Gå til innhold

PS3 med innebygd PS2? (PS2/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det blir bare en oppgradert ps2.

 

hehe ps2 nå med cell prosessor

6253055[/snapback]

 

Les igjen. Det er en helt ny maskin, men i tillegg er det også PS2 maskinvare for å kunne spille PS2-spill. Jeg synes dette er en glimrende løsning siden man da slipper det samme maset om bakoverkompatibilitet som det er på Xbox 360.

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Nå skal det jo nevnes at Playstation 2 har ganske mange fler spill enn hva den orginale Xboxen har, og Sony hadde nok fått ennå hardere reaksjoner enn hva Microsoft i dag gjør, dersom mange av spillene deres ikke funker.

 

Selv er jeg fornøyd med bakoverkompatibiliteten til 360, men synes dette virker som er smart trekk ifra Sony sin side, da for å hindre sinte fanboys verden over. Dette bekrefter vel i tillegg ryktene om at Sony ikke hadde fått no' særlig dreis på software emulering - selv synes jeg Microsoft skal ha all ære for hva de har klart å emulere, da current-gen systemer er ganske røffe greier.

 

Det mest spennende her er jo om vi da vil se et prisfall på PS3 dersom de klarer å få software-emulering til å fungere, eller om prisen vil holde seg stabil. Høres jo ut som om Blu-Ray + PS3 + PS2 kan bli en dyr affære, og at konsollen ikke faller så mye i pris selv når PS2-hardwareelementene er tatt ut.

 

Uansett, tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Nice Sony, dere gjør ihvertfall ikke samme feilen som MS gjorde :love:

6253211[/snapback]

PS3_memory_bandwidths.jpg

Ser heller ut til at det er en nødvendighet om en skal tro bildet.

Source: http://theinquirer.net/?article=32171

6257718[/snapback]

 

Angående The Inquirer bildet der så la Inquirer ut det for å sverte Sony. The Inquirere har kommet med en rekke artikler som viser seg å være usanne.

 

Bildet stammer fra Devstation som foregikk mellom 1-2 Mars i år. På denne tiden var PS3 langtifra FINAL og RSX (PS3 sin GPU) kjørte på mye lavere frekvens enn normalt, samme med minne og Cell. Dette bildet var aldri ment som en benchmark og fra ett privat møte. Hvis Sony hadde benchmarkresultater klare så tro meg de hadde offentligjort det. Men du får tenk litt selv, hvorfor skulle Sony gi The Inquirer benchmarkbilder uten å offentliggjøre noe som helst ? The Inquirer er tross alt en nyhetssside som også er kjent som upålitelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...