Gå til innhold

Nettverk på Cebit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Linksys brukte store deler av utstillingsplassen på Kiss-produktene. Spesielt DP-600 ble vist frem i stor stil, men også den lille MediaMate som er på størrelsen med en ekstern harddisk. Det overraskende er at denne hadde en HDMI-port og takler video i HD-format og kan tilogmed brukes for Video on Demand og IP-TV.

Hadde MediaMate innebygd harddisk? eller nettverksport? :dribble:

 

Jeg ser for meg en slik snerten boks som ligger bak fjernsynet og spiller av HD-materiale fra den interne harddisken, eller fra en PC i nettverket hjemme. :dribble:

 

Edit: Mer info om MediaMate. Den har vist ikke harddisk, men nettverskport er sikkert på plass siden den støtter tilkobling til ADSL. Men det er spørs om den kan spille av HD-materiale fra en PC i hjemmenettverket og ikke bare via tjenesteleverandører over ADSL.

 

Edit 2: Ennå mer info. At den er rettet inn mot ISP'er og tjenesteleverandører på nett, som TV-stasjoner og har microsofts sertifisering "plays for shure" (hva nå ett det slagordet måtte indikere) så ser det dårligere og dårligere ut for at den kan spille av filer fra hjemmenettverket. :ermm:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ifølge det lille arket med spesifikasjoner spiller den opp mot Kiss PC-Link programvaren som er den de bruker til å koble opp mot PC-er og streame musikk/video og bilder. Så dette er nok absolutt mulig ja :) Den har også innebygget trådløst nettverk.

 

Men om de satser på å bare bruke den som en SetTop boks eller ikke vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg ikke helt poenget med å henge seg opp i hva KISS MediaMate støtter og ikke. Det finnes massevis av andre bokser du kan ha ved tv-en som spiller media fra netverket. D-Link har en, Linksys har en og KISS har andre produkter som gjør det for sure (*wink* *wink*).

 

Ellers så kan du bare bygge deg en HTPC og bruke Nero Home eller Windows XP Media Center Edition.

 

Jeg er mer interessert i den nye 802.11n standarden. Er dette det samme som MIMO eller er det bare en oppgradering av MIMIO. Ser også en del utstyr med SRX støtte (signal range extender et eller annet. Linksys har SRX trådløsutstyr). Vil 802.11n samle alt dette?

Lenke til kommentar

11n vil benytte seg av MIMO, men når den er ferdig skal den gi opp til 600 Mbps i teoretisk ytelse, som jeg da regner med at gir rundt 300 Mbps i praksis.

 

Ingen av dagens løsninger vil støtte den ferdige 11n-standarden, og standarden blir sannsynligvis ikke helt klar før i slutten av året. Men som med 11g kom det produkter et halvt år før standarden var ferdig som støttet den ferdige standarden med en firmwareoppgradering.

 

En annen ting det er viktig å merke seg med 11n er at den kommer til å bruke 40 MHz kanalbredder istedet for 20 MHz som med 11g (superg har 40 MHz). Så det vil si at man bare kan ha to samtidige nett i 2,4 GHz båndet og ikke 3 som i dag. Men forhåpentligvis vil mange av produktene begynne å bruke 5 GHz båndet som da vil takle 6-7 samtidige nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...