Gå til innhold

ATI kjøper XGI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gikk rykter om dette i fjord også, så vet ikke om det ser sant...

 

Xbitlabs har iallefall fått en uttalelse fra XGI, de nekter for det...

 

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0302230754.html

“XGI has decided to move the main focus of the company into embedded and server market. The detail of this will be announced once everything gets clear,” said CP Lin, a spokesman for XGI.

 

XGI Technology is a spin-off from Silicon Integrated Systems Corp. that acquired graphics division of Trident Microsystems in 2003. The company has intended to challenge ATI Technologies and Nvidia Corp. in all market segments, but the high-end product called XGI Volari Duo V8 Ultra did not demonstrate decent performance, whereas lower-end and mainstream chips were not successful on the market. Still, XGI has some design wins with server makers thanks to its low-power graphics chip.

 

Commenting on the acquisition rumours, Mr. Lin said that “so far I have not yet heard such kind of information”.

 

Vi får se... Jeg tror vel heller ATi satser på å kjøpe seg inn i marked de ikke er sterke i per dags dato.

Lenke til kommentar
XGIs nettsider har vært utilgjengelige i hele dag, om nå det betyr noe. (Eller kanskje oppkjøpsryktene økte besøket dit fra de 15-20 sykkene som var innom daglig til opp mot 50 slik at de ble stengt ned av ISPen sin for å bruke det dobbelte av antatt båndbredde... ;))

5696612[/snapback]

Jeg stusset på det jeg også, siden jeg heller ikke kom inn på nettsidene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...