Gå til innhold

Chieftec rommer mye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede et SNT-3141 SATA med 4 Samsung 250GB SATA300 tilkoblet et Highpoint 2310 i RAID5, og i dag kommer jeg til å bestille meg dette kabinettet.

 

Med SNT-3141 er det bare å trykke på en enkelt knapp for to av mine disker, så vil hele RAIDet mitt gå ned. Derfor ville jeg gjerne ha en egen filserver med låsbar dør, og denne boksen fra Chieftec så fristende ut.

 

Tror jeg kommer til å bruke 4 disker i dette kabinettet, pluss en DVD-brenner. En OS-disk, 2 små disker til RAID1 for dokumenter og bilder, pluss de 4x250-diskene.

Kanskje jeg til og med får skrevet ned en liten test av kabinettet, man vet aldri.

Lenke til kommentar

Som en kommentar til de to drevrammene som er nevnt i artikkelen:

 

Jeg har SNT-2131, som jeg er fornøyd med på alle måter, bortsett fra støymessig. Den har standard fastmontert en 8cm lavprofil vifte, som snurrer fort og flytter lite luft. I følge produsent gir den et støynivå på 40dB. Siden det er en lavprofil vifte fikk jeg ikke en 8cm zalman vifte jeg hadde liggende og slenge til å passe i "vifte-rommet", men måtte skru den fast på utsiden. Resultatet ble uansett en tilnærmet lydløs løsning, og selv på 7V så flytter zalman-vifta vesentlig mer luft enn den originale chieftec-vifta. Ønsker man et billig hot-swap system (og støy ikke er noe problem, eller man liker å "knote" litt) så nøler jeg forøvrig ikke med å anbefale SNT-2131. (Tror konkurrentene koster det dobbelte... Iallefall da jeg lette for et par år siden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...