Gå til innhold

Google dropper Trillian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan ikke være en annen grunn til at de gjør dette enn at de ønsker at fler skal ta i bruk Google Talk. Men når Google Talk kom ut for første gang var ikke programmet godt nok for å konkurere mot de etablerte IM-klientene. Derfor tror jeg Google valgte å innkludere Trillian under lanseringen av Google Pack.

 

Men nå som Google Talk har blitt oppgradert og blitt mye bedre. Tror jeg Google har skjønt at tiden er inne for å komme seg inn på markedet og stjele litt makedsandeler. Og da hjelper det ikke å inkludere konkurenten i en av deres programpakker.

Lenke til kommentar

Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det.

Lenke til kommentar
Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det.

6154260[/snapback]

Enig.

Men vis Google lager en tjeneste som gjør at man kan kontakte MSN brukere tror jeg mange fler vil begynne å bruke den.

Lenke til kommentar
Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det.

6154260[/snapback]

 

MSN har liten andel på verdensbasis vertfall..

om man snakker norge så leder dem an...

ICQ og AIM er størst om jeg ikke tar helt feil.

dessuten er det ganske morsomt å lese om nye funksjoner i MSN som faktisk har vert i ICQ i maaaange år... Norske aviser er jo sååå sinnsykt flinke å pressantere saker fra flere sider vettu ;D

Lenke til kommentar
Bruk Gaim som har alle protokoller støttet i sitt program. MSN, ICQ, AIM, Yabber, Google Talk. Snart kommer også webkamera støtten til programmet.

6154454[/snapback]

Kommer det webcam støtte til alle tjenestene da som f.eks. MSN og ICQ?

I så fall blir det et veldig bra program som jeg må skikke nærmere på.

Men har Jabber webcam støtte da? Google har i hvert fall ikke tatt i bruk denne teknologien (hverken for webcam eller VoIP med Jabber).

Lenke til kommentar
Bruk Gaim som har alle protokoller støttet i sitt program. MSN, ICQ, AIM, Yabber, Google Talk. Snart kommer også webkamera støtten til programmet.

6154454[/snapback]

 

Synes trillian har et mye mer behagelig oppsett og veldig rent og enkelt design. Trillan er egentlig et ganske suverent program, selv som det har et par nykker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Bruk Gaim som har alle protokoller støttet i sitt program. MSN, ICQ, AIM, Yabber, Google Talk. Snart kommer også webkamera støtten til programmet.

6154454[/snapback]

 

Synes trillian har et mye mer behagelig oppsett og veldig rent og enkelt design. Trillan er egentlig et ganske suverent program, selv som det har et par nykker.

 

AtW

6155178[/snapback]

Det er bare det at det har tatt passe lang tid siden Trillian ble oppdatert sist... Eller tar jeg helt feil? Dog elsker jeg Trillian :love:

Lenke til kommentar
Bruk Gaim som har alle protokoller støttet i sitt program. MSN, ICQ, AIM, Yabber, Google Talk. Snart kommer også webkamera støtten til programmet.

6154454[/snapback]

 

Synes trillian har et mye mer behagelig oppsett og veldig rent og enkelt design. Trillan er egentlig et ganske suverent program, selv som det har et par nykker.

 

AtW

6155178[/snapback]

Det er bare det at det har tatt passe lang tid siden Trillian ble oppdatert sist... Eller tar jeg helt feil? Dog elsker jeg Trillian :love:

6155270[/snapback]

 

Det er mulig, er ikke så mye jeg savner, så jeg har egentlig ikke tatt meg bryet med å sjekke det så nøye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det.

6154260[/snapback]

Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen.

 

Alle som har gmail konto kobler seg opp mot denne når de sjekker mail osv, og det er en del som har gmail nå. Dessuten så benytter gmail.com seg av jabber-protkollen, dvs at man kan ha en konto på en annen Jabber server hvis man øsnker å chatte med venner som bruker googleTalk. GoogleTalk finnes ikke foreløpig på Linux, så jeg bruker en ren Jabber klient kalt Gajim til Jabber-kontoene mine... også til googleTALK kontoen min.

 

....

dessuten er det ganske morsomt å lese om nye funksjoner i MSN som faktisk har vert i ICQ i maaaange år... Norske aviser er jo sååå sinnsykt flinke å pressantere saker fra flere sider vettu ;D

6154342[/snapback]

 

Hvilke funsjoner da?

6154391[/snapback]

Leeenge siden jeg har brukt noen av disse (ICQ, MSN og Yahoo messenger), ca 1 1/2 år, men...

En ting som jeg irriterte meg veldig over i MSN var at de ikke hadde mulighet til å sende off-line meldinger, men det skal være fikset i neste utgave. Mulighet til å logge seg på usynlig har MSN vært trege med om de har fått det til enda. Kommer ikke på noe for øyeblikket, men MSN er iallefall flinke med å være først ute med idiotiske funksjoner :p

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Mulig litt off-topic, men funker det å bruke en gmail acount i trillian?

På samme måte som MSN messenger..

6155709[/snapback]

For det første så tror jeg du må ha Trillian Pro av en eller annen merkelig grunn da dette er protokollen som sannsynligvis har flest klienter som er både gratis, uten reklame og er open-source, måtte iallefall ha Pro før.

 

En ting som er litt anderledes med google sin server er at du må gjøre om på server hosten, skal stå "talk.google.com".

 

Se mer på disse siden:

http://www.google.com/talk/otherclients.html

http://www.google.com/support/talk/bin/ans...py?answer=24077

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
....

dessuten er det ganske morsomt å lese om nye funksjoner i MSN som faktisk har vert i ICQ i maaaange år... Norske aviser er jo sååå sinnsykt flinke å pressantere saker fra flere sider vettu ;D

6154342[/snapback]

Hvilke funsjoner da?

6154391[/snapback]

 

tja da har jeg hatt hotmail siden MS kjøpte dem opp og msn siden starten der også... begynner å bli noen år.. sakte men sikkert har dem kopiert icq funksjoner.. men ikke at det er noe negativt med det... er bare så utrolig ensidig fokus på det "nye til msn" av media når andre program har hatt funksjonene i år å dag... ;D

 

bla bla voice chat, mulighet til å bytte nick, legge igjen meldinger til offline personer, chat i offline, egne away beskjed, flere bruke brukere i samme chat), profil, nylig sms funksjonen som er innebygget.. osv osv osv... kunne laget en hel liste om jeg bare hadde tatt meg tid til å klø meg i hode litt :p

 

men nå må jeg legge til at jeg er både msn og irc og icq bruker.

 

men icq kommer jeg aldri til å gi opp den er bare deilig ;) laget av flnke folk som vet å høre på tilbakemeldinger når de koder, msn folka er trege sier ofte nei helt til de ser at det funker fint hos konkurenten... typisk MS egentlig, men skal ikke gå mer inn på eller hinte til linux og apple kopiene deres :p

 

gleder meg til msn 10 ;) hehe

 

edit: skrive feil

Endret av dib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...