connect your account with your ad-supported-free Pandora.com account (you'll do this from your account page at the Squeezenetwork website) we'll automatically upgrade you to a 90-day-free subscription on Pandora. No credit card required.

6825000[/snapback]

 

Jeg er usikker, det står vel ikke egentlig der at det slutter å fungere etter 90 dager?

Lenke til kommentar

 

For meg fungerer det helt problemfritt. Nå er jeg på det 90 dagers abonnementet som følger med, så jeg er usikker på hva som skjer når/hvis jeg skal betale senere.

 

Du har de samme mulighetene til å gi tommel opp, tommel ned som på web-versjonen, du kan lage nye stasjoner direkte på boksen osv.

6824627[/snapback]

Mener du at man med squeezeboxen ikke har noen gratisversjon (som på nettversjonen) men må bruke betalingsabbonement for Pandora?

 

oppdatert:

Etter litt lesing på pandora.com ser jeg at det er tilfelle :(

 

Hentet fra http://blog.pandora.com/faq/ :

 

Pandora-on-Squeezebox is available to Pandora subscribers ($36 for a year or $12 for three months) and will work with any Squeezebox 2 as well as the new (and very beautiful) Squeezebox 3.

 

Pandora and Slim Devices are offering free 90 day Pandora subscriptions to new and current Squeezebox 2 and 3 owners. To get started you'll need to signup for Squeezenetwork. When you connect your account with your ad-supported-free Pandora.com account (you'll do this from your account page at the Squeezenetwork website) we'll automatically upgrade you to a 90-day-free subscription on Pandora. No credit card required.

6825000[/snapback]

 

Jeg er usikker, det står vel ikke egentlig der at det slutter å fungere etter 90 dager?

6825430[/snapback]

 

Det står at Pandora er tilgjengelig for Pandora abbonenter med betaling. Det tolker jeg som at det ikke er tilgjengelig for de som ikke har betalings-abbonement. Noe som er logisk hvis de skal tjene penger på squeezebox brukere. Om de forlanger penger av deg etter 90 dager er en helt annen ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Testen som er gjort er ok, men jeg synes det viktig å få med at hvis du bruker iTunes så integrerer Slimserver seg veldig bra mot denne. Alle spillelistene dine dukker automatisk opp i displayet på Squeezebox'en. Med litt arbeid fikk jeg også lagt inn alle NRK radiokanalene samt Radio 1, i tillegg til de flere hundre, eller kanskje tusen, internett radiokanalene som allerede ligger lett tilgjengelig.

6769853[/snapback]

 

Har kjøpt meg Squeezebox og er kjempefornøyd.

Sliter litt med å få lagret NRK sine nettradiokanaler. hvordan klarte du det?

Lenke til kommentar
Testen som er gjort er ok, men jeg synes det viktig å få med at hvis du bruker iTunes så integrerer Slimserver seg veldig bra mot denne. Alle spillelistene dine dukker automatisk opp i displayet på Squeezebox'en. Med litt arbeid fikk jeg også lagt inn alle NRK radiokanalene samt Radio 1, i tillegg til de flere hundre, eller kanskje tusen, internett radiokanalene som allerede ligger lett tilgjengelig.

6769853[/snapback]

 

Har kjøpt meg Squeezebox og er kjempefornøyd.

Sliter litt med å få lagret NRK sine nettradiokanaler. hvordan klarte du det?

6884056[/snapback]

 

Det er faktisk Høgskolen i Østfold som tar seg av streaming av NRK. (Jeg vet ikke om det er flere som gjør dette.)

 

Gå hit http://media.hiof.no/scripts/stream_details.php for å finne lenkene.

 

Du må bruke den nyeste beta software og firmware for å kunne spille de streamede ogg-filene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Slik virker den:

Den kobler seg opp mot en PC (din PC) som kjører programmet "slimserver". Slimserver tilbyr squeeze-boksen all musikk du har rippet i PCn din. Squeezeboksen kobler du f.eks. til AUX-inngangen på stereoen.

 

6747852[/snapback]

 

Et newbie spørsmål her:

 

Er det mulig å overføre lyd trådløst fra Stereoen til PC ved hjelp av Squeezebox.

 

Grunnen jeg spør om dette er at jeg gjerne vil ha FM radio (hardwired med coaksial antennekabel til høykvalitets kablenett)/ analog platespiller / analog kasettspiller som mulig input til PCens opptaksmuligheter for ripping fra analoge kilder. Og dette vil jeg gjerne kjøre trådløst uten å trekke lange RCA kabler gjennom vegger fra forsterkerens REC OUT til lydkortets LINE IN inngang.

 

Hvis ikke finnes det andre svarte bokser med denne funksjonalitet.

 

mvh

Wim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...