Gå til innhold

Dell lanserer Latitude D420


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne maskinen hadde jeg på kontoret for ca en mnd siden og den gjorde ingenting annet enn å imponere meg. Med ekstrabatteri holdt den ut i 13 timers bruk (internett, nettverk (RJ45/WLAN), Office-applikasjoner o.l.), hadde egen WiFi-nettverkssøker og fingeravtrykksscanner (fiffige gadgets) og en vanvittig bra skjerm i forhold til størrelsen.

 

Jeg skal ha meg en slik når den kommer med Core Duo etter sommerferien.

Lenke til kommentar

Dell'en matcher ikke byggekvaliteten og service'en du får på IBM'en. Når maskinen itillegg ikke (foreløpig) er ustyrt med core duo vil jeg si x60s er å foretrekke. Det eneste jeg ser dell'en er bedre på er skjerm, men på en 12" må 1024*768 sies å være tilstrekelig. Maks HD på dell er også satt til 60GB. Det er vel 1,8" som setter begrensningen?

 

 

Nå skal det sies at jeg har kjøpt meg en x60s som kommer idag, etter mye mye betenkning. Asus S6F er også en perle, men "PR JIPPO" alla skinntrekk blir for mye...

 

Og jeg blir forbanna av at de ikke leverer med HSDPA i norge! *møkkaland*

Endret av dale
Lenke til kommentar

Interessert i x60s, og når jeg så 420 lurte jeg på om det var et alternativ, men heller fortsatt mot x60s.

 

Veldig interessert i kommentar til støy, x60s har jo vifte, men det betyr ikke så mye hvis den er rimelrig stillegående. Det jeg egentlig ønsker er vel Dell X2 (når den måtte dukke opp), men litt usikker på om jeg kan greie meg uten PCMCIA-kort.

 

Dell'en matcher ikke byggekvaliteten og service'en du får på IBM'en. Når maskinen itillegg ikke (foreløpig) er ustyrt med core duo vil jeg si x60s er å foretrekke. Det eneste jeg ser dell'en er bedre på er skjerm, men på en 12" må 1024*768 sies å være tilstrekelig. Maks HD på dell er også satt til 60GB. Det er vel 1,8" som setter begrensningen?

 

 

Nå skal det sies at jeg har kjøpt meg en x60s som kommer idag, etter mye mye betenkning. Asus S6F er også en perle, men "PR JIPPO" alla skinntrekk blir for mye...

 

Og jeg blir forbanna av at de ikke leverer med  HSDPA i norge! *møkkaland*

6350679[/snapback]

Lenke til kommentar

hmm. kan ikke helt se markedet for denne maskinen. X1 (og forhåpentligvis snart X2) er mindre og lettere, og 12" XPS har bedre ytelse.

 

D420 ser ikke ut til å ha noen fordeler ovenfor dem. Overser jeg noe?

 

Er forøvrig svært fornøyd med min D410, den var den raskeste lille maskinen da den kom.

Lenke til kommentar
hmm. kan ikke helt se markedet for denne maskinen. X1 (og forhåpentligvis snart X2) er mindre og lettere, og 12" XPS har bedre ytelse.

 

D420 ser ikke ut til å ha noen fordeler ovenfor dem. Overser jeg noe?

 

Er forøvrig svært fornøyd med min D410, den var den raskeste lille maskinen da den kom.

6351907[/snapback]

 

En fordel med D420/410 kontra X1 er docking! X1 må benytte USB docking, D420/410 er kompatibel med docking som benyttes av den øvrige Dxxx serien. Jeg foretrekker D420 framfor X1. Mange av våre ansatte benytter docking med ekstern skjerm. Med X1 må skjerm kobles til/fra pc hver gang du skal ta den med deg. Upraktisk!

Lenke til kommentar
Dell'en matcher ikke byggekvaliteten og service'en du får på IBM'en. Når maskinen itillegg ikke (foreløpig) er ustyrt med core duo vil jeg si x60s er å foretrekke. Det eneste jeg ser dell'en er bedre på er skjerm, men på en 12" må 1024*768 sies å være tilstrekelig. Maks HD på dell er også satt til 60GB. Det er vel 1,8" som setter begrensningen?

 

 

Nå skal det sies at jeg har kjøpt meg en x60s som kommer idag, etter mye mye betenkning. Asus S6F er også en perle, men "PR JIPPO" alla skinntrekk blir for mye...

 

Og jeg blir forbanna av at de ikke leverer med  HSDPA i norge! *møkkaland*

6350679[/snapback]

 

Oppløsning på 1280x800 passer denne skjermstørrelsen ypperlig. 1024x768 blir ikke veldig lækkert på en widescreen skjerm!

 

I bedriftsammenheng er servicen til DELL upåklagelig! Banker HP, Fujitsu og de andre langt ned i støvlene ;-) Kvaliteten har vi heller ikke dårlige erfaringer med og vi har MANGE Dell arbeidsstasjoner og bærbare!

Lenke til kommentar

Selges ikke i Norge, dessverre. Men om du kan få de sendt (eller hente) fra mellomeuropa eller USA og slipper toll/moms er det ikke så fryktelig ille mer. Bare litt kjedelig med reklamasjon etc.

Også har de intern DVD-brenner, skjønner ikke hvorfor ingen andre klarer å lage ultraportable med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hmm. kan ikke helt se markedet for denne maskinen. X1 (og forhåpentligvis snart X2) er mindre og lettere, og 12" XPS har bedre ytelse.

 

D420 ser ikke ut til å ha noen fordeler ovenfor dem. Overser jeg noe?

 

Er forøvrig svært fornøyd med min D410, den var den raskeste lille maskinen da den kom.

6351907[/snapback]

 

X2 kommer ikke! D420 er en erstatning for X1 og 410, da den har kvalitetene til begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...